Anotace DUM slouží jako doprovodný vizuální materiál při výuce o globálních problémech.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zemská atmosféra - stavba - soustředné vrstvy - různé vlastnosti
Advertisements

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Mezinárodní vyjednávání o změně klimatu Globální, evropská a národní úroveň Svitavy, Petr Patočka, Glopolis – Pražský institut pro globální politiku.
Příroda ovlivňuje člověka
Fyzikální aspekty zátěží životního prostředí
UNFCCC a Kjótský protokol Naplňování mnohostranných environmentálních smluv z Ria Praha, 19. listopadu 2012 Pavel Zámyslický Odbor energetiky a ochrany.
Globální oteplování Marek tecl 2L.
ATMOSFÉRA Obecná část Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
VY_32_INOVACE_ 04 - Znečišťování vod
Globální oteplovaní.
XX. ODBORNÝ SEMINÁŘ ENERGETIKŮ Dopady energetiky na životní prostředí, obnovitelné zdroje energie JELENOVSKÁ Valašské Klobouky 26. – 28. ledna 2010 Ing.
Člověk a Příroda Člověk až do historicky nedávných dob byl přirozenou součástí přírody. Byl přímo závislý na tom, co dokázal z prostředí ve kterém žil,
Globální oteplování.
Vypracovali:Rudolf Ščudlík Karel Zlevor Jiří Vojtíšek
Globální změny Zpracoval: Jakub Mach. Osnova prezentace 1.Úvod 2.Osnova prezentace 3.Skleníkový efekt 4.Globální klimatické změny 5.Konec.
Záleží na tom, že dochází ke změně klimatu? Martin Hedberg, meteorolog Švédské meteorologické středisko.
Snižování růstu koncentrací CO 2 v ovzduší. Co je to CO 2 ? Oxid uhličitý je bezbarvý plyn bez chuti a zápachu; při vyšších koncentracích může mít v ústech.
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ Matěj Martinák IX.A.
Globální oteplování Vít Kmoch.
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
Věda nabízí přesvědčivé důkazy EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Změna klimatu.
Globální oteplování Ondřej Málek, 2.L.
Globální oteplování Vojta Voborník 8.B.
Skleníkový efekt je proces, p ř i kterém atmosféra zp ů sobuje oh ř ívání planety tím, že absorbuje dopadající slune č ní zá ř ení a zárove ň brání jeho.
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Globální oteplování Štěpánka Štindlová.
Tereza Černá Globální oteplování.
Globální Oteplování Jméno: Martin Šiška Obor: Technické lyceum
Vypracovávání nové mezinárodní dohody EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Změna klimatu.
ATMOSFÉRA Vzdušný obal Země Video: počasí, klima, tornádo a hurikán.
Co víme o klimatickém systému Země?
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Oxid uhličitý
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
MĚNÍCÍ SE KLIMA Vývoj klimatu v minulosti a dnes
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Globální oteplování VY_32_INOVACE_ 09 Globální oteplování.
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA
Písemka č. 4  jméno, kruh, varianta 5, 6  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a c b  6 x 50 sekund opisování 
Skleníkový efekt.
Vliv ozónové vrstvy na životní prostředí
Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Tento.
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
její znečištění a důsledky
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Živelné pohromy Marie Konrádová, 5.A..
NEŽIVOTNÍ POJIŠTĚNÍ VE SPOJENÍ SE ZMĚNAMI KLIMATU JUDr. Václav Hönig, člen Sekce neživotního pojištění ČAP Konference k projektu Adaptace sídel na změnu.
Jak učit o změně klimatu?.  Tato prezentace vznikla v rámci vzdělávacího projektu Jak učit o změnách klimatu?  Projekt byl podpořen Ministerstvem životního.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Globální problémy a globální změny Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo.
Skleníkový efekt Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
Granici Olga Pařík Radim. Klimatické změny - změny v klimatické charakteristice jako je teplota, srážky, atmosférický tlak, nebo vítr.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Koloběh látek v ekosystému Tematická oblast: Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Vypracoval: Jaroslav Sýkora Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Adaptační strategie pro změnu klimatu pro Hrádek nad Nisou CI2, o.p.s. | | indikatory.ci2.co.cz | adaptace.ci2.co.cz | | Jeronýmova.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_04_ATMOSFÉRA.
Znečištění vzduchu dopravou
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ.
Globální oteplování Martina Červenková.
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Globální oteplování Vypracoval: Adam Čada
VY_32_INOVACE_C9-013 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Fakta o klimatických změnách
Environmentální problémy
KRAJINNÁ SFÉRA PŘÍRODNÍ SLOŽKA ČLOVĚKEM TVOŘENÁ SLOŽKA
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-07
Důsledky globální změny klimatu
Transkript prezentace:

Anotace DUM slouží jako doprovodný vizuální materiál při výuce o globálních problémech.

