Historie BMW 5 řady Řada 5 je jedním ze základních kamenů soudobé nabídky automobilky BMW.Opět jde o vůz, který ve své třídě určuje laťku pro všechny ostatní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AUTOMOBILOVÝ PRŮMYSL V SASKU
Advertisements

Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Automobily a co o nich víme
Neuspokojilo by i Vás toto auto ? Tak jako my dnes, si již naši předci libovali v ne-obyčejných autech.
OPEL AMPERA Brno Obsah prezentace OPEL AMPERA • Technické parametry • Jízdní parametry • Bezpečnost • Design • Výbava • Cena • Úspěchy • Velcí.
Autor prezentace : Jakub Skála, I1.A Odborný poradce: Ing. K. Vondrák (auto) Mgr. M. Tunturovová (IT) Spuštění tl. F5.
Škoda 110 Super Sport „Ferat“. Škoda 110 Super Sport „Ferat“
Škodovky od 1964 do 2001.
Historie počítačů současnost.
Palivová soustava vznětových motorů
AIRBUS A380 Zvuk Myš, Enter.
Internet - historie.
4 patra exponátů... Pohřební vůz (Exkluzivně pro děti a ženy-panny)
Zážehový motor 1,4 l / 92 kW TSI
Nákladové funkce - celkové, variabilní a fixní náklady v krátkém období - průměrné a mezní náklady - nákladová křivka v dlouhém období - optimum výrobce,
1 Životopis Brouka – část II Poválečné obnovení výroby Po pádu Hitlerovy třetí říše se továrna i město dostalo do britské správy. Továrna.
Historie PC Zpracoval: Mgr. Tomáš Rajnoha
Řemenový dopravník Prezentace pro Den strojařů
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
ZAHRADNÍ SEKAČKY DRUPOL
Sedm desetin sekundy Víte co všechno se stane
D ATOVÉ MODELY Ing. Jiří Šilhán. D ATABÁZOVÉ SYSTÉMY Patří vedle textových editorů a tabulkových kalkulátorů k nejrozšířenějším představitelům programového.
Hybridní pohon Vojtěch frajt
Informatika - pevný disk, další média akademický rok 2013/2014
ZÁŽEHOVÝ MOTOR.
Pístové stroje . Pístové stroje s klikovým ústrojím se vyznačují vratným pohybem některých jejich mechanických částí. Pístové stroje mohou.
Honda Civic ( ). V roce 1991 dostal Civic úplně novou, klínovitě se svažující aerodynamickou karoserii s většími rozměry. Hatchback měl rozvor.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Informatika akademický rok 2012/2013 Pevný disk, další média.
Vypracoval : Valla Martin Dne :
Procesory Procesory jsou ústřední výkonou jednotkou počítače a Na jejich základě počítač vykonává program. Každý procesor má svůj vlastní jazyk neboli.
Airbag Autor: Martin Pinta.
AUTOMOBIL SNŮ Závěrečný projekt z designu průmyslových výrobků Ing. Eliška A. Kubičková Fakulta strojní ZČU.
Prezentace na téma : Harddisk Tvůrce : Micinaua Swarzkopf (Michal Holata) Dne :
Dopravní automobil DA 12-A31
Výkon.Když dělník nakládá zeminu na auto, koná práci ? Naložení zeminy mu trvá 2 hodiny Co se změní, když zeminu budou nakládat dva dělníci ? A co když.
Spalovací Turbína.
Prezentace pro předmět Y36TED Minařík Petr. Obsah  Co je to Hummer  Historie  Modely H1 H2 H3 Tabulkové srovnání  Prostor pro dotazy.
LUXUSNÍ AUTOMOBILY.
Procesor Procesor je ústřední výkonnou jednotkou počítače, která čte z paměti instrukce a na jejich základě vykonává program. Pokud bychom přirovnali počítač.
Tachografy Tachograf je sdružený přístroj, který umožňuje záznam okamžité rychlosti, ujeté dráhy a chodu motoru v závislosti na čase. Vybavení vozidel.
Otevírací doba (duben - říjen) po , út - ne , LETECKÉ MUZEUM KUNOVICE.
Střední odborná škola Otrokovice
Vysokorychlostní vlaky AGV. Počátky vlaků AGV První studie vztahující se k vlakům s obchodním názvem Automotrice Grande Vitesse (dále jen AGV) se datují.
Fyzikální veličiny.
MODERNIZACE AUTOBUSŮ FORST Štěpán, ŠÍMA Radim, VEDRAL Lukáš
Historie počítačů.
Lamborghini. Lamborghini Urraco Lamborghini Diablo Lamborghini Galardo Lamborghini Murcielago A o nich budu psát Lamborghini Reveton.
Konstrukce zážehových a vznětových motorů Konstrukce zážehových a vznětových motorů OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_B_17.
F5200 Fyzika kolem osobního automobilu 6. Kinematika a dynamika pístového motoru. Harmonická analýza zrychlení pístů, vyvážení víceválcového pístového.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Krok za krokem ke zlepšení výuky automobilních oborů CZ.1.07/1.1.26/ Švehlova střední škola polytechnická Prostějov.
VY_32_INOVACE_ROZ_18 Zvláštní provedení ventilových rozvodů.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Elektronika brzd I. Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení motorových.
VY_32_INOVACE_AUT1_14 Základní koncepce osobních automobilů.
Značka:. Fiat Ducato Rok výroby: Motor: JTD / 88 kW
SKORO ZAPOMENUTÁ ČESKÁ AUTA.
Internet - historie.
Variabilní rozvod BMV Valvetronic
AUDI !!!BY Hynek a Seba!!!.
Nissan 350z.
Název: Statický předvstřik Autor: Šnejda Karel
0.7 SEKUNDY.
POČÁTKY AUTOMOBILISMU
0.7 SEKUNDY.
Motor Caterpillar C13 vozu Tatra Phoenix G3
Transkript prezentace:

