Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Horniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.08
Advertisements

DOPLŇOVAČKA – pojmy nahosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Přiřaď k pomůcce povolání
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
VĚDOMOSTNÍ TEST anatomie a morfologie nahosemenných rostlin Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
ČÁSTICOVÉ SLOŽENÍ LÁTEK
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o chemických reakcích Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Aplikuje poznatky.
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Skupenství látek.
ŘEKNI, KAM PATŘÍM Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VYŠŠÍ ROSTLINY II. – zástupci nahosemenné rostliny-jehličnany Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o ohni
Geologické děje , vyvřelé horniny přírodopis 9. třída
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Tato prezentace je věnována všem mladým a vášnivým houbařům. Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Count shapes Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Povrch Země jako důsledek přírodních činitelů
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Pojmenuj domácí zvířata
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY JEHLIČNATÉ STROMY
VNĚJŠÍ GEOLOGICKÉ DĚJE A VZNIK USAZENÝCH HORNIN
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
PŘÍRODOPISNÁ HRA KAPSA EKOSYSTÉM LES
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
MECHY Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
EKOSYSTÉM L E S Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Stavba těla živočichů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Lidské rasy, národy, jazyky
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Poznej volně žijící zvířata
Křížovka – příbuzenské vztahy
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Horniny Filip Bordovský.
Počet nohou Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace Pracovní list k procvičení znalostí o zemské kůře, horninách a nerostech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Transkript prezentace:

Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková

Anotace: Soubor se skládá z eoretického příspěvku, který je námětem Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci získají nové znalosti klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci získají nové znalosti a utvrdí již nabyté poznatky. Vyučující použije názorné ukázky a utvrdí již nabyté poznatky. Vyučující použije názorné ukázky hornin k jejich určování. hornin k jejich určování. Autor: Jitka Dvořáková Datum vytvoření: říjen 2011 Jazyk: Čeština Vzdělávací oblast: lověk a příroda Vzdělávací oblast: člověk a příroda Obor: řírodopis Obor: přírodopis Tematický okruh: příroda Tematický okruh: neživá příroda Učivo: orniny Učivo: horniny Očekávaný výstup: žák Očekávaný výstup: žák rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané horniny s použitím určovacích pomůcek Speciální vzdělávací potřeby : žádné Klíčová slova: Klíčová slova: horniny, magma Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák II.stupně – 9. ročník Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělání – druhý stupeň – první období Typická věková skupina: 12 – 15 let

Horniny jako skládanka skládanka z velkého počtu nerostů skládanka z velkého počtu nerostů skládanka, která napomáhá k určování a skládanka, která napomáhá k určování a k třídění k třídění chemický vzorec nevyjádří složení horniny chemický vzorec nevyjádří složení horniny Při zkoumání si všímáme velikosti a uspořádání nerostů do ploch nebo řad.

STAVBA HORNIN závislá na jejím původu tvoří zemskou kůru jsou výsledkem dějů v litosféře GEOLOGICKÝCH DĚJŮ

GEOLOGICKÉ DĚJE ROZLIŠUJEME PODLE PŮVODU ENERGIE VNITŘNÍ GEOLOGICKÉ DĚJE VNĚJŠÍ GEOLOGICKÉ DĚJE

VNITŘNÍ DĚJE : - teplo v zemském nitru ovlivňuje: - teplo v zemském nitru - energie radioaktivních - energie radioaktivních přeměn přeměn VNĚJŠÍ DĚJE ovlivňuje: - energetický zdroj Slunce

VNITŘNÍ ENERGIE ZEMĚ vysoká teplota obrovský tlak příčina: látky v hlubinách Země jsou roztavené příklad: křemičitanová tavenina = MAGMA

MAGMA neustále se přeskupuje proniká k povrchu proniká až na povrch - při pronikání na povrch se ochlazuje - při ochlazení z něj krystalují nerosty a tvoří se pevné horniny