OTEPLOVÁNÍ

Globální oteplování je termín, který označuje změny v teplotě zemské atmosféry a oceánů. Jde o nárůst teploty, který byl vědci pozorován v několika posledních desetiletích. Podle údajů OSN se průměrná teplota za posledních 100 let narostla o 0,74 °C a hladiny moří se díky tomu na některých částech země od roku 1870 zvedly v průměru až o 20 centimetrů. Podle prognóz by globální oteplování mělo mít za následek některé další související jevy, jako je např. změna množství srážek na Zemi.

Příčiny globálního oteplování Část vědců vidí za přímou příčinu globálního oteplování zvyšování koncentrace skleníkových plynů v atmosféře. Jako skleníkový plyn je označován oxid uhličitý, který vzniká např. spalováním ropy nebo uhlí, metan, vodní pára, ozón nebo oxid dusný. Funkcí skleníkových plynů je udržování stálé teploty v atmosféře. Lidskou činností se ale množství skleníkových plynů v atmosféře zvětšuje, což vede k ohřívání povrchu planety – tzv. skleníkovému efektu. Klimatologové se sice shodují v tvrzení, že se Země ohřívá, existuje ale mnoho názorů na to, proč tomu tak je. Mezi další vlivy, které ovlivňují intenzitu slunečního záření, patří zřejmě i odrazivost Země, závislá na znečištění ledovců a změny v krajině vlivem zemědělství, stavby měst atd. Na druhé straně stojí odpůrci tohoto názoru – jsou to vědci, kteří v globálním oteplování vidí přirozený proces, jimž v současnosti Země prochází a lidská činnost na něj nemá žádný vliv. Příčinou v tomto případě může být např. změna sluneční aktivity nebo drobné odchylky v rotaci zemské osy.

Co si myslíš ty?

Důsledky globálního oteplování Díky těmto globálním změnám by dále mohlo docházet ke zvýšení intenzity dalších přírodních jevů, jako jsou povodně, sucha, vlny vedra, hurikány, globální stmívání nebo snížení letního průtoku řek. Důsledkem toho by se pak mohlo stát snížení zemědělských výnosů nebo vymírání některých biologických druhů. Někteří vědci také v souvislosti s globálním oteplováním varují před rozšířením některých nemocí jako je malárie a další.

Domyslíš dál?

Globální oteplování a ekonomika Globální oteplování není podle některých odborníků pouze problém klimatologickým. Podle rozsáhlé tzv. Sternovy studie, která byla uveřejněna roku 2006, utrpí významné ztráty i globální ekonomika, pokud nedojde k postupnému omezování emisí plynů. Ztráta může znamenat 5 %, za určitých podmínek až 20 % HDP. Naproti tomu zmrazení emisí na aktuálních podmínkách by znamenalo ztrátu pouze 1 % HDP.

Řešení globálního oteplování Vzhledem k tomu, že je globální oteplování považováno za jeden z klíčových problémů současnosti, proběhla na toto téma již mnohá jednání. První konference OSN o životním prostředí se konala ve Stockholmu roku 1972 a o dvacet let později byla na summitu v brazilském Riu de Janeiro přijata Rámcová konvence OSN o změnách klimatu. Mezi další důležité milníky patřil i Summit OSN v japonském Kjótu, jehož výsledkem byl tzv. Kjótský protokol. V něm se vyspělé země zavázaly omezit mezi lety 2008 až 2012 exhalace skleníkových plynů průměrně o 5 % ve srovnání s rokem 1990. Další klimatická konference se pak konala roku 2007 v Indonésii a jejím výsledkem byla tzv. cestovní cesta z Bali, která stanovila plán dalších jednání vedoucích k přijetí dalších programů. Zatím poslední jednání proběhlo v prosinci 2009 v Kodani. Rozvinuté země se zde zavázaly poskytnout 21 miliard eur v příštích třech letech a 70 miliard eur do roku 2020 na podporu čistých zdrojů energie a vyrovnání se s důsledky klimatických změn.

Globální oteplování – co bude dál I v názorech na vývoj globálního oteplování v budoucnu se vědci liší. Podle jedné studie skupiny vědců z Ruska, Německa a USA se na Zemi střídají doby ledové trvající zhruba 100 000 let a krátká, zhruba 10 000 let trvající meziledová období. Oteplování klimatu je podle nich běžné právě na konci doby meziledové – tzv. holocénu, v němž se právě nacházíme. Znamenalo by to tedy, že současné globální oteplování předznamenává příchod další doby ledové. Hlavní snahou všech států však zůstává postupné omezení množství vypouštěných skleníkových plynů a tedy úsilí o zastavení globálního oteplování.

Můžeš nějak pomoci ty?

Zdroje Text: http://www.nazeleno.cz/globalni-oteplovani.dic Obrázky:http://www.nrdc.org/globalwarming/ http://globalwarming1.net/moresmokestacks.htm, http://bjmirror0810.wordpress.com/