Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: 1.9. 2012 Název: VY_32_INOVACE_3.1.1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Advertisements

Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Autor: Vít Lazecký Datum vytvoření: Téma: Stavba srdce.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_1.1.1
Název SŠ: Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.107/1.500/ Název projektu: Moderní škola Předmět:Český.
Řeč, jazyk, mluva.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dagmar Andrysová Datum: Název: VY_22_INOVACE_1_1_21.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.1.1.
Cíl reklamy, druhy, její využití a samostatné sestavení
Autor: Ing. Vlasta Švachová Datum: Název: VY_32_INOVACE_9.3.1
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Hygiena
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Historie a současnost ochrany přírody v České republice
HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE - opakování
Digitální učební materiál
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.3.1.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.3.4.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_1.2.4.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Komunikační dovednosti
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.1.8.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Číslo-název šablony klíčové aktivity
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_1.1.4.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_97_Chuťové ústrojí AUTOR: Naděžda Čmelová ROČNÍK, DATUM: 8.,
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.2.4.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.1.4.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.3.7.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.4.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.1.13
ODLIŠUJEME SE OD OSTATNÍCH ŽIVOČICHŮ
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_1.2.7.
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_KOMUNIKOVÁNÍ_P2.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.2.7.
Dekódování, zpětná vazba Sdělení dekódujeme smyslovým vnímáním. Nejen systémem znaků, ale snažíme se porozumět sdělení jako celku. Proces dekódování.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_20_ČESKÝ.
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_03_ČESKÝ JAZYK
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_ČESKÝ JAZYK
  Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Téma: Verbální komunikace, znakovost - prezentace Anotace: Prezentace slouží k zopakování probraného učiva: Verbální komunikace, znakovost. Žáci si interaktivně, ústně i písemně opakují učivo, pracují analyticky s vlastními čtenářskými dovednostmi a znalostmi.

Verbální komunikace, znakovost Verbální komunikace, znakovost - prezentace Autor: Mgr. Dana Vicherková

Komunikace je výměna a sdílení informací v komunikaci hraje roli systém znaků

Systém znaků v komunikaci slouží k vyjádření určitým způsobem roli zde hrají naše zkušenosti, vlastnosti roli zde hrají zkušenosti a vlastnosti komunikačního partnera roli zde hraje náš vzájemný vztah s partnerem, prostředí, kde se komunikace odehrává, záměr komunikace…

Komunikace přímá nepřímá interpersonální masová

Cíl komunikace porozumění…

Co v komunikaci sdělujeme? požadavky očekávání pocity, názory

Čemu se v komunikaci učíme? naslouchat druhým pochopit, co nám sdělují tvorbě mezilidských vztahů naplňování vlastních potřeb

Co k efektivní komunikaci potřebujeme? dobře znát a ovládat mateřský jazyk umět z jazyka vytvořit smysluplný jazykový projev (psaný i mluvený) zohlednit důležité okolnosti konkrétní komunikační situace

Komunikační situace 1.tvůrce promluvy, produktor = ten, kdo něco sděluje, chce realizovat svůj záměr (ten zakóduje do sdělení = jde o kód = soubor znaků, slov, gest, symbolů) 2.v mezilidské komunikaci vysíláme a přijímáme sdělení prostřednictvím smyslových kanálů (zrak, sluch, dotyk), případně pomocí komunikačního prostředku(ICQ, dopis, telefon) 3.příjemce = komu je sdělení určeno, dekóduje sdělení

Úspěšnost komunikace Sleduje produktor pomocí zpětné vazby(přitakáním, zčervenáním…)

Komunikační strategie správné vyhodnocení komunikační situace správná volba kódu, prostředku a obsahu sdělení

Jazyk Organizovaný systém znaků a pravidel jejich užívání, který se váže na určité společenství, národ.

Jazyk Je základním dorozumívacím prostředkem mezi lidmi. Jazyk se musíme učit. Společenství nám předává znaky. Schopnost mluvit je díky mluvním orgánům a mozku vrozená.

Funkce jazyka dorozumívací myšlenková citová výzvová estetická

Komunikační dovednosti ovlivňuje paměť temperament vnímání zkušenost rodinné prostředí vzdělání Kultura, zájmy, potřeby, pocity

S čím souvisí záměr, cíl komunikace? se získáváním informací se vztahy k lidem (pozitivní přístup) s volbou prostředku a kanálu s očekáváním příjemce…

Vztahy k komunikaci navazování pozitivního vztahu strategie vyjednávání, sebeprosazení obranné strategie, manipulace

Kontext Prostředí či podmínky, v nichž se komunikace odehrává. Vnější kontext – odehrává se mimo nás Vnitřní kontext – odehrává se v nás

Kódování Proces přenosu myšlenek do symbolů, které nám pomáhají vyjádřit náš záměr (cíl).

Kód Systém prostředků sloužících dorozumění a pravidla jejich užívání.

Jazyková kultura Je úroveň jazykového vyjadřování a všestranná péče o národní jazyk. Výsledkem je kultivovaný a přiměřený způsob vyjadřování ve všech komunikačních situacích.

Konec prezentace Název: Verbální komunikace, znakovost - prezentace Autor: Mgr. Dana Vicherková Zdroje: Adámková, Petra a kol.: Český jazyk a komunikace pro střední školy – 1. díl – Učebnice. Brno: DIDAKTIS, 2010 Čechová, M. a kol.: Český jazyk pro 4. ročník středních odborných škol. Praha: SPN – Pedagogické nakladatelství, akciová společnost, 2003 Vlašín, Š. a kol.: Slovník literární teorie. Praha: Československý spisovatel, 1977 Dolejší, P.: Maturujeme z českého jazyka. Humpolec: Jas, 2003 Mašková, D.: Český jazyk – přehled středoškolského učiva. Třebíč: Nakladatelství Petra Velanová, 2005 dámková,P. a kol.: Český jazyk a komunikace pro střední školy – 1. díl – Učebnice, Brno, Didaktis 2010 Stylistika. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: