EU peníze školám Základní škola Stříbrná Skalice, Na Městečku 69, Rychlost Kateřina Macháčková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o pohybu.
Advertisements

Pohyb tělesa.
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Rychlost, dráha, čas, zrychlení – řešené příklady
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
nerovnoměrného pohybu tělesa
Rychlost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Slovní úlohy o pohybu Varianta 2: Pohyby stejným směrem.
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Kinematika 6. ROVNOMĚRNÝ POHYB II. Mgr. Jana Oslancová
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Rovnoměrný pohyb Přímočarý – velikost ani směr rychlosti se nemění
Vytvořil: Robert Kunesch
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
VY_32_INOVACE_02 - RYCHLOST
NEROVNOMĚRNÝ POHYB.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Kinematika 20. SHRNUTÍ DRUHŮ POHYBŮ Mgr. Jana Oslancová
Dosazování číselných hodnot do vzorců
Pohyb a jeho druhy Co je to pohyb? Co všechno lze nazvat pohybem?
Pohyb tělesa rychlost, dráha, čas.
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 2
Rychlost rovnoměrného pohybu
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nerovnoměrný přímočarý pohyb
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Přeměny energieje EU peníze školám EU peníze školám
1. KINEMATIKA HMOTNÝCH BODŮ
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Rudolf Novák Jiří Čáha Petra Vančurová Michala Procházková.
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
Pohyb a klid.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
C) Slovní úlohy o pohybu
Rychlost nerovnoměrného pohybu tělesa (průměrná rychlost)
Nerovnoměrný a rovnoměrný pohyb
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Kinematika 4. PRŮMĚRNÁ RYCHLOST Mgr. Jana Oslancová
Rychlost rovnoměrného pohybu
Řešení domácího úkolu ● Ultralehké letadlo se pohybuje rychlostí 360 km/h. Jaká je jeho rychlost v metrech za sekundu (m/s) ? 1 km = 1000 m 1 h =
Dráha při rovnoměrném pohybu tělesa
Kinematika 5. ROVNOMĚRNÝ POHYB I. Mgr. Jana Oslancová
Shrnutí učiva III Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Pohyb a klid Šach Mádl Janatková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_703.
Grafické znázornění pohybu
Slovní úlohy o pohybu Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_54_POHYB TĚLES TEMA: FYZIKA.
NEROVNOMĚRNÝ POHYB, ZRYCHLENÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.28_Rychlost_draha_cas Datum:
VY_32_INOVACE_Pel_II_18 Soustavy rovnic – slovní úlohy6
MAZUR, E. Peer Instruction: A User’s Manual. Prentice Hall.
Buben pračky při ždímání. Létající talíř, který si házejí děti.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_16_FYZIKA
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
JIHOMORAVSKÝ KRAJ – PRŮMĚRNÁ RYCHLOST
Nerovnoměrný pohyb.
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Slovní úlohy o pohybu.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Buben pračky při ždímání. Míč, který si házejí děti.
Co je pohyb?.
Slovní úlohy o pohybu.
Slovní úlohy o pohybu Varianta 2: Pohyby stejným směrem.
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Transkript prezentace:

EU peníze školám Základní škola Stříbrná Skalice, Na Městečku 69, Rychlost Kateřina Macháčková

RYCHLOST podle dráhy –přímočarý –křivočarý –kruhový podle rychlosti –rovnoměrný –nerovnoměrný zrychlený zpomalený

Odvození vzorce jde hodinu: –čím jde rychleji, tím... –t konst.v ↑s ↑ jde stále stejnou rychlostí: –čím déle jde, tím... –v konst. t ↑s ↑ s = v * t

Odvození vzorce má ujít určitou vzdálenost –čím jde rychleji, tím... –s konst.v ↑ t ↓ má ujít určitou vzdálenost –čím méně času má, tím... –s konst.t ↓v ↑

s v * t Odvození vzorce s = v * t

Vlak jede průměrnou rychlostí 60 km za hodinu. Kolik ujede za 2 hodiny? Vlak ujede 120 kilometrů. Výpočty s v * t

Převody z menších na větší: 1. rozšířit 2. převést z větších na menší: 1. převést 2. vykrátit (vydělit)

Grafikony A: Z Masojed jsme vyjeli před čtvrtou, asi za čtvrt hodiny vlak zastavil, chvilku šíboval a pak se zase rozjel. Z vlaku xxy se ztratil vzácný poklad 3 oříšky pro Popelku. Tří vyslýchaní uvedli: B: Vyjeli jsme ve čtyři, zastavili jsme přesně na 5 km, tam jsme čekali, než projedou dva vlaky a pak jsme se opět rozjeli ale zpět. Cestou jsme potkali ještě jeden vlak. C: Vyjeli jsme kolem čtvrté, v Mokrojedech nás na půl hodiny odstavili na slepou kolej a pak vlak vypravili zpět do Masojed, za chvílí nás vylekalo houkání jiného vlaku. Dokresli grafy pohybu vlaku podle jejich výpovědí a zjisti, kdo lhal a připrav si vysvětlení pro ostatní.

Grafikony A: Z Masojed jsme vyjeli před čtvrtou, asi za čtvrt hodiny vlak zastavil, chvilku šíboval a pak se zase rozjel. B: Vyjeli jsme ve čtyři, zastavili jsme přesně na 5 km, tam jsme čekali, než projedou dva vlaky a pak jsme se opět rozjeli ale zpět. Cestou jsme potkali ještě jeden vlak. C: Vyjeli jsme kolem čtvrté, v Mokrojedech nás na půl hodiny odstavili na slepou kolej a pak vlak vypravili zpět do Masojed, za chvílí nás vylekalo houkání jiného vlaku.

Chůze vzhledem k Plující lodi, když jdeme od zádě k přídi Vzhledem k břehu

Chůze vzhledem k Plující lodi, když jdeme od zádě k přídi Vzhledem k břehu

K zapamatování Rychlost světla km / s Rychlost zvuku ve vzduchu 340 m / s

Zdroje Wikipedie