Novela VŠ zákona - jednání komisí Pavel Popela, Marek Hodulík KpSaR a LK RVŠ 3. jednání sněmu RVŠ, 22. listopadu 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přijímací řízení.
Advertisements

Zpráva o činnosti SK RVŠ 7. Sněm RVŠ, 20. února 2014 Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání 2012 – 2014 Miroslav Jašurek.
Věcný záměr zákona v vysokých školách. Základní odlišnosti proti stávající právní úpravě.
Národní soustava kvalifikací = řešení situace na trhu práce.
Novela VŠ zákona - shrnutí
Změny Statutu RVŠ. Pozice studentského náhradníka - současný stav členství – náhradník není členem Rady Čl. I. Členové Rady a) Do Rady může každá vysoká.
Upřesnění a vysvětlení k projektu IPn KREDO PRVŠ,
Zpráva o činnosti SK RVŠ 19. zasedání předsednictva RVŠ, 18. září 2014 Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání 2012 – 2014 Daniel Thibaud.
Sněm RVŠ, květen 05Projekt "Hodnocení kvality vysokých škol" 1 Projekt „Hodnocení kvality vysokých škol“ Sněm RVŠ Praha, květen 2005.
Zpráva o činnosti SK RVŠ 20. zasedání předsednictva RVŠ, 30. října 2014 Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání 2012 – 2014 Daniel Thibaud.
1.1. Úvaha MŠMT o předpokladech udržitelnosti soukromé vysoké školy
Novela zákona o vysokých školách RVŠ 2014 Praha,
Zpráva o činnosti SK RVŠ 18. zasedání předsednictva RVŠ, 19. června 2014 Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání 2012 – 2014 Daniel Thibaud.
Výsledky průzkumu a náměty pro inovaci předmětu FINANCE Doc. Ing. Mária Režňáková, CSc.
, předsednictvo RVŠ Výzkum a vývoj na vysokých školách, problematika a hodnocení specifického výzkumu Zpracovali: Ing. J. Fischer, doc. B. Tremlová,
Rámec kvalifikací VŠ vzdělávání Tomáš Fliegl, Odbor VŠ, MŠMT
Bílá kniha terciárního vzdělávání stav, otázky a postup RVŠ František Ježek Rada vysokých škol Fakulta aplikovaných věd Západočeské univerzity v Plzni.
Zpráva o činnosti SK RVŠ 8. sněm RVŠ, 22. května 2014 Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání 2012 – 2014 Daniel Thibaud.
Materiály pro sněm RVŠ František Ježek 20. května 2004.
Komise pro strategii a rozvoj - Strategický rámec VŠ politiky / shrnutí Inovační strategie (+analýza) / shrnutí doc. Kebo - Pracovní návrh VZ zákona.
Věcné záměry zákonů o vysokých školách a finanční pomoci - rekapitulace jednání 3-4/2012 připravil P. Popela podle podkladů členů pracovní skupiny pro.
Věcný záměr zákona o vysokých školách - výstup z jednání legislativní komise JUDr. Marek Hodulík Sněm RVŠ,
Novela VŠ zákona - jednání komisí RVŠ a MŠMT Pavel Popela, Marek Hodulík KpSaR a LK RVŠ 8. zasedání P RVŠ, 20. prosince 2012.
Návrh věcného záměru zákona o vysokých školách připravil P. Popela s M. Hodulíkem, V. Čechákem, P. Ripkou podle podkladů členů a náhradníků RVŠ v pracovní.
Diverzifikace vysokého školství – nové výzvy Michal Karpíšek Seminář „Hodnocení kvality vysokých škol“ Telč, 28. dubna 2011.
3. zasedání předsednictva Rady vysokých škol Praha, 16. března 2006 Česká konference rektorů Prof. Ing. Petr Sáha, CSc.
Zpráva o činnosti SK RVŠ 5. sněm RVŠ, 20. června 2013 Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání
Sněmovní tisk 1046 Legislativní komise RVŠ. Sněmovní tisk 1046 Sněmovní tisk 746/3 Obsah: –řešení ubytovacích stipendií pro studenty soukromých vysokých.
Ekonomické informace 8. zasedání Sněmu RVŠ Praha, Jakub Fischer, předseda EK.
Věcné záměry zákonů o vysokých školách a finanční pomoci - úvodní rekapitulace připravili P. Popela a M. Hodulík pro sněm RVŠ
Jakub Fischer Předsednictvo RVŠ,  Repre komise  Představeny základní obrysy rozpočtu na rok 2011, respektující „Zásady 2011“
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol v roce 2007.
Zpráva o činnosti RVŠ zasedání akademického senátu LF MU, Rada VŠ ve stálém zasedání Martin Pešl.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 23. ledna 2014 Lenka Valová.
Novela VŠ zákona - jednání komisí RVŠ a MŠMT Pavel Popela, Marek Hodulík 10. Předsednictvo Rady VŠ, 21. března 2013.
