Železniční dvojkolejné příhradové mosty

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zatížení od dopravy v tunelu metra
Advertisements

Otvory v nosných stěnách
Téma: Plošné základy POS 1
STAVEBNICTVÍ Pozemní stavby Ztužující věnce ST14 Ing. Naděžda Bártová.
Použitelnost Obvyklé mezní stavy použitelnosti betonových konstrukcí podle EC2: ·      mezní stav omezení napětí, ·      mezní stav trhlin, ·      mezní.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Stavitelství 4 Betonové stropy
Rozdělení stropních konstrukcí
STROPY 225 Katedra pozemního stavitelství, Fakulta stavební Ostrava
Název operačního programu:
Smyk Prof.Ing. Milan Holický, DrSc. ČVUT, Šolínova 7, Praha 6
Tato prezentace byla vytvořena
Prostý beton - Uplatnění prostého betonu Charakteristické pevnosti
Prof. Ing. Milan Holický, DrSc.
NAVRHOVÁNÍ A POSOUZENÍ VOZOVEK
Téma 3 Metody řešení stěn, metoda sítí.
Střešní nástavby panelových objektů
Předpjatý beton Podstata předpjatého betonu Výslednice.
Smyková odolnost na protlačení
NK 1 – Konstrukce – část 2B Přednášky: Doc. Ing. Karel Lorenz, CSc.,
NK 1 – Konstrukce Přednášky: Doc. Ing. Karel Lorenz, CSc.,
NK 1 – Konstrukce – část 2A Přednášky: Doc. Ing. Karel Lorenz, CSc.,
Ing. Václav Jandáček Projektová, konzultační a inženýrská kancelář
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Použitelnost Obvyklé mezní stavy použitelnosti betonových konstrukcí podle EC2: ·      mezní stav omezení napětí, ·      mezní stav trhlin, ·      mezní.
Dřevěné konstrukce velkého rozpětí historie a poučení pro dnešní dobu
stavebnictví Dřevěné konstrukce a stavby
ÚVOD DO ŽELEZNIC.
Téma: Tesařské konstrukce POS 2
Statika nosných konstrukcí
Pružnost a pevnost Namáhání na ohyb 15
Tramtrain Vozidlo pro kombinaci městskou a příměstskou dopravy při využití vozidel uzpůsobených pro jízdu na železničních i městských kolejových tratích.
Nelineární statická analýza komorových mostů
Trámové a žebrové žb. monolit stropy
VÝPOČTOVÝ MODEL - Model skutečné konstrukce
Princip spřažené konstrukce
Mechanické vlastnosti dřeva
Popis mostu Účel Statické řešení Materiály Použitá technologie
Podlahy a podlahové konstrukce.
Dřevěné a ocelové stavby 2012
Použitelnost Obvyklé mezní stavy použitelnosti betonových konstrukcí podle EC2: ·      mezní stav napětí z hlediska podmínek použitelnosti, ·      mezní.
Prefa-monilitické žb stropy spřažené deskové
Stropní konstrukce typu BSK
KRÁTKÁ KONZOLA PŘÍMO PODPOROVANÁ
Dřevěná schodiště Umožňují spojení různých výškových úrovní. Jsou lehké, teplé a z hlediska stavebních nákladů levné, mají pěkný vzhled a často zabírají.
Nelineární statická analýza komorových mostů
Vaší jeřábovou dráhu uvedeme do správného směru … pojezdová kolejnice nosník MX – vodící díl MX – excentr – tlačný díl.. naším systémem pružného a stavitelného.
Nelineární analýza únosnosti předpjatých komorových mostů Numerická simulace s nelineárním materiálovým modelem Stavební fakulta ČVUT Praha Jiří Niewald,
Téma 6 ODM, příhradové konstrukce
Řešení poruchových oblastí příklady stěnových nosníků
Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_TRUBKOVÉ LEŠENÍ_Z2
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_32-04 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_32-05 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Montážní systémy. Framo – nesvařované ocelové konstrukce výhody systému Framo - možnosti použití - technické parametry - možnosti připojení – komponenty.
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ JIHLAVA maturitní obor: STAVEBNICTVÍ zaměření: POZEMNÍ STAVITELSTVÍ 6.Lešení Zpracoval: Ing. Josef Svoboda Předmět: Pozemní stavitelství.
KOMÍNY Procesy vnitřní a dokončovací Ing. Miloslava Popenková, CSc.
Ozubené převody Autor: Ing. Bc. Petra Řezáčová
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_32-08 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_32-13
Navrhování tunelových staveb
Rozpočtování - Inženýrských staveb
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-11
Propustek Propustek je stavba tunelového typu o průměru menším než 2 metry, která slouží k vedení vody pod náspem. Propustky jsou většinou používány pro.
Přesypané konstrukce.
Digitální učební materiál
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_32-07
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-05
Rozpočtování - Inženýrských staveb
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_32-20
Transkript prezentace:

