3D modelář – práce se světlem v interiéru VY_32_INOVACE_Arch2r0120Mgr. Jiří Mlnařík.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Prezentační manažer Kapitola 13.0 (Sestavení z externích zdrojů)
Advertisements

Produkt společnosti SD Proget Industrial Software s.r.l. Dvě verze Start Start Plus Pracují na jádru AutoCAD 2010 Kompatibilita Windows XP, Windows Vista,
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Vizualizace Perspektivní pohledy, materiály, světla, Render.
Plakát – kreativa 1 - barva VY_32_INOVACE_Mul4r0103Mgr. Jiří Mlnařík.
Vize, Strategie, Cíle.
Změna tvaru v průběhu pohybu VY_32_INOVACE_Mul4a0204Mgr. Jiří Mlnařík.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Jak vytvořit vlastní prezentaci ?
Tvorba - PREZENTACE Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/4.
VY_32_INOVACE_55_MS_Word_IV. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Modelování v prostoru.
3D modelář – 2D návrh 3D rotačního tělesa VY_32_INOVACE_Arch2r0116Mgr. Jiří Mlnařík.
3D modelář – úpravy pokročilými nástroji, vlastní návrh VY_32_INOVACE_Design1r0118Mgr. Jiří Mlnařík.
Úspory energie v osvětlování ve veřejném sektoru Juraj Krivošík SEVEn, Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s , Magistrát hl.m. Prahy.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_VOLBA.
Zdroj světla. Šíření světla
3D modelář – designový návrh interiérového prvku VY_32_INOVACE_Design1r0119Mgr. Jiří Mlnařík.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Počítačová grafika III – Cvičení 3 Jaroslav Křivánek, MFF UK
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.12/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Zobrazení síly.
Atmosféra – montáž zvuku VY_32_INOVACE_Mul4r0113Mgr. Jiří Mlnařík.
Webové stránky Klubu malých debrujárů na Gymnáziu Jana Ámose Komenského v Uherském Brodě debrujarek.wz.cz RNDr. Božena RYTÍŘOVÁ.
Úvod  Nejdůležitější vlastností grafu je sdělit dané informace.  Grafy mohou mít různou podobu (barevné, plastické…).  Vždy je důležité, aby se z nich.
3D modelář – povrchy VY_32_INOVACE_Design1r0116Mgr. Jiří Mlnařík.
VY_32_INOVACE_In 6.,7.19 PowerPoint - Vkládání grafických objektů Anotace: Žák se seznámí se zásadami vkládání grafických objektů jako fotek, klipartů.
3D modelář – primitivní tělesa, vlastnosti a transformace VY_32_INOVACE_Design1r0115Mgr. Jiří Mlnařík.
3D modelář – užitý design VY_32_INOVACE_Design1r0120Mgr. Jiří Mlnařík.
Atmosféra – rychlost záběru VY_32_INOVACE_Mul4r0112Mgr. Jiří Mlnařík.
Celtx – správa multimediálního díla VY_32_INOVACE_Mul4r0115Mgr. Jiří Mlnařík.
Filmový střih 2 - efekty VY_32_INOVACE_Mul4r0110Mgr. Jiří Mlnařík.
ZÁMECKÁ KOČÁROVNA V Brandýse nad Labem ARCHITEKTONICKÁ STUDIE – 2.KOLO ING.ARCH. Z. KABELÍK –
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Malování Microsoft Word Tento počítač (Počítač)
OVLÁDÁNÍ A ŘÍZENÍ PROVOZU OSVĚTLOVACÍCH SOUSTAV Způsob ovládání (řízení) ovlivňuje účelnost účinnost pohodlí energetickou náročnost Účel řídicího systému.
Co dnes uslyšíte? Kosoúhlé průměty povrchů těles.
Struktura projektu, vlastnosti objektu ve scéně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
Zvuk VY_32_INOVACE_Mul4a0220Mgr. Jiří Mlnařík. Synfig studio je primárně obrazový software. Teoreticky můžeme do scény vložit zvuk pomocí volby File /
Software pro správu multimediálního díla VY_32_INOVACE_Mul4r0114Mgr. Jiří Mlnařík.
Trocha fyziky VY_32_INOVACE_Mul4a0209Mgr. Jiří Mlnařík.
Křivky, tvary, výplně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
Světlo - - veličiny, jednotky
Pokročilé – prostředí 1 VY_32_INOVACE_Mul4a0218Mgr. Jiří Mlnařík.
3D modelář – základy práce se scénou a zobrazením VY_32_INOVACE_Design1r0114Mgr. Jiří Mlnařík.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_10.
Vrstvení úprav do skupin VY_32_INOVACE_Mul4a0207Mgr. Jiří Mlnařík.
Počítačová grafika a CAD 1. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Nastavení animace, jednoduchý pohyb VY_32_INOVACE_Mul4a0203Mgr. Jiří Mlnařík.
Publikování scény - rendering VY_32_INOVACE_Mul4a0216Mgr. Jiří Mlnařík.
wordart wordart wordart wordart wordart wordart
3D modelář – konstrukce tělesa z půdorysu VY_32_INOVACE_Arch2r0117Mgr. Jiří Mlnařík.
Filtry obrazu (layer) VY_32_INOVACE_Mul4a0212Mgr. Jiří Mlnařík.
Export a import objektů VY_32_INOVACE_Mul4a0217Mgr. Jiří Mlnařík.
Způsoby uložení grafické informace
Celtx – další nástroje scénáře VY_32_INOVACE_Mul4r0118Mgr. Jiří Mlnařík.
pokusně určí rozdíl mezi dutým a vypuklým zrcadlem dokáže uvést příklad jejich využití v praxi Zrcadla Zpracovala: ing. Alena Pawerová.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Technické prostředky v požární ochraně Svítílny používané v PO.
Základy úpravy digitální fotografie Úprava vyvážení bílé.
Architektura tužkou a v 3D
Využití klíčových snímků
Vkládání textu do obrázku
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 6– TVARY V PREZENTACI. Název školy:
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4A_09 TÉMA: MS_WORD
Textilní a oděvní materiály
Digitální učební materiál
MS Excel – Vytváříme nový graf
Barvy v počítačové grafice
Fyzika 7.ročník ZŠ Světelné jevy I. Optika Creation IP&RK.
Transkript prezentace:

