Cíle Metody a techniky Testování obalu. Cílem výzkumu obalu je zjistit: Aspekty užívání Vnímání obalu (identifika č ní síla) Nápadnost (rozlišovací síla)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Označení hasičů na přilbách
Advertisements

Aktualizace Rozvojového konceptu CR na Šumavě Regionální marketing Vimperk
Výběr vozidla do firmy – máme k dispozici všechny informace? Michal Krátký, Přemysl Žižka – DEN S FLEETEM DEN S FLEETEM – JARO 2010.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Testování hypotéz.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Anketní výzkum u uživatelů výrobku Prostenal.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Evropská unie - fungování JVT  volný pohyb zboží  volný pohyb služeb  volný pohyb kapitálu  volný pohyb osob  +………politiky?  mobilita  ochrana duševního.
Průzkum: Čeští zákazníci neznají rizika nákupu spotřebního zboží.
DIREKT MARKETING - ÚVOD - Marek Matějka. Struktura čtyř P.
Konference UNIV 2K 1. a Ing. Petr Richter ředitel školy VOŠ, SPŠ a OA Čáslav Přemysla Otakara II. 938 VOŠ, SPŠ a OA Čáslav.
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Anketní výzkum u uživatelů přípravku Urinal.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
při tvorbě nových produktů u stávajících produktů
Testování obalu přednáška.
Výzkumné přístupy k marketingovému mixu
MARKETINGOVÝ MIX.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Průzkum u uživatelů výrobku Prostenal s PERFECT.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
 Co je strategie? Dlouhodobý plán č inností zam ěř ený na dosa ž ení cíle Z ř eckého „strategos“ – generál - vedení  Rozdíl mezi strategií a taktikou?
úvod pojetí a obsah marketingu
Marketingový mix Produkt.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
 Výukový materiál vytvo ř en v rámci projektu EU peníze školám „U č íme aktivn ě “  Registra č ní č íslo CZ.1.07/1.4.00/  Č íslo materiálu: VY_32_INOVACE_.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
P Ř I TESTOVÁNÍ: a) REKLAMY b) INTERNÍHO KLIMATU KVALITNÍ KVANTITA NEBO NEPOČETNÁ KVALITA?!
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Vítejte na Marketingu. Identita, image Identita = komplexní obraz firmy utvářený filozofií, historií, zásadami vedení, současností i budoucností Tvoří.
MARKETINGOVÝ MIX VE SLUŽBÁCH
8. Marketing.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
Evropská unie - fungování JVT volný pohyb zboží volný pohyb služeb volný pohyb kapitálu volný pohyb osob +………politiky? mobilita ochrana duševního vlastnictví.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Kupní chování a EU.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovliv ň ující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Tvorba značky. Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot.
Vliv důvěryhodnosti výrobce automobilů na nákupní chování zákazníků MARTIN JIRUŠKAŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA, O.P.S.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Značka výrobku Značka: je názvem, znakem, symbolem, termínem nebo kombinací těchto prvků, jejichž účel spočívá v identifikaci výrobku je názvem, znakem,
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
Hasiči a veřejnost Tisková konference 24. července 2008.
Marketingové nástroje Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
Výzkumné přístupy k marketingovému mixu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Analýza trhu biopotravin
CRM v maloobchodní jednotce se sportovním zbožím
Jankůjová Natálie Vedoucí: Ing. Roman Švec, Ph.D.
Tvorba značky.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Komunikace se zákazníky ve vybraném podniku Autor práce: Zuzana.
Digitální učební materiál
Zadání seminární práce Marketingový mix vybraného sportovního produktu
Rady a Tipy pro čtení životopisu
Transkript prezentace:

Cíle Metody a techniky Testování obalu

Cílem výzkumu obalu je zjistit: Aspekty užívání Vnímání obalu (identifika č ní síla) Nápadnost (rozlišovací síla) Emocionální p ů sobení (komunika č ní hodnota) P ř esv ě d č ivost, jednozna č nost, vypovídací schopnost, logiku a bezchybnost informací, Efektivnost obalu z pohledu opakovaných nákup ů TYPY TESTŮ

Testování obalu 1. Technické testy 2. Vizuální testy 3. Maloobchodní testy 4. Spot ř ebitelské testy

Metody a techniky testování Název a značka produktu

Cíle výzkumu NÁZVU produktu Nové nám ě ty Ov ěř ení č itelnosti a vyslovitelnosti Asociace s názvem spjaté Odlišnosti od jiných názv ů Možnost využití názvu výrobku v další marketingové strategii…

jméno, název, znak, výtvarný projev nebo kombinace p ř edchozích prvk ů Co je značka?

Asociace se slovem „značka“: Rok 2007/8Rok 2000 Záruka kvality/kvalita 71 % Vyšší cena 22 % Sportovní oble č ení 10 % Image 10 % Známost 9 % Prestiž 9 % Spolehlivost 9 % Zna č ky r ů zného zboží 7 % D ů v ě ryhodnost 2 % Nadstandard, pohodlí 2 % Profesionalita 2 % Auto zna č ky Škoda 2 % Dopravní značka, SPZ 35 % Označení výrobku, podniku, výrobce 31 % Vyjádření kvality 13 % Jmenování skupin výrobků, konkrétních značek 9 % jiná odpověď 9 % Neví 3 % Výzkum Č eské zem ě d ě lské univerzity v Praze 2008 in MKT a komunikace 4/20008

Psaná i nepsaná pravidla pro tvorbu značky

Co všechno nám značka může sdělovat? 1. Charakteristiky - asociace 2. P ř ínosy 3. Systém hodnot 4. Kulturní hodnoty 5. Symbolizovat osobnost 6. Typického uživatele

Značky cestovních kanceláří (2008) Č edok – 60,29 % TRADICE, HISTORIE, MEDIÁLN Ě ZNÁMÁ, OSOBNÍ ZKUŠENOST, ZNÁMÉ JMÉNO, SPOKOJENOST SE SLUŽBAMI, D Ů V Ě RA, SPOLEHLIVOST FISCHER – 36,50 % OSOBNÍ ZKUŠENOST, ZNÁMOST Z REKLAMY, ZNÁMÉ JMÉNO EXIMTOUR – 6,38 % ZKUŠENOST, SPOKOJENOST SE SLUŽBAMI Výzkum Č eské zem ě d ě lské univerzity v Praze 2008 in MKT a komunikace 4/20008

Výběr a testování značky 1. Asocia č ní test - zkoumá, jaké p ř edstavy jméno vyvolává u respondent ů 2. Test u č ení - prov ěř uje snadnou vyslovitelnost 3. Test zapamatovatelnosti - jak snadno se jméno zapamatuje 4. Test preferen č ní - jakým jmén ů m je dávána p ř ednost TEST PERCEPCE – vnímání zna č ky - m ů že být kombinací 1. – 4. č i vybraných test ů

1) Zákazník bude m ě nit zna č ku zejména z cenových d ů vod ů, není v ě rný zna č ce. 2) Zákazník je spokojen. Nemá d ů vod m ě nit zna č ku. 3) Zákazník je spokojen a cítil by se poškozen, kdyby musel zm ě nit zna č ku. 4) Zákazník si velmi cení zna č ky a považuje ji za p ř ítele. 5) Zákazník je oddan ě v ě rný zna č ce. Hodnota zna č ky je do velké míry závislá na tom, kolik zákazník ů je za ř azeno do T ř ídy. 5 tříd vztahu zákazníků ke značce:

VNÍMÁNÍ ZNAČKY Dagmar