Ovládáme králíčka Petříka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor Ing. Martin Allmer Škola Euroškola Strakonice Datum
Advertisements

Prezentační manažer Kapitola 9.3 (Automatický chod - časování)
Makra v Excelu.
 AutorIng. Martin Allmer ŠkolaEuroškola Strakonice Datum6. Června 2013 Ročník3. Tematický okruhPráce s počítačem Číslo VM Anotace Obnovení systému Windows.
Práce s okny.
Co je to uživatelské menu? Ve WinBase si můžeme ke každé aplikaci vytvořit vlastní menu, které po otevření nahradí standardní menu WinBase. Toto uživatelské.
Identifikátor materiálu: EU
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
X EXEL.
Pascal - příklady.
Textový procesor Open Office, Writer VLOŽENÍ OBRÁZKU, ÚPRAVA OBRÁZKU
CorelDRAW Začínáme… Grafika této prezentace byla vytvořena v programu CorelDRAW.
ZAČÍNÁME PRACOVAT S WORDEM 2007
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Správce obrázků. Správce obrázků iPhoto je program určený pro práci s digitální fotografií. Umožňuje snadné zálohování, třídění, sdílení a tisk fotografií.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Hromadná korespondence, makro
Zapínáme PC. Spouštíme aplikace pomocí kláves.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Draw – výběr více objektů, seskupení.
Anotace Žák dokáže v aplikací MS Word vytvořit tabulku Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže v aplikaci MS Word vytvořit, upravit a formátovat.
Návod na složení jména z písmenkových log
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 3.1 (Práce se snímky)
Power Point– správa prezentace
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_11.
JAK NA DATABÁZOVÉ FUNKCE Linda Lahodná 4. B POKRAČUJ KLIKNUTÍM>>>
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Tvorba grafu Vypracoval : Ing. Jiří Durďák Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Tlačítka akcí. Do prezentací můžeme vkládat tzv. tlačítka akcí.
Tabulkový procesor – Excel 2010.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní pojmy v informatice –II.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Pracovní prostředí počítače
HROMADNÉ PŘEJMENOVÁNÍ SOUBORŮ POMOCÍ PROGRAMU TOTAL COMMANDER Vytvořil: Petr Šolín.
Spouštíme aplikace Spuštění aplikace Malování
M ALOVÁNÍ Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/10.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_15.
Jednoduché programování
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
TISKOVÉ SESTAVY Michaela Žítková, 4. Y. Úkol: Vytvoření seznamu studentů pro hromadný výlet Úvod Program WinBase Postup při vytváření Závěr.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Jednoduché programování
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
Vzdělávací technologie Ing. Kateřina Kostolányová, Ph.D.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Ovládáme králíčka Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Tvorba prezentace Vypracovala : Jana Šimková, ZŠ a MŠ Mladoňovice Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_10B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
Inf Složky, soubory a objekty. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně
Přepínání mezi okny Lukáš Jelšina 1.A.
PRACOVNÍ PLOCHA Vasyl Lutsak.
Přejmenování, mazání, kopírovaní, přesun, vysypání koše
Zástupce Zástupce souboru (anglicky file shortcut) je v informatice typ souboru používaný v systému Microsoft Windows. Umožňuje odkazovat na data, která.
Název: Tabulka ve Wordu DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_09
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
Spouštíme aplikace Spuštění aplikace Malování
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 18– SPUŠTĚNÍ PREZENTACE. Název školy:
Pracovní prostředí počítače
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
(nabídka kreslících nástrojů)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Jak vytvořit výstupní bezpečnostní předpis k řízení rizik
Tlačítka pro zavírání a změnu velikosti
Tvorba webových stránek na google – Sites (8.)
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy
Tvorba webových stránek na google – Sites (10.)
Transkript prezentace:

Ovládáme králíčka Petříka

Automaty V továrnách přesné a složité výrobky vyrábějí automaty řízené počítači. Pomocí počítačových programů operují lékaři v nemocnicích, piloti řídí letadla. Bez vložených programů by nefungovaly dopravní prostředky. Díky naprogramovaným robotům jsou výrobky natolik levné, že si je může koupit téměř každý z nás. Pomocí programu v počítači musíme přístrojům sdělit, co a v jakém pořadí mají dělat.

Programování robota My se nyní seznámíme s tím, jaké to je programovat robota. Náš robot se jmenuje Peťulda, není skutečný, je pouze zobrazený na monitoru. Zato nás bude poslouchat na slovo, běhat po obrazovce a třeba nám postaví domek i se zahrádkou. Po spuštění aplikace se nám objeví okno, ve kterém budeme programovat činnost králíčka Peťuldy.

Ovládáme králíčka Spustíme aplikaci Programujeme s králíčkem. Okno aplikace je rozdělené na tři části. V horní části provádí Peťulda naše příkazy, ve spodní části vidíme sled sestavených příkazů a konečně v pravém sloupci najdeme ikony: čtyři pro chůzi a otáčení Peťuldy, čtrnáct ikon pro volbu pozadí a dvě spodní ikony slouží pro vymazání příkazu a pro spuštění běhu programu.

Ovládáme králíčka Po stisku klávesy ENTER nebo kliknutím na ikonu se startovacím praporkem se v horní části objeví Peťulda, který vystaví zahrádku se stromkem a domeček. Celou akci si spusť ještě několikrát a přitom pozoruj obě velké části. Všimni si: - chce-li Peťulda postavit další část plotu, musí nejdřív popojít - před umístěním horní plošky (například střechy) se musí králíček otočit čelem k domku

Programujeme králíčka Klikej na ikonu odpadkového koše tak dlouho, až bude okno pro sestavení programu celé černé. Zůstane zde pouze Peťulda. Program budeme sestavovat tak, že postupně klikáme na ikony v pravém sloupci. Vybrané ikony se nám řadí do programu ve spodním okně. Pokud klikneme na ikonu se startovacím praporkem, Peťulda celý program přečte a poté nám ho v horním okně předvede.

Příklady Jednoduchý program pro stavbu plotu se stromy se nám v horním okně předvede takto

Příklady Domeček se zahrádkou můžeme postavit následujícími příkazy a postavený ho uvidíme takto

Programujeme Sestavuj své první programy pro Peťuldu. Nechej ho vystavět několik následujících obrázků. 1. úkol: Postav domeček se zahrádkou a stromkem a vedle tohoto prvního domečku vystav druhý, úplně stejný, se stejnou zahrádkou a stromkem. 2. úkol: Postav domeček se zahrádkou a stromkem a vedle vystav druhý domeček ale tak, aby měl zahrádku na druhou stranu.

Programujeme 3. úkol: Vybuduj středověký hrad. 4. úkol: Postav domeček se zahrádkou a nad něj na oblohu umísti sluníčko. 5. úkol: Na obloze je sluníčko s mráčkem, dole jsou dva domečky s propojenými zahrádkami.

Co bys měl zvládnout? - logicky sestavit s pomocí učitele sled jednotlivých příkazů a tak vytvořit jednoduchý počítačový program - sledovat chod programu - dokázat odstranit jeho případné nedostatky Pomocí smajlíků na magnetické tabuli zhodnoť, jak jsi zvládl ty sám očekávané výstupy zvládl jsem bez problémů zvládl jsem s pomocí učitele či spolužáků mám větší problémy při zvládání nezvládl jsem vůbec – nerozumím tomu