Historický vhled VO, TO, LDO Počátky uměleckého vzdělávání (od 17. století) Císařská vyhláška č. 309 říšského zákona,(1850) „Základní hudební školy“ (1945) „Lidové školy umění“ (1960) Období „normalizace“ „Sametová revoluce“ (1989) Základní umělecké školy současná síť ZUŠ
Současná síť ZUŠ 476 Arts school – government, municipal 37 Arts school – private 3 Arts school – clerical pupils / students from 5 to 20 years old (2006)
Organizace AZUŠ ČR a CZESHA 1993 – vznik Asociace pedagogů ZUŠ vznik AZUŠ ČR1999 – vznik AZUŠ ČR 2007 – AZUŠ ČR zastupuje 339 ZUŠ z celkového počtu 476 škol (největší školská asociace v ČR) CZESHA – Unie školských asociací
European Music School Union Music schools Teaching staff Pupils/students International Music Council (IMC) European Music Council (EMC) UNESCO
Financování ZUŠ a demografický vývoj Současný stav Situace v krajích
Reforma v základním uměleckém vzdělávání
Co se všechno změní? Přestanou platit dosavadní učební plány a osnovy Bude umožněna maximální liberalizace vzdělávacího procesu (posílení role učitele) Školy se budou nejrůzněji profilovat a specializovat Žákům bude umožněno věnovat se novým uměleckým směrům (multimediální tvorba, atd.) Obsahově se propojí „třístupňový systém uměleckého vzdělávání“
Děkuji, Thank you, Kiitos, Köszönöm, Danke, Grazie, Merci