Historie BMW 5 řady Řada 5 je jedním ze základních kamenů soudobé nabídky automobilky BMW.Opět jde o vůz, který ve své třídě určuje laťku pro všechny ostatní výrobce. BMW 1972-2003

1972-BMW 518 První vůz řady 5 má nezávislé zavěšení a nabídka motorů začíná od čtyřválců 1766ccm nebo 1990ccm.Motor použitý v prvních vozech řady 5 je řadový čtyřválec.Vůz dostal železný blok a slitinové hlavy s jednou vačkovou hřídelí obsluhující dva ventily na válec.

1973-BMW 525 První šestiválec má vačkovou hřídel shora a válce umístěné v řadě.Motor převzatý ze sedanu 2800 a coupe 3.0.Motor se dodává se třemi oběmy nejmenší je jednotka 2494ccm.

1980-BMW 535i Umístění velkého řadového šestiválce 3453ccm s vačkami shora do vozu řady 5 vznikl opravdu výkonný vůz.Jeho 221 koní zajišťuje maximální rychlost 200 km/h a zrychlení 0-100 km/h za 7,3 sekundy.

1981-BMW 528i Pokud chcete rozpoznat vozy první a druhé generace musíte se dívat opravdu zblízka.I po mechanické stránce došlo jen k minimálním změnám.Patří k nim i model 528i,který má standartně ABS.Jeden z nejlepších řadových šestiválců,které byly vyrobeny,má hladký chod,je výkonný a silný.Vyráběl se s mnoha různými obsahy a má jednu vačkovou hřídel,železný blok a slitinové hlavy válců.

Věděli jste? Známý modrobílý emblém představuje rotující vrtuli a poukazuje na počátky firmy BMW,kdy vyráběla letecké motory.Modrá a bílá jsou barvy Bavorska,kde má firma ústředí.

1985-BMW M5 Tato „Em pětka“ se 6stupňovou převodovkou má karoserii třetí generace a výkon 319 koní.Vůz dosahuje maximální rychlosti 264km/h a zrychlení 0-100 km/h za 5,5 sekundy.

1988-BMW 530i Tento model 530i patří ke třetí generaci vozů řady 5.Novou karoserii lze konečně rozeznat od předchozích vozů a je elegantnější než u dřívější generace

1990-BMW M5 První BMW M5 dostalo 24ventilový dvojvačkový šestiválec z modelu M1,čímž vznikl dosud nejrychlejší vůz řady 5 s 5stupňovou převodovkou Getrag.Jeho 319 koní umožňuje zrychlení z 0-100km/h za 6,4 sekundy a maximální rychlost 224km/h.

1992-BMW touring Po úspěchu sportovních vozů kombi řady 3 Touring byl uplatněn stejný přístup k vozům řady 5.K nabízeným motorům patří benzinové a turbodieselové motory až do V8 s obsahem 4,4litru a také modely s pohonem všech kol.

1992-BMW 520i Čtvrtá generace vozů začíná modelem 520i o výkonu 152 koní a zahrnuje verze se šestiválci 2,5 litru a také dva modely s motorem V8

1997-alpina b10 Model Alpine řady 5 zvyšuje výkon motoru V8 na 345 koní.Převodovka je 5stupňová ZF s řazením Switch-Tronic jako ve vozech F1.Maximální rychlost přesahuje 250km/h a zrychlení 0-100km/h trvá 5,9 sekundy.

2003-nová řada 5 Pátá generace řady 5 zřejmě přitahují svým futuristickým designem.Stejně radikální je i konstrukce.Obsahuje množství nových elektronických systémů pro ovládací,řídící a bezpečnostní funkce a rovněž i zjednodušenou verzi počítačového systému BMW i-Drive.

Věděli jste? Model 2003 řady 5 navrhl Američan Chris Bangle.I když jej představitelé BMW vybízeli,aby se odchýlil od tradičních designů,vysloužil si nakonec kritiku za „rozevlátý“ design karoserie

konec