3D modelář – práce se světlem v interiéru VY_32_INOVACE_Arch2r0120Mgr. Jiří Mlnařík

Pro správnou představu, jak bude výsledný prostor fungovat, je nezbytné umět prostor rozumně nasvítit – ideálně stejným typem a intenzitou světla jako v plánovaném reálném prostoru. Výchozí osvětlení scény, byť se stíny, totiž málokdy dokáže reálně popsat budoucí scénu. Například bar (scénu máte ve složce) dost těžko bude osvětlen takto. Práce se světlem

Ve většině 3D modelářů můžeme vkládat světla lineární - šíří se ve scéně rovnoměrně jedním směrem, hodí se zejména v exteriérech, protože se šíří jako denní světlo - bodová – šíří se ze středu podle typu rovnoměrně nebo s úbytkem stejně všemi směry, chová se jako světlo z klasické žárovky - reflektory – chová se reálně jako světlo ze směrového reflektoru - Po vložení (nebo výběru) světla také můžeme volit barvu, intenzitu a také způsob ubývání světla a existenci či neexistenci stínu (toto platí pouze v režimu renderingu) Správná světla

Podívejme se, co udělá už jen náhrada výchozích světel ve scéně „bodovkami“ (typ reflektor) nasměrovanými zespodu barové nástavby a na stěny nad stoly... Změna světla

Zcela jinou atmosféru navodí, použijeme-li u stolů lampičky... Změna světla 2

...a přidejme jednu žárovku nad bar... Změna světla 3

Zkrátka – už ve fázi návrhu má návrhář možnost zvolit vhodný způsob osvětlení a vybrat nejen vhodnou dispozici interiéru, ale také správný druh a intenzitu osvětlení. Ve složce projektu si otevřete soubor bar.scn a pokuste se najít pro tento projekt co nejpříjemnější (nejpřehlednější, nejefektnější...) osvětlení. Vyzkoušejte si

Vlastní 3D modely Caligari True Space 3.2 volně dostupný „za registraci“, SN: Zdroje