PARNÍ TURBÍNA Barbora Čomová, Milan Večeřa, Veronika Nováková, Vojtěch Rezek, Adam Kostrhun.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
01 Tepelnémotory.
Advertisements

Vodní elektrárny Marek Mik.
Uhlí,dřevo,ropa,neobvyklá paliva
Organický Rankinův cyklus
Rozvodná elektrická síť
PARNÍ STROJ Zpracovali
Točivá redukce pomocí parní turbíny
Otázka č.17 a) Klikové mechanismy.
Jirka, Marek, Vašek, Honza
TEPELNÉ MOTORY.
Elektromotor poloprstence komutátoru kartáčky
Jaderná energie.
Ing. Jiří Štochl, technický ředitel, TEDOM-VKS s.r.o
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Digitální učební materiál
VODNÍ TURBÍNA Šimon SRP 2. E.
Tepelné motory.
MOTORY Ondřej Hornig 2006.
Tepelné stroje -motory
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Popis a funkce elektrárny
Michal Lukášek Michal Lukášek 8.A Michal Lukášek.
SPALOVACÍ MOTORY.
Čtyřdobý zážehový motor
PROPAN - BUTAN CH3 – CH2 – CH3 CH3 – CH2 – CH2 – CH3.
Tepelné motory.
JADERNÁ ELEKTRÁRNA.
Hybridní káry Slovem "hybridní" se rozumí kombinace několika zdrojů energie pro pohon jednoho dopravního prostředku.
VODNÍ ENERGIE.
Uhlí Výroba paliv a energie.
Magnetohydrodynamika
Vznětový motor Přemysl Opálka, David Šebestík, Michal Laška, Vu Thi Bao Ngoc, Klára Helešicová.
Spalovací Turbína.
POLOHA TĚŽIŠTĚ AUTOMOBILU
Elektrický generátor Elektrický generátor je elektrický stroj, sloužící k přeměně jiných druhů energie na energii elektrickou. Nejčastěji se jedná o rotační.
Jedna ze dvou jaderných elektráren v ČR - Temelín
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Výroba elektrické energie
Tepelné motory Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
Jak fungují vodní elektrárny
Dynamo, alternátor, elektromotor
Vodík palivo budoucnosti
Využití energie Slunce
Petr Doubrava Vojtěch Jelen
Ondřej Kašík 8.B oo9. Parní stroj - je pístový tepelný stroj, přeměňující tepelnou energii vodní páry na energii mechanickou, nejčastěji rotační.
Elektrárny Zbožíznalství 1. ročník Elektrárny - rozeznáváme: 1. tepelné elektrárny 2. vodní elektrárny 3. jaderné elektrárny.
Spalovací Motory Benzínové
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_19 Název materiáluTepelné.
Vodní elektrárny. Vypracovala: Veronika Prokešová, 15 let, třída 9.A a Jana Máčková, 15. let, třída 9.B ZŠ Chomutov, ak.Heyrovského Ak.Heyrovského 4539.
PARNÍ STROJ Jan Lameš 5.B. CO JE TO PARNÍ STROJ Je to mechanický stroj poháněný parou.
Klady a zápory parní energie: Zápory: 1)výsledná účinnost 5% – 15% energie Klady: 1 ) vysokou spolehlivostí a schopností práce 2)nevadí přetížení.
SPALOVACÍ MOTORY (HISTORIE) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Historie Spalovacích motorů
Klikový mechanismus Ing. Bc. Petra Řezáčová
TEPELNÉ MOTORY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_02_32.
TEPELNÉ MOTORY.
Energie ohně.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11 Tepelné motory –opakování
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
Energetické suroviny - palivo
Termika VY_32_INOVACE_05-52 Ročník: Vzdělávací oblast:
Tepelné motory VY_32_INOVACE_29_Tepelné motory
VY__III/2__INOVACE__207 FYZIKA Tepelná elektrárna.
Energie VY_32_INOVACE_05_Energie Autor: Pavlína Čermáková
Elektřina VY_32_INOVACE_05-36 Ročník: IX. r. Vzdělávací oblast:
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
E1 Přednáška č.7.
Fyzika 8.ročník ZŠ Spalovací motory Creation IP&RK.
Tepelné motory - proudové a raketové motory
Transkript prezentace:

PARNÍ TURBÍNA Barbora Čomová, Milan Večeřa, Veronika Nováková, Vojtěch Rezek, Adam Kostrhun

historie Parní turbínu vynalezl Sir Charles Parsons v roce 1884. Postupně zdokonalena, posléze nahradila parní stroj, který předčí účinností. historie

Složení Motoru Skládá se z jednoho, nebo několika lopatkových kol: - nepohyblivá kola se nazývají rozvaděcí pohyblivá, která jsou spojena s rostoucí osou stroje, se nazývají oběžná a spolu s hřídelí tvoří rotor

1)Do turbíny vstoupí pára o vysoké teplotě s vysokým tlakem 2)Pára předá narážením svoji energii lopatkám 3)Kola se roztočí Další kola jsou z důvodu chladnutí páry a poklesu tlaku stále větší a větší. Práce motoru

Palivová směs 3 druhy: 1) Méně hodnotné uhlí –popel, síra 2) Plynná –zemní plyn 3) Kapalná – topné oleje

VÝKON A ÚČINNOST Účinost je asi 35 % Výkon je od 2MW až do 500 MW

PoužiTÍ V PRAXI Dříve využíván k pohonu lokomotiv. V současnosti využívány v letadlech(spíše se však jedná o plynové turbíny),dále k pohonu alternátorů v tepelných elektrárnách a k pohonu lodí. V budoucnosti by se plynové mikroturbíny mohly stát součástí hybridních automobilů.

VÝHODY NEVÝHODY Vysoká pravidelnost chodu Nízká výkonová hmotnost Nízká životnost v důsledku vysokého namáhání lopatek Malé akcelerační schopnosti

DĚKUJEME ZA POZORNOST