Zpráva o činnosti SK RVŠ 9. sněm RVŠ, 20. listopadu 2014 Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání 2012 – 2014 Daniel Thibaud.
Zpráva o činnosti SK RVŠ 5. schůze P RVŠ Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání Ján Říha.
P RVŠ1 Zhodnocení činnosti Předsednictva RVŠ v r
Novela VŠ zákona - jednání komisí RVŠ a MŠMT Pavel Popela, Marek Hodulík 11. Předsednictvo Rady VŠ, 18.dubna 2013.
Sněm RVŠ - bod 4.1 RVŠ Sněm RVŠ - bod 4.2 Základní informace: Bilanční a hodnotící zpráva RVŠ za funkční období
Ekonomické informace 7. zasedání S RVŠ Praha, Jakub Fischer, předseda EK.
Zpráva o činnosti SK RVŠ 16. zasedání předsednictva RVŠ Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání Miroslav Jašurek.
Přehled činnosti Předsednictva RVŠ za období květen 2011 – listopad 2011 (3 řádná zasedání: , a )
, 3. sněm RVŠ Výzkum a vývoj na vysokých školách, problematika a hodnocení specifického výzkumu Zpracovali: doc. B. Tremlová, doc. F. Ježek,
Zajišťování kvality ve věcném záměru zákona o vysokých školách Jiří Nantl ředitel odboru vysokých škol Telč,
, 2. sněm RVŠ Závěry ankety k novele zákona č. 130/2002 Sb. Zpracovali : B. Tremlová a F. Ježek.
Novela VŠ zákona - jednání komisí RVŠ a MŠMT Pavel Popela, Marek Hodulík KpSaR a LK RVŠ 9. zasedání P RVŠ, 17. ledna 2013.
Novela VŠ zákona - shrnutí Marek Hodulík, Jakub Fischer, Pavel Popela P RVŠ, 16. dubna 2015.
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
Zpráva o činnosti RVŠ zasedání akademického senátu LF MU, Rada VŠ ve stálém zasedání Martin Pešl.
Novela VŠ zákona - jednání komisí RVŠ a MŠMT Jakub Fischer, Pavel Popela, Marek Hodulík 4. sněm Rady VŠ, 21. února 2013.
Mise a vize VŠKV  Jediná vysoká škola se sídlem v Karlovarském kraji  Jedinečnost vzdělávacího programu neuniverzitního typu  Inovační inženýrství.
Terciární vzdělávání. Struktura Vysokoškolské (5A, 6) Vyšší odborné (5B) – 1992/93, 1995/96 Třístupňová struktura vysokoškolského vzdělávání: bakalářský.
1 Spolupráce při realizaci projektů inovací na ESF MU Mgr. David Póč, Oddělení pro strategii a rozvoj.
1 Aktualizace Dlouhodobého záměru vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol pro rok.
1 Centralizovaný rozvojový program 2017 a Institucionální program Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 529/5, Praha.
Kam směřuje reforma terciárního vzdělávání a proč je třeba ji udělat Tisková konference MŠMT 9. dubna
Personální politika na vysokých školách v České republice Jiří Nantl CEITEC Brno, 26. Bbřezna 2015.
Seminář k doktorskému studijnímu programu Zlín.
Reforma terciárního vzdělávání Příprava zákona Tisková konference MŠMT 5. března 2009.
PaedDr. Věra Kolmerová vedoucí oddělení vyššího odborného a dalšího vzdělávání MŠMT konference projektu UNIV 3 Nesuchyně, Aktuální situace.
1 Nové registry a úpravy stávajících registrů pro oblast vysokého školství a další aktuální témata Hlavní změny v oblasti vykazování v souvislosti s přijetím.
Stabilizace sektoru vyššího odborného vzdělávání MŠMT Odbor vyššího odborného a dalšího vzdělávání.
Harmonizace studia na VOŠ aVŠ Výzva na jednotný vzdělávací systém Valérie Tóthová.
Kam směřuje reforma terciárního vzdělávání a proč je třeba ji udělat
prof. Ing. Vojtech Dirner, CSc.
10/17/10 Zpráva o činnosti RVŠ zasedání akademického senátu LF MU, Rada VŠ ve stálém zasedání Martin Pešl 1.
Institucionální akreditace
Podpora procesů uznávání
Transkript prezentace:

Novela VŠ zákona - jednání komisí Pavel Popela, Marek Hodulík KpSaR a LK RVŠ 3. jednání sněmu RVŠ, 22. listopadu 2012

Úvodem  MŠMT předložilo reprezentacím podklad (3 strany) k cílům novely VŠ zákona.  Diskuse na P RVŠ (náměstek Hruda)  jednání komisí RVŠ (LK, KpSaR, P) se zástupci MŠMT, cílem „mapování” - získání více informací od MŠMT.  pokračování jednání. Bezprostřední zápisy zaslány RVŠ. Ne vše podchyceno od diskutujících (viz cíl mapování), účastníci požádání o doplnění (dále v prezentaci, žádost o vystoupení v diskusi).

