Projekt ZOO Praha 6. ročník Živočichové vodního prostředí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Význam malých vodních ploch pro krajinu
Advertisements

LOSOSOVITÉ RYBY Lososovité druhy ryb jsou významnými druhy pro sportovní rybolov. Lipan společně s pstruhem obecným patří mezi původní druhy. Koncem 19.století.
EKOLOGIE.
VOLAVKA POPELAVÁ JITKA SVIČARSKÁ A.3.
Plazi - druhy.
Základní skupiny živočichů
Přírodní společenstvo řeky
TŘÍDĚNÍ ŽIVOČICHŮ.
BĚŽCI.
ZÁKLADY EKOLOGIE Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Moje první prezentace Panda velká ŽIRAFA AFRICKÁ ŽIRAFA AFRICKÁ
Třídění živočichů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.16
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
MOŘE, OCEÁN.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.16 Anotace: Vzdělávací oblast: Ptáci – brodiví
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
BIOSFÉRA – TYPY EKOSYSTÉMŮ
VODA – ZÁKLADNÍ PODMÍNKA ŽIVOTA
VODA – ZÁKLADNÍ PODMÍNKA ŽIVOTA
Živočichové našich polí PTÁCI 4. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Biosféra Úvodní část Jan Dušek.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Ekosystémy.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
SLADKOVODNÍ EKOSYSTÉMY I
KROKODÝLI.
RYBNÍK JAKO CELEK.
Poodří Chráněná oblast.
Živočichové kolem rybníku
podkmen: žabernatí třída: korýši
Ekosystém lesa a rybníka
Migrace živočichů (s důrazem na faunu Libereckého kraje) Prezentace „ Film a Škola – O zvířatech a lidech očima obyvatel Libereckého kraje „ je podporován.
Přírodověda 4. ročník Ekosystém potoků a řek Živočichové OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov.
Obratlovci obojživelníci.
Ekosystém rybník Živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr.
Živočichové u vody 3. ročník.
PTÁCI 6. ročník ZŠ Londýnská.
Základní společenstva – vody, mokřady a prameniště
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Mokřady II. Život v mokřadech Autoři: Doc. RNDr. Jan Pokorný, CSc.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
PLOUTVONOŽCI CHOBOTNATCI
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání
AUTOR: Lenka Hrnčířová
VY_52_INOVACE_66_Savci vod - učební text
Ptáci na rybnících a v jejich okolí Znáte některé ptáky z okolí rybníka? Proč mnoho ptáků žije na rybnících a v jejich okolí? Odpověď: Hledají zde.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK Téma: PTÁCI
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_12_Ekosystém_řeka
VY_52_INOVACE_14_ Živočichové v řece
Ploutvonožci a sirény Lucie Machovská 3.C.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_118_Ryby
MOKŘADNÍ PTÁCI.
Mořští ptáci.
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_PŘÍRODOPIS
Přírodopis – 8.ročník Savci – vodní šelmy VY_32_INOVACE_
PTÁCI – LETCI (BRODIVÍ)
VY-52-INOVACE-67_Vodní ekosystém - učební text
PTÁCI – LETCI (ŠPLHAVCI)
Mapky přirozených ekosystémů z naší přírody
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Transkript prezentace:

Projekt ZOO Praha 6. ročník Živočichové vodního prostředí Ekologický přírodopis

začátek trasy  lachtani  tučňáci  plameňáci  gaviálové  vodní svět  živočichové naší přírody, rybník  mlýnský náhon  člunozobci  ptačí laguna  konec trasy

 Lachtani jsou šelmy skupiny ploutvonožců. Na rozdíl od podobných tuleňů mohou svoje zadní končetiny podsunout pod tělo a díky tomu se dokáží poměrně dobře pohybovat po břehu. Lachtan jihoafrický žije při pobřeží jižní Afriky a Austrálie. Živí se především rybami, v jídelníčku mají i bezobratlé živočichy, hlavně korýše (raky, humry, langusty) a měkkýše (mlže,hlavonožce).

Tučňák Humboldtův Tito ptáci jsou dokonale přizpůsobeni podmínkám životu v moři, ale i na souši dokáží překonávat strmá skaliska a ledové bariéry. Ve vodě plave pomocí veslovitých křídel, kormidluje nohama.

 Plameňáci Ptáci, přizpůsobení životním podmínkám v mokřinách a pobřeží jezer, často slaných. Mají nápadný zobák, tvarovaný pro filtrování potravy – hlavně drobných korýšů – v poloze hlavou dolů, takže potápějí horní čelist a pohybem spodní čelisti vodu filtrují.

 Gaviál indický Je jedním z nejvzácnějších zástupců krokodýlů. V přírodě žije ve velkých řekách s členitými břehy a dostatkem ryb. Vzácný se stal hlavně kvůli změnám v životním prostředí – znečištění řek, ztráta původních biotopů, intenzivní rybolov jej připravuje o potravu. Býval i často loven lidmi. V současnosti v přírodě přežívá už jen okolo 200 jedinců, z toho ale pouze 20 dospělých samců.

 vodní svět Mokřad, volné vodní plochy, ostrůvky a kanály zarůstající vegetací, představují životní prostředí vodního ekosystému, bohatého na život. Rostliny jako producenti poskytují bohatou potravu býložravým organismům, další významnou složku potravy představuje zooplankton. Dostatek potravy zde nacházejí ryby, které jsou důležitou složkou potravního řetězce, konzumentů vyšších řádů třídy ryb, plazů, ptáků i savců.

 živočichové naší přírody V malých voliérách této části ZOO je možné pozorovat zástupce řádu pěvců, holubovitých, šplhavců, kteří žijí v naší přírodě. Všichni naši volně žijící ptáci jsou chráněni a zoologické zahrady musí mít k jejich chovu v zajetí zvláštní volení. Držet doma v zajetí ptáky, odchycené v přírodě je zákonem zakázáno. Zdejší expozice nám je umožní pozorovat zblízka.

U rybníčku najdeme naučnou informaci o zakládání rybníků a jejich vlivu na tvář krajiny. Jde o původně umělý ekosystém vznikající ovšem na místě původních mokřadů, ve kterém při dobrém hospodaření rybářů nachází životní prostředí množství vzácných obojživelníků, vodních ptáků i někteří savci. .

 Mlýnský náhon Najdeme zde modelový příklad ekosystému lužního lesa. Tyto pravidelně zaplavované oblasti byly v minulosti daleko víc rozšířené. Kromě toho, že poskytovaly životní prostředí množství vodních a pobřežních rostlin a živočichů, byly také přirozenými plochami, zabraňujícími povodním.

 Člunozobec africký je 120 cm vysoký, modrošedě zbarvený pták s ohromným zobákem. Ve východní subsaharské Africe žije v rozsáhlých močálech, kde se živí rybami, především bichiry a bahníky i malými krokodýly.

 Ptačí laguna Pozorovat můžeme několik druhů evropských bahňáků, jako pisily čáponohé, tenkozobce opačné, břehouše rudonohé i jespáky. Také jsou zde různé druhy kachen, čápů, ibisů, volavek i kolpíci. Ve velkých prostorách kolem vodních nádrží chová pražská ZOO několik vzácných druhů jeřábů. U všech těchto ptáků můžeme pozorovat přizpůsobení tvaru těla a zobáku pobytu a lovu ve vodním prostředí.

nashledanou