PROSTOROVÉ ÚTVARY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝPOČTY POVRCHŮ A OBJEMŮ TĚLES. UŽITÍ GON. FUNKCÍ
Advertisements

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
35.1 Krychle, válec, kvádr, jehlan
Hranoly Pohanová Lucie.
Povrch krychle a kvádru
OBSAH ČTYŘÚHELNÍKŮ Daniela Kosinová.
Matematika Povrchy těles.
KVÁDR POVRCH A OBJEM.
Digitalizace výuky Příjemce
POVRCH KVÁDRU - VÝPOČET
síť, objem, povrch opakování
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Geometrická tělesa kolem nás
Za předpokladu použití psacích potřeb.
T Ě L E S A.
Toto těleso se nazývá… kužel trojúhelník jehlan
30.1 Povrch krychle + síť Pojmenuj některá tělesa.
31.1 Povrch kvádru + síť Zkus najít na obrázcích kvádry.
Zdroj obrazového materiálu
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Pythagorova věta v prostoru
OBJEM TĚLESA.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Geometrie – 2. ročník ZŠ „Geometrické útvary,tělesa,bod,úsečka,čáry“
Zdroj obrazového materiálu
Zdroj obrazového materiálu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Elektronická učebnice - I
Geometrická tělesa kolem nás Geometrie v rovině a prostoru
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Objem a povrch těles.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Tělesa –testy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Vyvození a procvičení učiva
Povrch kvádru Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Povrch krychle Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Pythagorova věta v prostoru – tělesová úhlopříčka.
Prostorové útvary Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
GEOMETRICKÁ TĚLESA Matematika, 2. třída. Krychle.
Geometrie Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Interaktivní procvičování hustoty
- Výpočet povrchu tělesa
Tělesa –S krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Stereometrie Povrchy a objemy těles.
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Základy prostorové geometrie
těleso, skládající se ze dvou shodných, rovnoběžných podstav a pláště
Tělesa –čtyřboký hranol
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B31Fy6_Hustota 1
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
POVRCH KVÁDRU - VÝPOČET
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 1.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Objem hranolu.
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4C_02
Krychle těleso, které tvoří šest shodných čtverců.
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4C_01
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa Geometrická tělesa.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Anotace: Prezentace slouží k pochopení geometrického pojmu
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Pythagorova věta v prostoru – tělesová úhlopříčka krychle a kvádru
Povrch krychle.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_19_Tělesa
Transkript prezentace:

PROSTOROVÉ ÚTVARY

JAKÉ ZNÁME PROSTOROVÉ ÚTVARY neboli TĚLESA KOULE KUŽEL KRYCHLE KVÁDR VÁLEC JEHLAN

KRYCHLE

SKLÁDÁ SE ZE 6ti STRAN

Pozor! HRANA

Pozor! STRANA

Každá strana musí být čtverec. Co to znamená? Má všechny hrany stejně dlouhé!!!

Jak vypočítáme povrch krychle? 1) Vypočítáme povrch 1 strany KRYCHLE. S = a . a

2) Tento výsledek vynásobíme 6ti. PROČ? S = 6 . a . a PROTOŽE KRYCHLE MÁ 6 STRAN!

Pamatuj! KRYCHLE je prostorový útvar neboli těleso. Skládá se ze 6ti stran. Každá strana je vždy čtverec. Povrch krychle vypočítáme pomocí vzorečku S= 6 . a . a

ÚKOL: 1) Rozhlédni se po třídě a vyjmenuj předměty, o kterých můžeme říct, že jsou krychle. 2) Své tvrzení zdůvodni.

3) Na kterém obrázku je krychle? 1. 2. 4. 3.

Odpověděl jsi správně číslo 4? Výborně!!!

Můžeš tedy pokračovat dál.