Autor: Mgr. Libor Sovadina

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Advertisements

VÝPRAVA DO VESMÍRU Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Rašplování, pilování a broušení dřeva
Historie a současnost ochrany přírody v České republice
Autor: Mgr. Libor Sovadina
HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE - opakování
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Fy_102_Elektrické jevy_Elektromotor
Stejnosměrný a střídavý elektrický proud
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Prezentace 2L Lukáš Matoušek Marek Chromec
Neživá příroda - vzduch
Ch_008_Chemické reakce_Vytěsňovací
FY_079_ Elektrický proud v kovech_Elektrický odpor
Autor: Mgr. Libor Sovadina
FY_097_ Rozvětvený elektrický obvod_Výsledný odpor rezistorů za sebou
Výsledný odpor rezistorů spojených vedle sebe
Tomáš Novotný, 2.L SPŠE Olomouc
Měření a měřidla v technické praxi
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Neživá příroda - vzduch
Chráněná území v České republice
SKUPENSTVÍ LÁTEK SKUPENSTVÍ LÁTEK FY_022_Změny skupenství látek_Skupenství látek Autor: Mgr. Lenka Němcová Škola: Základní škola Velehrad, okres Uh. Hradiště,
Ch_009_Chemické reakce_Podvojná záměna
FY_069_Vesmír_Souhvězdí Autor: Mgr. Libor Sovadina Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
FY_094_Mechanika_ Zákon vzájemného působení těles
Fy_099_Elektrický proud v kovech_Elektrická práce, výkon
Měření a měřidla v technické praxi
Měření světla Autor: Mgr. Libor Sovadina Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
FY_075_Síla, skládání sil_Rovnovážná poloha tělesa
OXIDAČNÍ ČÍSLO Ch_091_Oxidy_Oxidační číslo Autor: PhDr. Jana Langerová Škola: Základní škola a Mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková organizace.
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA NAŠE ZDRAVÍ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
ZÁSADY_OBECNÝ NÁHLED CH_108_Zásady_Obecný náhled Autor: PhDr. Jana Langerová Škola: Základní škola a Mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková organizace.
FY_085_Světelné jevy_ Měření světla
FY_074_Síla, Skládání sil_Skládání sil
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Rovnovážná poloha tělesa
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
FY_078_Elektrický proud v kovech_ Elektrické zdroje
FY_077_Elektrický proud v kovech_ Elektrické napětí
FY_088_ Světelné jevy_Světelné zdroje
TRVALE UDRŽITELNÝ ROZVOJ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Fy_099_Elektrický proud v kovech_Elektrická práce, výkon
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Ch_093_Prvky_Vlastnosti a použití chemických prvků-Kyslík
Magnetické vlastnosti látek
Národní parky - opakování Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Zdroje elektrického napětí
Fy_103_Elektromagnetické jevy_Elektromagnetická indukce Autor: Mgr. Libor Sovadina Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
FY_080_ Elektrický proud v kovech_Stejnosměrný a střídavý el. proud
PČ_137_Kovy_Nástroje pro ruční zpracování kovů
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Ch_006_Chemické reakce_Skladné Autor: Vladimír Bělín Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/ Název.
F_070_Jaderná energie_Jaderná energie Autor: Mgr. Libor Sovadina Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Výsledný odpor rezistorů spojených za sebou
ENERGETIKA A TĚŽKÝ PRŮMYSL
Autor: Mgr. Libor Sovadina
FY-072_Jaderná energie_Jaderná reakce
HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE - opakování Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Ch_096_Prvky_Vlastnosti a použití chemických prvků-Kovy-Slitiny
Planety sluneční soustavy – Velké planety
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Zdroje světla.
SVĚTELNÁ ENERGIE. Vznik světelné energie Jaderná energie ve Slunci se mění na světelnou energii, tu zachytí solární panely, ze kterých vychází elektrická.
Světlo Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. L. KašparJméno: Vojtěch Bezděk.
AUTOR: Mgr. HANA DVOŘÁČKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_45_ZDROJE SVĚTLA
Transkript prezentace:

