Úvod do používání digitálního fotoaparátu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Advertisements

Počítačová grafika.
Základy fotografování kompozice snímku
Pavel Dvořák Gymnázium Velké Meziříčí Počítačová sestava – skener
Přídavná zařízení.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Počítačová grafika Nagla Al Samsamová 4.B.
19. Počítačová grafika (získávání, úpravy a publikování fotografií, práce v rastrovém grafickém editoru)
Analýza a zpracování obrazových dat pro fotogrammetrický skener 2008 Petr Douša.
CD-ROM Compact Disc - Read Only Memory
Reguluje množství světla, které prochází objektivem fotoaparátu Značí se f Skládá se z řady čísel: f1 f 1,4 f2 f2,8 f4 f5,ž f8 f11 f16 f22 f32 f64.
Tato prezentace byla vytvořena
Fotografie je ve skutečnosti zachycení světla Světla musí být pro správnou fotografii správné množství Úskalí: ▫ světelné podmínky během dne mění ▫ je.
MT. Světlo a expozice  Množství světla dopadající na objekt Denní doba Počasí Černá/bílá Barvy Jas.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_058 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Optické přístroje (Fotoaparát – Mikroskop – Lupa)
Základní pojmy počítačové grafiky
Skener.
LCD (Liquid crystal display). Základní informace Tenké a ploché zobrazovací zařízení skládající se z omezeného (velikostí monitoru) počtu barevných nebo.
Grafika a digitální fotografie
VSTUPNÍ A VÝSTUPNÍ ZAŘÍZENÍ II
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ Digitální fotoaparát
Mgr. Ivana Pechová Mimimum fotografa Mgr. Ivana Pechová
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 2.
Skenery.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Technické vybavení pro zpracování grafiky Jan Přichystal.
Digitální fotoaparáty, kamery a skenery
Digitální fotoaparáty
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Počítačová grafika – rastrová grafika
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Úvod do počítačové grafiky
Počítačová grafika.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 1.
Základní pojmy, základy teorie a praxe
Užití skeneru.
Tomáš Veselý, Lukáš Ratkovský, Luboš Rauer.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁT 1 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Scanner.
Vlastnosti digitálního fotoaparátu
Počítačová grafika.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁT 2 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Základní pojmy Grafiky
Digitální fotoaparáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
TISKÁRNY.
DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁTY
Počítačová grafika Maturitní otázka č. 19 Martin Ťažký.
Fotografování (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_20_ Fotografický přístroj a filmová kamera.
Ostatní fotografické potřeby 3. ročník Zbožíznalství.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_14_SKENERY.
3.3 scanery.  zařízení, které slouží ke snímání grafických dat a k jejich ukládání do počítače v digitální podobě.  data ukládá ve formě obrázku i text.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_04 TÉMA: VYNÁLEZY.
Periferní zařízení počítače - opakování
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
Výstupní zařízení počítače - skener
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kódování obrazu Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Výstupní zařízení - skener
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa
1) LIDSKÉ OKO AKOMODACE =děj vyklenování či zplošťování čočky – umožňuje zaostřování Oko je vyplněno kapalinou Rohovka je průhledná (vchod světla) Průchod.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Mgr. Miroslava Telingerová
Transkript prezentace:

Úvod do používání digitálního fotoaparátu © 2004

Jak funguje digitální fotoaparát ? Digitální fotoaparát se od obyčejného liší tím, že místo filmu obsahuje elektronický snímací prvek (CCD) a paměťovou kartu, na které jsou sejmuté snímky uloženy. OPTIKA CCD PAMĚŤOVÁ KARTA SCÉNA

Výhody Nafocené snímky můžeme okamžitě prohlédnout. Okamžitě vytisknout na tiskárně. Před tiskem můžeme fotografie upravit. Záznam na CD. Snímky můžeme odeslat el. poštou.

Nevýhody Vysoká cena Kvalita digitální fotografie je zatím nižší než klasické. Manipulace s digitálním fotoaparátem je složitější než s fotoaparátem klasickým. Baterie

Popis přístroje

Co se u digitálního fotoaparátu hodnotí ? Počet bodů snímacího prvku Kvalita optiky (ZOOM), kvalitnější je optický než elektronický Kvalita automatického zaostření a měření expozice Kapacita paměťové karty Výdrž baterií Doba od stisknutí spouště do expozice

Clona a čas Jsou dvě základní hodnoty, které rozhodujícím způsobem ovlivňují náš snímek (clona a čas). Clona udává (převrácené) množství světla, které objektiv propustí na snímač. Clona představuje „zaclonění“, tedy zúžení otvoru objektivu, slouží k regulaci množství světla, které dopadá na snímač. Čas je doba, na kterou závěrka odkryje snímací prvek. Tato doba musí být tak dlouhá, aby na snímač dopadlo „přiměřené množství světla“, ale tak krátká, aby snímek nebyl rozmazaný (1/100 až 1/60 vteřiny).

Měření expozice a automatické zaostření str. 3 ZFK Motivové programy Focení s využitím motivových programů přináší často mnohem lepší snímky, než spoléhání se na automatický režim. str. 4 ZFK Kompozice obrazu Focení s využitím motivových programů přináší často mnohem lepší snímky, než spoléhání se na automatický režim. str. 4 ZFK

Úvod do používání skeneru © 2004

Jak funguje skener ? Skener je zařízení, do kterého vložíme klasickou fotografii nebo libovolný obrázek a přeneseme ho v digitální podobě do počítače. Skener zachytává světlo odražené od obrázku ležícího na skle skeneru. Světlo vychází z lampy, která je ukryta ve skeneru a současně se snímacím zařízením pomalu projíždí pod sklem. Odražené světlo dopadá na světlocitlivý snímač, kde se přemění na elektrické signály. Zde jeho cesta končí. Dál už do počítače proudí jen zástupy jedniček a nul.

Jak funguje skener ? Snímače citlivé na světlo, rozeznávají podle intenzity světla, které se do nich odráží, jenom několik stovek odstínů šedé. Ostatní barvy jsou tvořeny tak, že se odražené světlo posílá do snímače přes tři barevné filtry (červená, zelená a modrá) a teprve v počítači se z nich skládá výsledný obraz.

Co se u skeneru hodnotí ? Udává se maximální fyzické rozlišení (600 x 1200 DPI), tj. jaký počet bodů na jeden palec je schopen snímací prvek sejmout. Dále se často udává maximální rozlišení dosažené tzv. interpolací, tj. dopočítáním bodů, které skener sice neumí nasnímat, ale zkusí je odhadnout, dopočítat z okolních bodů. Většina běžných skenerů nám snímek dodá v barevném prostoru RGB. Denzita (optická hustota) se udává až u dražších výrobků. Udává schopnost skeneru rozlišit od sebe tmavé body Rychlost snímání, ostrost, barevná věrnost, software.....