MECHANIZMUS ŘÍZENÍ NÁKLADNÍHO AUTOMOBILU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁVRH CEMENTOBETONOVÉHO KRYTU
Advertisements

s dopravní infrastrukturou
Vypracoval/a: Ing. Roman Rázl
Geometrie řízení a kol Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Radek Hladný Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Počítačová simulace měření geometrie podvozku osobních automobilů
Druhý – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel“
TruTOPS BEND – ohýbání (ohraňování)
Tato prezentace byla vytvořena
Optimalizace online prezentací v závislosti na vlastnostech produktů David Novák.
Prostý beton - Uplatnění prostého betonu Charakteristické pevnosti
NÁVRH ZASTŘEŠENÍ NÁSTUPIŠTĚ
ZKOUŠKY BRZDY.
VODOROVNÉ ÚČINKY VOZIDEL NA VOZOVKU
Rozhodněte o její pohyblivosti (určete počet stupňů volnosti).
Rozhodněte o její pohyblivosti (určete počet stupňů volnosti).
Zadání diplomové práce Návrh způsobu mechanického děrování textilních tkanin zastříknutých do plastových dílů.
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
ČVUT V PRAZE, Fakulta Elektrotechnická Stabilizátor napětí s proudovým omezením (zadání 10)‏ Ondřej Caletka FEL ČVUT X31EOS, Elektronické obvody pro sděl.
Spoje jednoduchými elementy pro přenos zatížení
STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA STROJNICKÁ, OLOMOUC,
Shrnutí P4 statická podmínka: – pro SE + pro SR
Jištění vodičů s připojenými motory
Pružiny.
c) jsou dány rovnoběžné nositelky sil a
Mechanika s Inventorem
PRUŽNOST A PEVNOST Název školy
PRUŽNOST A PEVNOST Název školy
Tato prezentace byla vytvořena
Tato prezentace byla vytvořena
Výuka předmětu automobily
Různé druhy spojů a spojovací součásti
PRINCIP, ÚČEL, ROZDĚLENÍ A POUŽITÍ
Tato prezentace byla vytvořena
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Strojní mechanika ÚKOLY STATIKY Autor: Ing. Jaroslav Kolář
PRUŽNOST A PEVNOST Název školy
VY_32_INOVACE_11-16 Mechanika II. Tuhé těleso – test.
Volné kroucení masivních prutů
2) SPOJE S TVAROVÝM STYKEM
STROJÍRENSTVÍ Stavba a provoz strojů Spoje a spojovací součásti (ST22)
VYSOKÁ ŠKOLA BÁŇSKÁ TECHNICKÁ UNIVERZITA OSTRAVA
Těleso je pevně přivařeno k rámu (např. pracovní deska) svarem v bodě B. Úkolem je zjistit zatížení bodového svaru působením síly F Rovnoběžné přeložení.
Prostý tah a tlak Radek Vlach
Trasování lesních cest
Řízení, převodka, posilovač řízení
Opakování.
Geometrie náprav, způsoby měření
PRUŽNOST A PEVNOST Název školy
π φ Vačka excentricky uchycený kotouč poloměru R R B Ax Vazba
Čepy Tomasz Nogol Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Tomasz Nogol. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Návrh složení cementového betonu.
Řízení – diagnostika závad, opravy
PRUŽNOST A PEVNOST Název školy
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_10.
1Vypracoval: Mgr. Drapák Stanislav TeorieZadání úlohyŘešení úlohy Technologické cvičení 01.
Experimentální metody oboru - Úvod 1/8 VŠB - Technická univerzita v Ostravě Fakulta strojní Katedra částí a mechanismů strojů VŠB - Technická univerzita.
Lepené lamelové dřevo. Typy vazníků Posouzení GLULAM obecně Posouzení: – Napětí od ohybu v místě σ m,max – Napětí od ohybu ve vrcholu – Napětí v tahu.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada14 AnotaceGeometrie.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_02.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_05.
VY_32_INOVACE_AUT2_14 Řídící tyče. přenos pohybu řízení vytvořených převodkou řízení na rejdová kola přenos síly a její změna podle potřeby nastavení.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada14 AnotaceŘízení.
Čepy Tomasz Nogol Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Tomasz Nogol. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Rovnoběžné přeložení síly v rovině
Rovinné nosníkové soustavy II
POHYB DVOJKOLÍ A PODVOZKU V KOLEJOVÉM KANÁLU
Geometrie řízení a uložení kol.
Jízdní stabilita silničních automobilů.
Transkript prezentace:

