ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Advertisements

Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
IDEÁLNÍ PLYN Stavová rovnice.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Ideální plyn Michaela Franková.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_376 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Izotermický a izochorický děj.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Izobarický a adiabatický děj
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Struktura a vlastnosti plynů
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_700
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
IDEÁLNÍ PLYN Rozměry molekul IP jsou ve srovnání s jejich střední vzdáleností od sebe zanedbatelné. Molekuly IP na sebe vzájemně silově nepůsobí mimo vzájemné.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_14 Název materiáluIzobarický.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Děje s ideálním plynem Mgr. Kamil Kučera.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Izotermický a izochorický děj s ideálním plynem
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
STAVOVÉ ZMĚNY IDEÁLNÍHO PLYNU.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Mgr. Iva Herrmannová TEMATICKÁ OBLAST:Molekulová fyzika a termika NÁZEV DUMu: Izochorický děj s ideálním plynem POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu:19 KÓD DUMu: IH_MOL_FYZ_19 DATUM TVORBY:14.12.2012 ANOTACE (ROČNÍK): Prezentace je určená pro 2. ročník a sextu gymnázia. Prezentace slouží pro podporu výkladu izochorického děje. Na závěr je připojen řešený ilustrační příklad, při jehož řešení musí žáci aplikovat nové poznatky. METODICKÝ POKYN:

IZOCHORICKÝ DĚJ S IDEÁLNÍM PLYNEM

IZOCHORICKÝ DĚJ S IDEÁLNÍM PLYNEM „ isos“ (z řečtiny) „rovnající se, stejný“

IZOCHORICKÝ DĚJ S IDEÁLNÍM PLYNEM „ isos“ (z řečtiny) „rovnající se, stejný“ děj, při kterém je OBJEM plynu stálý V = konst.

IZOCHORICKÝ DĚJ S IDEÁLNÍM PLYNEM „ isos“ (z řečtiny) „rovnající se, stejný“ děj, při kterém je OBJEM plynu stálÝ V = konst. plyn stálé hmotnosti při izochorickém ději mění pouze svůj tlak a teplotu

Stavová rovnice plynu stálé hmotnosti - opakování: Napiš stavovou rovnici plynu stálé hmotnosti :

Stavová rovnice plynu stálé hmotnosti - opakování:

IZOCHORICKÝ DĚJ S IDEÁLNÍM PLYNEM STÁLÉ HMOTNOSTI - ODVOZENÍ Navíc platí:

IZOCHORICKÝ DĚJ S IDEÁLNÍM PLYNEM STÁLÉ HMOTNOSTI - ODVOZENÍ

IZOCHORICKÝ DĚJ S IDEÁLNÍM PLYNEM STÁLÉ HMOTNOSTI - ODVOZENÍ

IZOCHORICKÝ DĚJ S IDEÁLNÍM PLYNEM STÁLÉ HMOTNOSTI - SHRNUTÍ Charlesův zákon:

IZOCHORICKÝ DĚJ S IDEÁLNÍM PLYNEM STÁLÉ HMOTNOSTI - příklad REALIZACE Počáteční stav:

IZOCHORICKÝ DĚJ S IDEÁLNÍM PLYNEM STÁLÉ HMOTNOSTI - příklad REALIZACE Stav během zahřívání: Izochorické zahřívání plynu: Q Q

IZOCHORICKÝ DĚJ S IDEÁLNÍM PLYNEM STÁLÉ HMOTNOSTI - SHRNUTÍ Izochorické zahřívání plynu: Teplota plynu se zvyšuje T Tlak roste p Objem se zachovává V = konst. Plyn při zahřívání přijímá teplo Q Q Q Plynu roste vnitřní energie U

IZOCHORICKÝ DĚJ S IDEÁLNÍM PLYNEM STÁLÉ HMOTNOSTI – PV DIAGRAM PV diagram = graf závislosti tlaku p na objemu V

IZOCHORICKÝ DĚJ S IDEÁLNÍM PLYNEM STÁLÉ HMOTNOSTI – PV DIAGRAM PV diagram = graf závislosti tlaku p na objemu V Z Charlesova zákona vyplývá, že tlak p a teplota T jsou přímo úměrné:

IZOCHORICKÝ DĚJ S IDEÁLNÍM PLYNEM STÁLÉ HMOTNOSTI – PV DIAGRAM PV diagram = graf závislosti tlaku p na objemu V Z Charlesova zákona vyplývá, že tlak p a teplota T jsou přímo úměrné: Grafem v PV diagramu je IZOCHORA

pV, VT, pT – diagramy izochorického děje izochora p V p2 T1 T2 T p p2 p1 p1 V V T1 T2 T

Ilustrační příklad izochorického děje s ideálním plynem - zadání Plyn je uzavřen v nádobě, která nemá možnost měnit svůj objem. Počáteční teplota je 11°C a tlak 189 kPa. Na jakou teplotu musíme plyn zahřát, aby se jeho tlak zvýšil na 0,5 MPa?

Ilustrační příklad izochorického děje s ideálním plynem - řešení Výchozí stav: Po zahřívání: V V t1 = 11°C T1 = 284 K p1 = 189 . 103 Pa t1 = ?°C T1 = ? K p1 = 0,5 . 106 Pa

Ilustrační příklad izochorického děje s ideálním plynem - řešení

Ilustrační příklad izochorického děje s ideálním plynem - řešení Plyn je uzavřen v nádobě, která nemá možnost měnit svůj objem. Počáteční teplota je 11°C a tlak 189 kPa. Na jakou teplotu musíme plyn zahřát, aby se jeho tlak zvýšil na 0,5 MPa? Plyn je nutno zahřát na 478°C

Zdroje: Vlastní práce autora