Železniční dvojkolejné příhradové mosty

Dvojkolejné mosty Příhradové mosty z ekonomického hlediska vhodné pro větší rozpětí + menší spotřeba oceli na hlavní nosnou konstrukci + menší náklady na spodní stavbu znemožnění provozu při rekonstrukcích a opravách Příhradové mosty použití při rozpětí nad 40 metrů + lepší využití pevnosti v mezipásových prutech => menší hmotnost - větší počet prvků => pracnější výroba

Rozdělení Podle polohy mostovky : - s dolní mostovkou - s horní mostovkou Podle typu mostovky : - s kolejovým ložem - s mostnicemi - s přímým uložením kolejnic

Mosty s dolní mostovkou + nepotřebují velkou stavební výšku => vyskytují se proto častěji Tvary příhradových nosníků : svislicová soustava - pro střední rozpětí kosoúhlá soustava - působí klidněji - větší rozpětí podélníků - větší hmotnost mostovky svislicová soustava kosoúhlá soustava

Hlavní nosníky : - průřezy pásových prutů se navrhují jako dvoustěnné svařované z plechů do tl. 50mm Počet hlavních nosníků dva hl. nosníky - pro dostatek stavební výšky tři hl. nosníky - pro malou stavební výšku, působí však hůře esteticky dva hl. nosníky tři hl. nosníky

Mosty s horní mostovkou Potřebují velkou stavební výšku => nejsou příliš časté Tvary příhradových nosníků : - kosoúhlá soustava, doplněná v krajních příhradách o dva prutu - svislicová soustava, s vynecháním sudých svislic, pro prostě uložené nosníky kosoúhlá soustava svislicový soustava

! ! Hlavní nosníky : Počet hlavních nosníků : - průřezy pásových prutů se navrhují stejně jako u mostů s dolní mostovkou Počet hlavních nosníků : - většinou dva, výjimečně tři hlavní nosníky - osová vzdálenost menší než u mostů s dolní mostovkou => snížení spotřeby oceli na mostovku a zmenšení šířky opěr a pilířů Pozor na narušení bezpečnosti konstrukce proti převržení, nutno posoudit statickým výpočtem ! !

Mostovka s kolejovým ložem + pro vyšší traťové rychlosti ( do 180 km/h ) + tlumí vibrace snižuje hlučnost, zmenšuje nebezpečí únavy + snadná výšková a směrová rektifikace + umožňuje průjezd čističky kolejového lože - velká stavební výška velká hmotnost => prodražuje konstrukci Typy žlabů pro kolejové lože : - ocelový žlab - betonový žlab

Ocelový žlab pro kolejové lože použití pro horní a dolní polohu mostovky tvar žlabu min. tl. plechu dna žlabu je 14mm, tl. šikmých boku 12mm pro horní polohu mostovky je horní pásnice hlavního nosníku tvořena dnem žlabu pro dolní polohu mostovky závisí typ připojení mostovky na rozpětí mostu

Betonový žlab pro kolejové lože použití pouze pro horní polohu mostovky žlab se provádí nejčastěji jako monolitický spolupůsobící s nosnou konstrukcí spolupůsobení se zajistí spřežením s hlavními nosníky spřažením se přenáší podélné smykové síly Provedení pro : malé smykové síly velké smykové síly

nasazené podélníky na příčníky Mostovka s mostnicemi + nejrozšířenější na našich tratích => velké zkušenosti + malá stavební výška - omezená traťová rychlost ( do 120 km/h ) - tvrdá a hlučná jízda, nedostatek kvalitních mostnic varianty výškového uspořádání podélníků a příčníků : vhodné nevhodné nasazené podélníky na příčníky zapuštěné podélníky