8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evropská kultura na prahu moderní doby
Advertisements

 Inspirace minulostí (zejména středověkem), exotickými zeměmi a životem na venkově  Důraz na city a prožitky, často pocit odcizení, záliba v tajemnosti.
Tematický okruh: Člověk ve společnosti (Kulturní život)
Významné památky ČR.
Autor: Mgr. Ilona Nováková
Kultura raného středověku
Hudební klasicismus v tvorbě českých autorů
Vztahy mezi Čechy a Němci
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
VY_32_INOVACE _17 Klasicistní umění
Medailonky Wolfgang Amadeus Mozart HV-1 Hudební výchova DUM č. 17
HV-1 Hudební výchova DUM č. 11 Prima – kvarta osmiletého studia
Klasicismus a empír Pro žáky 8. ročníku ZŠ
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012.
KLASICISMUS Mgr. Eliška Handšuhová ZŠ Oblačná Liberec
HV-1 Hudební výchova DUM č. 18 Prima – kvarta osmiletého studia
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
KLASICISMUS.
9. ročník Novověk, moderní dějiny
Klasicismus a romantismus
Empír - (z lat. empire = císařství )
Jméno autora: Tomáš Procházka
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Klasicismus v evropské hudbě
9. ročník Novověk, moderní dějiny
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Závěr 18. století – poč. 19. století
6. ročník Pravěk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Kultura.
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Klasicismus Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_11_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
 Složité hudební dílo  Skladba pro symfonický orchestr  Rozvoj od klasicismu.
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
7. ročník Středověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Klasicismus a empír 18. – 19. století.
Číslo: : VY_32_INOVACE_18_08 (20) Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:
W. A. MOZART geniální hudební skladatel
Wolfgang Amadeus Mozart Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy.
17. stol. - ve znamení vědy a pokroku na evropském území nedochází k velkým válkám myslitelé vystupující proti velkému vlivu šlechty a církve na královskou.
VY_32_INOVACE_209_Klasicismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
KLASICISMUS A EMPÍR od poloviny 18.století k počátku 19. století.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_01 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Klasicismus v evropské hudbě -žáci se naučí charakteristické rysy evropského.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Architektura do začátku 20. století.
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
VY_32_INOVACE_
Světoví hudební skladatelé
Hudba Test Poslech POJMY
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Klasicismus Konec 18. stol. Autor: Lenka Mulačová
KLASICISMUS Přelom 18./19. STOLETÍ.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Transkript prezentace:

8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková Odborné vedení: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012

Kultura na přelomu 18. a 19. století Klasicismus: od počátku 19. století napodoboval stavby antiky (Řecko, Řím) Kostel La Madeleine v Paříži Klasicistní portál s původními klasicistními dveřmi dochovaný v Olomouci Teatr Wielki ve Varšavě

architektura: symetrické členění staveb trojúhelníkové štíty antické sloupy Zámek Kynžvart ve stylu vídeňského klasicismu

Klasicistní prvky

Rytina zobrazující tři základní (řecké) sloupové řády Rytina zobrazující tři základní (řecké) sloupové řády. Dobře patrné jsou zde rozdíly, včetně výškových proporcí.

Wolfgang Amadeus Mozart hudba: vážná, lidová a církevní hudba Ludwig van Beethoven (1770-1827) Joseph Haydn Wolfgang Amadeus Mozart Jan Václav Stamic – český autor opery, veřejné koncerty (šlechta) kramářské písně Ludwig van Beethoven Franz Joseph Haydn Wolfgang Amadeus Mozart Jan Václav Stamic

Originál partitury 5. symfonie Ludwig van Beethoven Originál partitury 5. symfonie Beethovenův portrét v 33 letech Beethovenův rodný dům v Bonnu Vlastnoruční zápis klavírní sonáty opus 109

Dům ve kterém zemřel Ludwig van Beethoven na Schwarzspanierstraße ve Vídni. Byl stržen v roce 1903. Bista Ludwiga van Beethovena ve Walhalle v Regensburgu Beethovenův hrob, ústřední hřbitov ve Vídni. Podpis Ludwiga van Beethovena

Joseph Haydn Maďarský šlechtic Mikuláš I. Esterházy - zaměstnavatel Haydna v letech 1762-90 a velký příznivec umění Dóm Svatého Štěpána ve Vídni - místo, kde Haydn zpíval v katedrálním sboru od svých osmi let Portrét Haydna od malíře Ludwiga Guttenbrunna, asi z roku 1770