Autor: Mgr. Libor Sovadina Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/02.0025 Název projektu: Modernizace výuky na ZŠ Slušovice, Fryšták, Kašava a Velehrad Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky. Světelné zdroje FY_088_ Světelné jevy_Světelné zdroje Autor: Mgr. Libor Sovadina Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace

Anotace: Digitální učební materiál je určen pro opakování, upevňování a rozšiřování učiva Materiál rozvíjí poznatky získané v hodinách fyziky Je určen pro předmět Fyzika a ročník 9.

Světelný zdroj Světelný zdroj je zdroj elektromagnetického záření v rozsahu vlnových délek zhruba 380 - 780 nm, což je záření, které můžeme pozorovat lidským okem jako viditelné světlo. Zpravidla rozlišujeme světelné zdroje přírodní a zdroje umělé (člověkem vytvořené).

Vlastní světelný zdroj vlastní světelný zdroj - za vlastní zdroje označujeme taková tělesa nebo látky, v jejichž struktuře dochází ke vzniku světla. Za vlastní zdroj světla tedy můžeme považovat např. Slunce, žárovku, plamen atd.

Nevlastní světelný zdroj nevlastní světelný zdroj- látky, které samy světlo nevytvářejí, ale pouze odráží a rozptylují dopadající světlo, se označují jako nevlastní zdroje. Mezi nevlastní zdroje lze zařadit např. Měsíc, mraky, všechny osvětlené předměty apod.

Přírodní zdroje světla K přírodním zdrojům patří například: Kosmická tělesa Primární zdroje - Slunce, hvězdy: Skutečně světlo vytvářejí. Sekundární zdroje - Měsíc: Pouze odráží světlo z jiných zdrojů, samy nesvítí. Chemické reakce - oheň Biologické zdroje Primární zdroje - luminiscence: světlušky, různí mořští živočichové, houby Sekundární zdroje - odrazy očí viditelné ve tmě nebo při záblesku: efekt červených očí Elektrické výboje - elektrický proud v plynech (oblouk, výboj, blesk) Tektonické jevy - žhnoucí láva

Umělé zdroje světla Nejznámější a nejrozšířenější umělé zdroje světla se rozdělují podle dalších hledisek. Jedno z nich je podstata vzniku světla. Rozeznáváme zdroje na principu teplotního záření (např. žárovky), záření elektrického výboje v plynech a parách kovů (zářivky, výbojky) anebo luminiscence (např. svítivé diody). Neonová výbojka

Chemické zdroje světla Luminiscence Jsou založeny na luminiscenci, neboli světélkování. Obvykle se s nimi lze setkat ve formě trubic, sloužících pro nouzové osvětlení. Luminiscence je spontánní (samovolné) záření (obvykle) pevných nebo kapalných látek, které vzniká jako přebytek záření tělesa nad úrovní jeho tepelného záření v dané spektrální oblasti při dané teplotě, přitom toto záření má určitou dobu doznívání, tedy trvá i po skončení budícího účinku.

Luminiscence v přírodě Luminiscence u zvířat – např. u světlušek nebo medúz a korýšů – se nazývá bioluminiscence

Použité zdroje: www.wikipedie.org Soubor:Bioluminescencekils.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001, 3.7.2005 [cit. 2013-02-27]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bioluminescencekils.jpg Soubor:Gluehlampe 01 KMJ.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001, 8.7.2011 [cit. 2013-02-27]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Gluehlampe_01_KMJ.jpg Soubor:Full Moon Luc Viatour.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001, 7.10.2006 [cit. 2013-02-27]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Full_Moon_Luc_Viatour.jpg Soubor:Neon-glow.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001 [cit. 2013-02-27]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Neon-glow.jpg