Témata  Diverzifikace VŠ, profilace VŠ (3 typy)  Změny akreditací (institucionální)  Slučování VŠ  Profesoři a docenti  Autonomie a samospráva  Financování (kontrakty), konsorcia  Studenti  Náměty VŠ

Diverzifikace  Viz a (VŠ/progr.: profesně zaměřené, všeobecně akademické, výzkumně zaměřené).  MŠMT: Nevhodné jednotně, proto profilace, postupně – 5 let, kdo-kam je ambice VŠ, fin. podle profilace, pilotní projekt.  Diskuse: prostupnost pro studenty? Jak finance? (pokud žádána vysoká kvalita nelze podle počtů) Co regulované profese? Srovnatelnost titulů? (dipl.suppl.).  Šance pro všechny nebo skryté žebříčky?

Akreditace  Viz – 1.2.6, institucionální akreditace (vnitřní systém kvality, vnější kontrola), když ne, pak dohled MŠMT, MŠMT dá standardy, AK samostatný správní úřad.  MŠMT: Splnění standardů, pak akreditace. Rozdělení role toho, kdo definuje (MŠMT) a kdo kontroluje (AK nezávislost, ale přezkoumatelnost)  Diskuse: Jak bude systém fungovat?  Nově zpětné vazby v akreditacích = +.

Slučování VŠ  Viz – 1.3.3, podmínky slučování soukromých VŠ (státní souhlas - standardy), fůze v Ostravě.  MŠMT: umožnit konsolidaci SVŠ.  Diskuse: Obava - nástroj pro trh s akreditacemi? Samostatnou novelu pro SVŠ? Závaznost standardů i pro MŠMT? Souhlas svázat s vnitřním uspořádáním? Zařazení fůze v Ostravě není vhodné.  Jak realizace?

Profesoři a docenti  Viz – 2.1.3, habilitace zůstanou, ale profesorská místa ne tituly.  MŠMT: mezinárodní výběr, kritéria VŠ, snížení tlaku na tituly, paralelní souběh systémů, doktorské studium – ustavování prof.  Diskuse: zaměňují se tituly a místa? Názvosloví? Finance na souběh? Co neuniverzity viz DSP a prof. - profilace?  Velká diskuse, nejasnosti a rozpory.

Autonomie a akademická samospráva  Viz – 2.2.2, dělba kompetencí dovnitř, ustavování zůstane, neslučitelnost funkcí s AS řešit, SR jinak.  MŠMT: orgány zůstávají, změní se kompetence, škola – fakulty řešit uvnitř.  Diskuse: Liberalizace nemůže být anarchií, srovnání s obcemi a komorami, neslučitelnost výkonného manag. a AS.  Potenciál na konflikty, odložená, dříve projednávaná, ale ne projednaná a uzavřená témata. Lépe převzít co dosud.

Financování, konsorcia  Viz – 3.2, konsorcia, kontrakty.  MŠMT: Cílem konsorcií sdílení zdrojů, kontrakty: dána dolní mez, zahrnutí investic, kontrakt veřejný, obsah dle typu VŠ, role rozvojových aktivit.  Diskuse: Mezinárodní? Právní otázky? Vyváženost vztahu? Financování versus počet studentů? Udržitelnost projektů?  Otázka reálnosti plánů v této oblasti. Možnosti skutečné internacionalizace VŠ – viz mezinárodní konsorcia.

Studenti  Viz 3.3 – 3.4 pouze standardní doba studia, poplatky a jejich určení  MŠMT: sladění Erasmu, motivační nastavení pro VŠ a výborné studenty,  Diskuse: obtížnost sladění, penalizace studentů má odpovídat skutečným nákladům školy, účelové motivace u poplatků.  Další potenciálně konfliktní oblast, zejména pro SKAS.

Náměty VŠ  Viz 4.1 – 4.2 zjednodušení administrativy, odstranění duplicit, náměty VŠ.  MŠMT: nabídka pro VŠ  Diskuse: Téma doplněno o postřehy z www RVŠ např. mezinárodní kreditový ECTS povinně pro všechny školy, zpoplatnění nostrifikací, uznávání zahraničních maturit, neuznávání titulů ze Slovenska (docent, profesor) aj.