Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace žáků ke vzdělávání v těchto oborech registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/02.0068 Krychle, kvádr Mgr. Lenka Krčová
STĚNOVÁ A TĚLESOVÁ ÚHLOPŘÍČKA KRYCHLE D´ C´ A´ B´ D C B A Stěnová úhlopříčka – spojuje dva protilehlé vrcholy jedné stěny. Tělesová úhlopříčka – spojuje dva protilehlé vrcholy, které neleží na téže stěně.
SÍŤ KRYCHLE
Objem krychle je součin všech tří jeho rozměrů. a a a V = a . a . a Objem krychle je součin všech tří jeho rozměrů.
Př.: Vypočítej objem krychle V = 2 dm . 2 dm . 2 dm V = 8 dm3 0,2 m 20 cm 2 dm Všechny rozměry musí být vyjádřeny ve stejných jednotkách.
POVRCH KRYCHLE a a a a S = a . a S = 6 . a . a a a
STĚNOVÁ A TĚLESOVÁ ÚHLOPŘÍČKA KVÁDRU C´ A´ B´ D C A B Stěnová úhlopříčka – spojuje dva protilehlé vrcholy jedné stěny. Tělesová úhlopříčka – spojuje dva protilehlé vrcholy, které neleží na téže stěně.
SÍŤ KVÁDRU
Objem kvádru je součin všech tří jeho rozměrů. a V = a . b . c Objem kvádru je součin všech tří jeho rozměrů.
Všechny rozměry musí být vyjádřeny ve stejných jednotkách. Př.: Vypočítej objem kvádru 8 cm 5 cm 6 cm V = 6 cm . 5 cm . 8 cm V = 240 cm3 Všechny rozměry musí být vyjádřeny ve stejných jednotkách.
POVRCH KVÁDRU c b a c a b S = 2 . a . b + 2 . a . c + 2 . b .c nebo S = 2 . ( a . b + a . c + b . c)
Použité zdroje: Objekty použité k vytvoření této prezentace jsou součástí Microsoft PowerPoint, dále vlastní nápady. Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech základních škol. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Krčová. Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace žáků ke vzdělávání v těchto oborech registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/02.0068