MECHANIZMUS ŘÍZENÍ NÁKLADNÍHO AUTOMOBILU Eliška Kubičková

ZADÁNÍ Navrhněte a konstrukčně proveďte mechanizmus řízení nákladního automobilu do celkové hmotnosti 9t podle následujícího postupu: ZADÁNÍ: Navrhněte a konstrukčně proveďte mechanizmus řízení nákladního automobilu do celkové hmotnosti 9t podle následujícího postupu: Zvolte vhodný typ mechanizmu řízení Proveďte rozbor geometrie řízení Proveďte návrhové a kontrolní výpočty jednotlivých částí mechanizmu Proveďte konatrukční návrh mechanizmu řízení a jeho jednotlivých částí 26.8.2003 ČVUT, Fakulta strojní, Prezentace diplomové práce

ZADÁNÍ 1. Zvolte vhodný typ mechanizmu řízení 2. Proveďte rozbor geometrie řízení ZADÁNÍ: Navrhněte a konstrukčně proveďte mechanizmus řízení nákladního automobilu do celkové hmotnosti 9t podle následujícího postupu: Zvolte vhodný typ mechanizmu řízení Proveďte rozbor geometrie řízení Proveďte návrhové a kontrolní výpočty jednotlivých částí mechanizmu Proveďte konatrukční návrh mechanizmu řízení a jeho jednotlivých částí 26.8.2003 ČVUT, Fakulta strojní, Prezentace diplomové práce

ZADÁNÍ 3. Proveďte návrhové a kontrolní výpočty jednotlivých částí mechanizmu 4. Proveďte konstrukční návrh mechanizmu řízení a jeho jednotlivých částí ZADÁNÍ: Navrhněte a konstrukčně proveďte mechanizmus řízení nákladního automobilu do celkové hmotnosti 9t podle následujícího postupu: Zvolte vhodný typ mechanizmu řízení Proveďte rozbor geometrie řízení Proveďte návrhové a kontrolní výpočty jednotlivých částí mechanizmu Proveďte konatrukční návrh mechanizmu řízení a jeho jednotlivých částí 26.8.2003 ČVUT, Fakulta strojní, Prezentace diplomové práce

Parametry zadaného vozidla DAEWOO AVIA D60/90 Kategorie: lehký nákladní automobil třídy N2 Řídící náprava: přední tuhá náprava Max. zatížení: 9t Rozvor náprav: 5100mm Rozchod řídící nápravy: 1802mm ZADÁNÍ: Navrhněte a konstrukčně proveďte mechanizmus řízení nákladního automobilu do celkové hmotnosti 9t podle následujícího postupu: Zvolte vhodný typ mechanizmu řízení Proveďte rozbor geometrie řízení Proveďte návrhové a kontrolní výpočty jednotlivých částí mechanizmu Proveďte konatrukční návrh mechanizmu řízení a jeho jednotlivých částí 26.8.2003 ČVUT, Fakulta strojní, Prezentace diplomové práce

Parametry zadaného vozidla DAEWOO AVIA D60/90 Zatížení na přední nápravu: 2900kg Převodka řízení: převodka integrovaná s hydraulickým posilovačem řízení ZF Schväbisch Gmünd, typ ZF 8090 ZADÁNÍ: Navrhněte a konstrukčně proveďte mechanizmus řízení nákladního automobilu do celkové hmotnosti 9t podle následujícího postupu: Zvolte vhodný typ mechanizmu řízení Proveďte rozbor geometrie řízení Proveďte návrhové a kontrolní výpočty jednotlivých částí mechanizmu Proveďte konatrukční návrh mechanizmu řízení a jeho jednotlivých částí 26.8.2003 ČVUT, Fakulta strojní, Prezentace diplomové práce

Parametry pro rozbor geometrie a kinematiky Poloměr rejdu rs = 38mm Dynamický poloměr kola rdyn = 365mm Záklon rejdové osy 0 = 3°±30´ ZADÁNÍ: Navrhněte a konstrukčně proveďte mechanizmus řízení nákladního automobilu do celkové hmotnosti 9t podle následujícího postupu: Zvolte vhodný typ mechanizmu řízení Proveďte rozbor geometrie řízení Proveďte návrhové a kontrolní výpočty jednotlivých částí mechanizmu Proveďte konatrukční návrh mechanizmu řízení a jeho jednotlivých částí 26.8.2003 ČVUT, Fakulta strojní, Prezentace diplomové práce

