4.Analýza trhu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Hodnocení konkurenčního postavení produktu. 2 Agregační hodnocení konkurenčního postavení KS = a * TZ + b * EZ + c * MZ PT = a*TP + b*EP + c*MP PT KS.
Výběr vozidla do firmy – máme k dispozici všechny informace? Michal Krátký, Přemysl Žižka – DEN S FLEETEM DEN S FLEETEM – JARO 2010.
Tvorba cen v maloobchodě
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
3.Analýza ziskovosti a marketingové produktivity
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
Výrobek a jeho životní cyklus
Přednáška č.7 Tržní segmentace.
“Smyslem podnikání je získat a udržet zákazníka.” Theodore Levitt
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Vybrané metody analýzy
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Základy marketingu šestá přednáška
1 Disparity reálného kurzu a jejich měření Martin Cincibuch and Jiří Podpiera, ČNB, odbor Vnějších ekonomických vztahů.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Segmentace trhu Ročník / obor studia:III. ročník.
Strategie značky a komunikace
5.Měření trhu.
4.Spotřebitelské chování
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Marketingové prostředí
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
úvod pojetí a obsah marketingu
2.Marketingové prostředí
Struktura stavebního trhu Obr. č. 1:. Interakce stavebního trhu s vnějším okolím Obr. č. 2:
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Nákupní chování spotřebitele
MARKETINGOVÝ MIX.
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Kupní chování a EU.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Personální plán pro podnikatelský plán
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Model struktury strategického managementu
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Podklady pro zpracování semestrální práce
MARKETING Přednáška P
EFEKTIVNÍ SPONSORING Tomáš Klečka,
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
MARKETING 2.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Zákazníci, návštěvníci, trhy, segmentace
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

4.Analýza trhu

4.1 Definice základních pojmů relevantní trh primární poptávka selektivní poptávka tržní segment cílový trh

4.1.1 Relevantní trh Trh potravin Trh čaje Trh bylinného čaje trh, na kterém jsou nabízeny výrobky nebo služby, které management dané firmy považuje za strategicky důležité (sféra obchodního zájmu) Trh potravin Trh čaje Trh bylinného čaje

4.1.2 Primární poptávka poptávka po výrobkové formě nebo výrobkové třídě

4.1.3 Selektivní poptávka poptávka po konkrétní značce nebo dodavateli v rámci relevantního trhu

4.1.4 Tržní segment závodní jídelny domácnosti HORECA skupina zákazníků s podobnými potřebami závodní jídelny domácnosti HORECA

4.1.5 Cílový trh segment, část trhu nebo trh, na který se dodavatel rozhodne vstoupit Domácnosti HORECA

4.2 Proces analýzy trhu Definice relevantního trhu Analýza primární poptávky na relevantním trhu Analýza selektivní poptávky v rámci relevantního trhu Definice tržních segmentů Identifikace potenciálních cílových trhů

4.2.1 Definice relevantního trhu Popis výrobkové struktury trhu podobnost charakteristik nebo funkcí podobnost uživatelských příležitostí Definování tržních hranic definování širokých hranic relevantního trhu definování úzkých hranic relevantního trhu

Popis výrobkové struktury trhu podobnost charakteristik nebo funkcí manažeři klasifikují výrobky jako velice podobné, pokud sdílejí tytéž fyzikální nebo chemické charakteristiky nebo pokud fungují stejným principem podobnost uživatelských příležitostí manažeři klasifikují výrobky na základě úsudků zákazníků týkajících se podobnosti různých výrobkových alternativ

Definování širokých hranic trhu je vhodné tehdy, když : očekává se pravidelná technologická změna očekává se změna typu nebo frekvence uživatelské situace postavení společnosti je určováno konkurencí alternativních výrobkových forem nebo tříd

Definování úzkých hranic trhu je vhodné tehdy, když : postavení společnosti je určováno konkurencí značek nebo vnitřní konkurencí výrobkové formy nebo třídy jsou používány pro unikátní soubor uživatelských situací nejsou očekávány změny v prostředí

4.2.2 Analýza primární poptávky Profil zákazníka segmentační charakteristika zákazníka struktura rozhodovací jednotky životnost zákazníků (rychlost změny struktury zákazníků) Potřeba nákupu příbuzné doplňkové výrobky a služby uživatelské problémy kompatibilita hodnoty nebo zkušeností vnímané riziko Omezující podmínky nákupu nákladové faktory rozměrové faktory dostupnost výrobku

