Urči větné členy Najednou mu malé kolo prudce spadlo na zem. Na zemi ležel zmačkaný obal od sušenek. Odpoledne výprava turistů vystoupila na vrchol hory.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Věty vedlejší příslovečné úvod
Advertisements

Digitální učební materiál
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Věta dvojčlenná, jednočlenná, větný ekvivalent
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Určování větných členů - procvičování
Větné členy.
Souvětí souřadné, souvětí podřadné
Věty vedlejší.
Rozvíjející větné členy
JAZYKOVÉ ROZBORY (+ PRACOVNÍ LIST)
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
Postup při určování větných členů
Vedlejší věty - obecně Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící Na VV se ptáme stejně jako na větný člen Ptáme se na ni větou řídící Větou.
Grafické znázornění věty jednoduché
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.09 Anotace: Prezentace je zaměřena na grafické znázorňování věty jednoduché. Obsahuje přehled základních a rozvíjejících větných.
Formální skladební vztahy ve větě jednoduché II.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Smékalová Jitka ANOTACE Nejdříve si žáci zopakují s pomocí učitele a přehledu určování.
Rozvíjející větné členy - opakování -
Příslovečné určení Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ3r0110 Název sady:Skladba pro 3.ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český.
Komplexní jazykový rozbor
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
Mgr. Michal Oblouk. rozvíjející větný člen blíže určuje různé okolnosti dějů závisí na SLOVESE, PŘÍDAVNÉM JMÉNĚ nebo PŘÍSLOVCI ptáme se na něj různými.
(PREZENTACI SPUSTÍTE STISKNUTÍM KLÁVESY F5) Přívlastek.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková Příslovečné určení PU Veronika = lyžuje dobře v lese v zimě rychle.
Rozvíjející větné členy Přívlastek 6.ročník ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ grafické znázornění věty jednoduché Název sady: Český jazyk.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_26-07 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorMgr.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ příslovečné určení 1 Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
Rozvíjející větné členy Příslovečné určení 6.třída ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ větné členy Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Mgr. Kateřina Karbulová, 2012 Tvorba VY_32_INOVACE_KARBULOVA.CEJJAZ.02.
Mgr.Kateřina Karbulová, 2011, Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových, Ostrava.
Rozbor věty jednoduché Mgr. Jablečníková J. – ZŠ Horní Slavkov číslo šablony III/2 VY_32_INOVACE_84_ROZBOR VĚTY JEDNODUCHÉ.
VY_32_INOVACE_CJ.6.A.16 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ.6.A.16_treti_ctvrtletni_pisemna_prace.
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Autor: Mgr. Lenka Zlámalová Datum: Název: VY_32_INOVACE_18_ČESKÝ JAZYK
Grafický rozbor vět Postup.
Příslovečná určení VY_32_INOVACE_03-25 Ročník:
AUTOR: Kateřina Křížová
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C51Čj6_Předmět
Věta Hasiči museli vyjíždět v Příbrami několikrát kvůli spadlým stromům a větvím, ohrožujícím bezpečnost silničního provozu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Téma: Seznámení s přísudkem a podmětem
PŘEDMĚT Český jazyk – 7. ročník.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_Čj(sp)8_17
Rozvíjející větné členy
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Větné členy VY_32_Inovace_20SJ - 1
Věta jednočlenná a dvojčlenná
Transkript prezentace:

Urči větné členy Najednou mu malé kolo prudce spadlo na zem. Na zemi ležel zmačkaný obal od sušenek. Odpoledne výprava turistů vystoupila na vrchol hory. Z kouta místnosti se tiše ozývalo smutné ách. Včera před školou pomalu zastavil červený autobus.

Řešení Najednou mu malé kolo prudce spadlo na zem. PUČ PT3 PKS PO PUZ PŘS PUM spadlo na zem.

Řešení PUČ PŘS PKS PO PKN Na zemi ležel zmačkaný obal od sušenek.

Řešení Odpoledne výprava turistů vystoupila na vrchol hory. PUČ PO PKN PŘS Odpoledne výprava turistů vystoupila PUM PKN na vrchol hory.

Řešení Z kouta místnosti se tiše ozývalo smutné ách. PUČ PKN PUZ PŘS PKS PO smutné ách.

Řešení Včera před školou pomalu zastavil červený autobus. PUČ PUM PUZ PŘS Včera před školou pomalu zastavil PKS PO červený autobus.

Doplň ke slovesům příslovečná určení místa, času, způsobu. sportoval jedla zastavila se

Doplňte do vět vhodná příslovečná určení.  Celý den ________________ pršelo. _____________________ se urodilo hodně jablek. Od ________________se ozývalo houkání vlaku. Odpadky neodhazujte __________________ . _________________se vrátili z výletu.

Vyhledej příslovečná určení a urči jejich druh. Podél řeky vedla cyklistická stezka. Autobus se zvolna blížil k vlakovému přejezdu. Za chvíli bude poledne. Silný vítr vyvrátil v zámecké zahradě dva stromy.

ŘEŠENÍ Podél – pum Zvolna – puz K přejezdu – pum Za chvíli – puč V zahradě - pum