Parametry pro rozbor geometrie a kinematiky Maximální úhel natočení kola imax = 40° Příklon rejdového čepu 0 = 8° Odklon kola 0 = 0,5° ZADÁNÍ: Navrhněte a konstrukčně proveďte mechanizmus řízení nákladního automobilu do celkové hmotnosti 9t podle následujícího postupu: Zvolte vhodný typ mechanizmu řízení Proveďte rozbor geometrie řízení Proveďte návrhové a kontrolní výpočty jednotlivých částí mechanizmu Proveďte konatrukční návrh mechanizmu řízení a jeho jednotlivých částí 26.8.2003 ČVUT, Fakulta strojní, Prezentace diplomové práce

Volba typu řídícího mechanizmu 26.8.2003 ČVUT, Fakulta strojní, Prezentace diplomové práce

Řešení geometrie řízení 1. Grafické řešení lichoběžníka řízení 2. Početní řešení lichoběžníka řízení 3. Řešení kinematické charakteristiky řízení 26.8.2003 ČVUT, Fakulta strojní, Prezentace diplomové práce

Výsledky početního řešení lichoběžníku řízení Délka spojovací tyče u = 1542mm Úhel řídící páky kola  = 14°30´ Změna délky spojovací tyče vlivem sklonu osy rejdu u = 0,013% Kontrola mechanizmu proti vzpříčení e = 69°32´ > 20° = min i = 146°39´ < 160° = max 26.8.2003 ČVUT, Fakulta strojní, Prezentace diplomové práce

Výsledky početního řešení lichoběžníku řízení Změna rozdílu natočení levého a pravého kola vlivem sklonu rejdové osy ´ -  = 30´ Velikost úhlu spojovací tyče v příčné rovině vozidla  = 2°9´ 26.8.2003 ČVUT, Fakulta strojní, Prezentace diplomové práce

Kinematická charakteristika řízení e = f(i) 26.8.2003 ČVUT, Fakulta strojní, Prezentace diplomové práce

Rozbor silového působení na mechanizmus řízení Rozbor silového působení spočívá ve stanovení sil a momentů na řídící mechanizmus v těchto režimech: přímá jízda brzdění zatáčení brzdění v zatáčce 26.8.2003 ČVUT, Fakulta strojní, Prezentace diplomové práce

Rozbor silového působení na mechanizmus řízení - postup Schematické znázornění mechanizmu v daném režimu jízdy Stanovení silových účinků na jednotlivá tělesa metodou uvolňování Výpočet sil a momentů v jednotlivých režimech 26.8.2003 ČVUT, Fakulta strojní, Prezentace diplomové práce

Výsledky silového rozboru Největší silové účinky na řídící mechanizmus vyšly v těchto režimech: Brzdění Brzdění v zatáčce 26.8.2003 ČVUT, Fakulta strojní, Prezentace diplomové práce

Konstrukční provedení řídícího mechanizmu a jeho částí Konstrukční návrh jednotlivých částí řídícího ústrojí Pevnostní kontrola navržených částí Zpracování výkresové dokumentace mechanizmu řízení a jeho částí 26.8.2003 ČVUT, Fakulta strojní, Prezentace diplomové práce

Pohled na mechanizmus řízení 26.8.2003 ČVUT, Fakulta strojní, Prezentace diplomové práce

Pevnostní kontrola navržených částí mechanizmu Způsob namáhání jednotlivých částí Spojovací tyč – vzpěr Páky spojovací tyče – tlak + ohyb Řídící páka – tlak + ohyb Spojovací táhlo řízení – tah Hlavní páka řízení – tah – tlak Kulové klouby spojovací tyče a spojovacího táhla - otlačení 26.8.2003 ČVUT, Fakulta strojní, Prezentace diplomové práce

Kontroly uložení Řídící páka kola – kuželový spoj - úsečové pero Páky spojovací tyče – kuželový spoj Hlavní páka řízení – jemné drážkování 26.8.2003 ČVUT, Fakulta strojní, Prezentace diplomové práce