Wolfgang Amadeus Mozart Portrét Mozarta v době dětství. Již tehdy byl považován za velký talent a objel se svými rodiči půlku Evropy Mozart v r. 1777 Leopold, Nannerl a malý Mozart na akvarelu z r. 1763 Mozartovo Requiem Mozart se sestrou a otcem

Mozartova rodina Leopold Mozart - otec Maria Anna Mozartová - sestra Anna Maria Mozartová - matka Konstance Weberová- manželka Mozarta Carl Thomas Mozart Franz Xaver Wolfgang Mozart

Rodokmen rodiny Mozartových

Empír: stavby: císařský sloh – Francie (empire = císařství) období Napoleona Bonaparta stavby: kolonády, sloupoví u nás pošty, nemocnice, kasárna Napoleonův pokoj ve Versailles (Velký Trianon) Zámek Kačina Typický ženský empírový oděv

Empír - móda

Romantismus: převládal v literatuře záliba v historii a přírodě tajemné a záhadné prostředí pocit opuštěnosti odvozeno od slova román v tomto období byly časté souboje stavby byly obklopeny anglickými parky Móda v romantismu Tajemné prostředí Zámek Lednice souboje

Kultura na přelomu 18. a 19. století Klasicismus: Zápis: Kultura na přelomu 18. a 19. století Klasicismus: od počátku 19. století napodoboval stavby antiky (Řecko, Řím) architektura: symetrické členění staveb trojúhelníkové štíty antické sloupy hudba: vážná, lidová a církevní hudba Ludwig van Beethoven (1770-1827) Joseph Haydn Wolfgang Amadeus Mozart Jan Václav Stamic – český autor opery, veřejné koncerty (šlechta) kramářské písně Empír: císařský sloh – Francie (empire = císařství) období Napoleona Bonaparta stavby: kolonády, sloupoví u nás pošty, nemocnice, kasárna

Romantismus: převládal v literatuře záliba v historii a přírodě tajemné a záhadné prostředí pocit opuštěnosti odvozeno od slova román v tomto období byly časté souboje stavby byly obklopeny anglickými parky

Test – kdo nebo co je na obrázku? Klasicistní okna Ludwig van Beethoven Joseph Haydn Typický empírový ženský oděv Mozartův otec Leopold Wolfgang Amadeus Mozart

Otázky pro mladé historiky: Opakování: Definuj pojem klasicismus. Definuj pojem empír. Definuj pojem romantismus. Které hlavní představitele těchto období znáš? Co to jsou kramářské písně? Otázky pro mladé historiky: Co víš o antice, jaké jsou její základní znaky? Znáš významné spisovatele, kteří zahynuli při soubojích?

Odkazy: http://cs.wikipedia.org/wiki/Klasicismus http://www.pruvodce.com/hrady_zamky_pohlednice/napsani.php3?id_poh=1574 http://www.satalka.cz/slohy/empir/Empir.html http://cs.wikipedia.org/wiki/Klasick%C3%A1_%C5%99%C3%A1dov%C3%A1_architektura http://cs.wikipedia.org/wiki/Ludwig_van_Beethoven http://cs.wikipedia.org/wiki/Joseph_Haydn http://www.lidovky.cz/mozarta-zabil-streptokok-stal-se-obeti-videnske-epidemie-zanetu-krku-12y-/lide.asp?c=A090818_101518_lide_ter http://www.vysocina-news.cz/clanek/stamicova-doba-v-havlickobrodskem-muzeu-vysociny/email/ http://thaelmanespurio.blogspot.cz/2010/11/return-to-ludwig-van-beethoven.html http://www.last.fm/music/Ludwig+van+Beethoven/+images/13583893 http://simonak.eu/index.php?stranka=pages/popularizace_historie/4/text.htm#absolutly_top http://www.os-obroda.cz/?c=wolfgang-amadeus-mozart-cast-4 http://www.oocities.org/vienna/studio/1541/rodina.htm

http://www.imponline.cz/FactsAndTips/Knowledge-and-Education/Wolfgang-Amadeus-Mozart.aspx http://czaktualne.blogspot.cz/2009/12/mozart-requiem-dies-irae-conductor-paul.html http://cs.wikipedia.org/wiki/Ka%C4%8Dina http://www.fashion-era.com/regency_fashion.htm http://historie-mody.wz.cz/galhistoriemody.html http://annalisa.blog.cz/1110/jak-se-zeny-oblikaly-v-empiru http://sprehledem.webnode.cz/news/snivy-duch-romantismu/ http://www.satalka.cz/slohy/Romantismus.html