ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Advertisements

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Měření délky LC.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Co a jak měříme?
Jednotky délky. Délková měřidla
Měření délky.
MĚŘENÍ DÉLKY.
MĚŘENÍ DÉLKY PLOCHY OBJEMU
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Měření rozměrů součástí 1
MĚŘENÍ FYZIKÁLNÍCH VELIČIN
Číslo v digitálním archivu školy
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Anotace Prezentace zabývající převáděním jednotek délky. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci převedou jednotky délky. Speciální vzdělávací.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina D é l k a Creation IP&RK.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Téma: Fyzikální veličiny – délka
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Měření délky a hmotnosti
Opakované měření délky
Přesnost a chyby měření
DÉLKA délka se používá k udání rozměrů těles (délka, šířka, výška, hloubka) nebo vzdálenost mezi dvěma body v prostoru. d = 1m Značka: d Jednotka: m (metr)
Autoři:Iveta Rejnušová a Karolína Moravcová
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
MĚŘENÍ DÉLKY - OPAKOVÁNÍ
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Linda Jelínková Gabriela Štěrbová
Výpisky z fyziky − 6. ročník
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Opakované měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , prosinec.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Vlastnosti látek Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_43_DÉLKA TEMA: FYZIKA ČÍSLO.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_F6-001 Předmět FYZIKA 6.ROČNÍK.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - DÉLKA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
F YZIKA Měření délky. Vypracoval: Lukáš Karlík. P OROVNÁVÁNÍ Dříve lidé měřili pomocí porovnávání na větší a menší. Toto měření bylo však velmi nepřesné.
Opakování 6.roč. VeličinaJednotkaMěřidla Název Značka Název, značka délkad V kilogram,kg stopky, hodinky hustota ρ - teplota metr,m krejčovský, skládací,
VY_32_INOVACE_16 16 MĚŘENÍ DÉLKY autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Fyzika hrou-opakování I.
Opakované měření délky
MĚŘENÍ DÉLKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Autor: Mgr. Svatava Juhászová datum: Název: VY_52_INOVACE_01_FYZIKA
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Fyzika hrou-opakování I.
Autor: Andrea Kolářová
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová NÁZEV: VY_52_INOVACE_14_FYZIKÁLNÍ VELIČINY
VY _52_INOVACE_A_08_Délka
VY_32_INOVACE_Sib_II_0 Jednotky délky
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
MĚŘENÍ DÉLKY.
Jak postupujeme při měření délky
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - Fyzika - Prima
Přesnost a chyby měření
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
Transkript prezentace:

ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana FYZIKA – 6. ročník P4 Délka a její měření. Vypracoval: Mgr. Pavel Kerner ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Délka je fyzikální veličina. Když potřebujeme měřit rozměry těles nebo vzdálenost dvou míst využíváme fyzikální veličinu, která se nazývá délka. Značka d , základní jednotka metr ( m ) · 1 000 · 10 · 10 · 10 mm cm dm m x x km : 10 : 10 : 10 : 1 000

Mezinárodní prototyp metru

Správný postup při měření délky

Aritmetický průměr vypočteme: Žádné měření není zcela přesné, proto provádíme několik měření a z nich vypočítáme aritmetický průměr Aritmetický průměr vypočteme: Sečteme naměřené hodnoty. Součet vydělíme počtem měření. Zaokrouhlíme na přesnost s jakou jsme měřili.

Určete průměrnou hodnotu naměřených délek. 56 58 57 Naměřené délky (cm) 56 58 57 1. Sečteme naměřené hodnoty: 56 + 58 + 56 + 57 + 57 = 284 2. Součet vydělíme počtem měření: 284 : 5 = 56,8 3. Zaokrouhlíme na celé cm: 56,8 = 57 cm Odpověď: Aritmetický průměr naměřených délek je 57 cm.

Délku měříme délkovými měřidly Metr, metr skládací, metr svinovací, pravítko, metr krejčovský, digitální délkové měřidlo, pásmo.

Pro měření malých délek se používá posuvné měřidlo a mikrometr. Posuvné měřidlo ( šuplera)

Mikrometr

Na závěr se pokus odhadnout rozměry: Výšku nejvyššího a nejnižšího člověka Nejvyšším člověk byl Robert Pershing Wadlow. Měřil 272cm a vážil 199kilo. Narodil se 1918 v USA a jako mladý člověk i v roce 1940 zemřel.

Nejmenší muž světa měří 56 cm. http://www.youtube.com/watch?v=2_T55Jfr5NU

http://www.youtube.com/watch?v=2_T55Jfr5NU

Nejvyšší budova

Nejdelší most http://cestovani.idnes.cz/video-cina-otvira-nejdelsi-most-pres-more-na-svete-meri-42-5-km-pll-/igsvet.aspx?c=A110630_110709_igsvet_tom