Vnímané riziko ekonomické pokud jsou investiční náklady (vysoce výkonné vysavače) či provozní náklady (internetová přípojka) spojené s užíváním výrobku vysoké výkonové pokud existuje pochybnost o technických parametrech výrobku (dostupnost signálu MT) fyzické pokud existuje ohrožení zdraví (masáž) nebo vzhledu zákazníka (plastická operace) společenské pokud nákup nebo používání výrobku může ovlivňovat postoje referenčních skupin k zákazníkovi psychologické pokud nákup nebo používání výrobku může ovlivňovat vlastní image nebo zákazníka sebeúctu zákazníka

Diagnostické otázky pro primární poptávku Podle jakého segmentačního kritéria lze klasifikovat zákazníky ? Kdo se účastní nákupního procesu ? Máte nějaké problémy s užíváním výrobku ? Jste si vědomi rizika spojeného s nákupem výrobkové formy ?

4.2.3 Analýza selektivní poptávky Identifikace typů rozhodovacích procesů Extenzívní řešení problému Omezené řešení problému Rutinní nákupní chování Identifikace klíčových atributů významnost jedinečnost

Typy rozhodovacích procesů SLOŽITÉ SPOTŘEBNÍ TRH BUSINESS TRH Extenzívní řešení problému Nový nákup Omezené řešení problému Modifikovaný nákup Rutinní reakce Přímý nákup JEDNODUCHÉ

Identifikace klíčových atributů Vnímané rozdíly mezi alternativami (jedinečnost) nízké vysoké nízká Neurčující atribut Neurčující atribut Vnímaná významnost atributu Potencionální klíčový atribut Klíčový atribut vysoká

Diagnostické otázky pro selektivní poptávku Jak extenzívní je vyhledávání informací ? Využívají zákazníci personální nebo nepersonální zdroje informací ? Jaké užitné hodnoty očekávají zákazníci od výrobku ? Jaká je relativní významnost různých užitných hodnot výrobku ?

4.2.4 Definice tržních segmentů účel segmentace (proč) design výrobku komunikace (reklama) distribuce cena báze segmentace (jak) demografie, geografie, psychografie, behaviourismus (chování zákazníka) profil segmentu (kdo)

Kritéria demografické Věk 6-, 6-11, 12-17, 18-24, 25-34, 35-44, 45-54, 55 -64, 65+ Pohlaví Žena, muž Vzdělání základní, vyučen, SŠ, VŠ Velikost domácnosti 1-2, 3-4,5+ Měsíční příjem - 6000 Sk, 6000 – 12 000 Sk, 12 001 – 25 000 Sk, 25 001 – 50 000 Sk, 50 000 + Sk

Kritéria geografické region západní Slovensko, střední Slovensko, východní Slovensko, struktura podle krajů urbanizace Město, vesnice, struktura podle počtu obyvatel : 5000 – 9999, 10 000 – 19 999, 20 000 – 49 999, 50 000 – 99 999, 100 000 – 199 999, 200 000 +

Kritéria psychografické Zákazníci jsou rozděleni do rozdílných skupin na základě společenské třídy, životního stylu, nebo osobnostních charakteristik osobnost Sangvinik, cholerik, introvert, melancholik životní styl Způsob trávení volného času

Kritéria chování zákazníka Stupeň užití nízký, střední, vysoký Status uživatele Neuživatel, bývalý uživatel, potencionální uživatel, první uživatel, pravidelný uživatel Připravenost Nevědomý, vědomý, informovaný, zainteresovaný, zamýšlející nákup Potřeby Hospodárnost, servis, bezpečnost Věrnost Žádná, střední, silná, absolutní

Účel a báze segmentace spotřebních trhů Design výrobku Reklamní sdělení Reklamní média Balení Distribuce Cena BÁZE Hledávané užitné hodnoty Uživatelské příležitosti Hledané užitné hodnoty Charakteristika zákazníka Charakteristika klíčového zákazníka Objem (velikost) nákupu Rysy nákupního chování Významnost nákupu Cenová citlivost

Účel a báze segmentace business trhů Rozmístění prodejních sil Návrh výrobku a komunikačních sdělení Objekty komunikačního programu BÁZE Objem Rozmístění Použití výrobku (typ odvětví) Použití výrobku (způsob aplikace) Hledané užitné hodnoty Členové rozhodovací jednotky

4.2.5 Identifikace potenciálních cílových trhů profil cílového trhu kvalitativní analýza segmentační profil trhu, hledané užitné hodnoty, preference komunikačních zdrojů potenciál cílového trhu kvantitativní analýza součet současných a potenciálních zákazníků a jejich výdajů na trhu potenciál prodeje na cílovém trhu odhadovaná velikost trhu a tržního podílu