Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_ L
Význam rozboru rozhodování Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace 3. ročník Management a marketing Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Objasnění významu rozboru rozhodování zákazníka pro marketing, na dvou praktických příkladech určení možných opatření firmy při nespokojenosti zákazníka s nějakou vlastností produktu Tematická oblast: Marketingový výzkum a analýza zákazníka
Význam rozboru rozhodování pro marketing pokud se zjistí, že některá vlastnost či vlastnosti produktu nevyhovují zákazníkům a jsou pro ně důležité, je třeba učinit některé z následujících marketingových opatření:
Význam rozboru rozhodování pro marketing - úkol příklad: firma vyrábějící osobní automobily v průzkumu zjistila, že většina respondentů by dala přednost vyšší dosažitelné rychlosti automobilu v diskuzi odhadněte jaká opatření by mohla firma učinit metodická poznámka: následující obrazovky odkrýváme v závislosti na výsledcích diskuse
Význam rozboru rozhodování pro marketing - řešení modifikace produktu změna vlastností produktu (změna technických parametrů motoru, aby automobil dosahoval vyšší rychlosti) ne vždy je to možné a často je to také drahé a časově náročné
Význam rozboru rozhodování pro marketing - řešení změna mínění zákazníka o daném produktu v rámci reklamní kampaně přesvědčí firma zákazníka, že náš automobil je schopen dosahovat vyšší rychlosti (pokud je toho automobil opravdu schopen)
Význam rozboru rozhodování pro marketing - řešení modifikace přikládaného významu či zdůraznění opomíjených vlastností snaha přesvědčit zákazníka (nejčastěji opět formou reklamní kampaně) o důležitosti jiných vlastností (v reklamě zdůrazňuje např. bezpečnost, prostornost a bezporuchovost auta)
Význam rozboru rozhodování pro marketing - řešení modifikace zákazníkova ideálního produktu informovat zákazníka o nevýhodách, které vyplývají z vysoké hodnoty určité vlastnosti (firma informuje zákazníka, že rychlá jízda snižuje bezpečnost a zvyšuje spotřebu paliva)
Význam rozboru rozhodování pro marketing - řešení změna mínění zákazníka o konkurenčním produktu obvykle pomocí „srovnávací reklamy“, (konkurenční automobily také nejsou schopny dosahovat vyšší rychlosti)
Význam rozboru rozhodování pro marketing - úkol firma vyrábějící sušenky v průzkumu zjistila, že je respondenti považují za příliš kalorické. Navrhněte v diskuzi možná opatření.
Význam rozboru rozhodování pro marketing - řešení možná opatření změnit recepturu přesvědčit zákazníky, že tyto sušenky nejsou tolik kalorické přesvědčit zákazníky, že kaloričnost sušenek je výhoda (viz. reklama BEBE sušenky – energie na celé dopoledne) přesvědčit zákazníka, že konkurenční sušenky jsou ještě kaloričtější…
Zdroje Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992 obrázky – kliparty sady Microsoft Office