Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/"— Transkript prezentace:

1 Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.1091
Číslo: VY_32_INOVACE_90_ptaciIII Předmět: přírodopis Autor: Mgr. Ondřej Pavlík Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.

2 Ptáci – znaky, poznávání druhů ptáků
Řešení zobrazíte kliknutím na obrázek.

3 1) - Urči živočicha na fotografii. - Popiš jeho typický biotop
1) - Urči živočicha na fotografii. - Popiš jeho typický biotop. - Jaké další obratlovce nalezneme v tomto biotopu? foto: autor kachna divoká(samice) vodní prostředí (tekoucí, stojaté vody i mořská pobřeží, často městských prostředích) např. skokan, užovka, lyska, hryzec, …

4 2) - Charakterizuj skupinu, do které patří živočich na fotografii
2) - Charakterizuj skupinu, do které patří živočich na fotografii. - Na kterých světadílech lze potkat zástupce popsané skupiny (ve volné přírodě)? BĚŽCI – největší žijící ptáci, nelétaví, zakrnělá křídla, silné nohy, výborní běžci, o mladé pečuje většinou samec Afrika, Nový Zéland, Austrálie, Nová Guinea, Jižní a střední Amerika foto: autor

5 3) - Pojmenuj živočicha na fotografii
3) - Pojmenuj živočicha na fotografii. - Znáš další zástupce stejného rodu? Podle čeho je poznáš? sýkora koňadra s. babka – svrchní část, křídla: šedohnědé, líce bílé ostatní části hlavy černé s. modřinka – modrá „čepička“, tmavý pruh přes oči s. uhelníček – černá hlava s bílou lysinou s. parukářka – chocholka na hlavě foto: autor

6 4) - Jak se jmenuje a kde žije živočich na fotografii
4) - Jak se jmenuje a kde žije živočich na fotografii? - Je možné vidět ho živého v ČR? - Popiš, jak je přizpůsoben prostředí, ve kterém žije. foto: autor tučňák Humboldtův západní pobřeží J. Ameriky (Peru, Chile) ano, např. v ZOO Praha, ZOO Liberec křídla – ploutve, torpédovitý tvar těla, nemají duté dlouhé kosti - těžší (snazší potápění) nohy posunuty dozadu, blány silná vrstva podkožního tuku (x chladu) bílé břicho – maskování (z vody špatně viditelné), tmavá záda – ohřev na slunci

7 5) čáp černý vlaštovka, husa, jiřička, špaček
- Jak se jmenuje tažný pták na fotografii? - Znáš jiné tažné ptáky žijící v ČR? - Vyhledej další zástupce stejného ptačího rodu. Kde žijí? čáp černý vlaštovka, husa, jiřička, špaček čáp bílý (Evropa, Asie, Afrika), čáp černokrký (jižní Asie, Oceánie) foto: autor

8 VY_32_INOVACE_90_ptaciIII
Název: Ptáci III Anotace: Prezentace je určená k zopakování některých skupin ptáků, rozvíjí u žáků schopnost vnímat důležité znaky živočichů , orientace v základních taxonomických jednotkách (rod, druh). Autor: Mgr. Ondřej Pavlík Datum vzniku: Jazyk: český Datum odpilotování: Očekávaný výstup: žák poznává vybrané zástupce a zařazuje je podle znaků do nejznámějších řádů (pěvci, dravci, hrabaví, atd.),všímá si přizpůsobení prostředí, poznává zástupce tažných ptáků Speciální vzdělávací potřeby: Klíčová slova: ptáci, poznávání a zařazování ptáků Druh učebního materiálu: PP prezentace Druh interaktivity: práce s i-tabulí, vyhledávání v e-zdrojích Cílová skupina: 7. třída Stupeň a typ vzdělávání: II. stupeň ZŠ Typická věková skupina: let Celková velikost: 3,99 MB

9 Použité zdroje: Foto autor Citace klipartových obrázků – snímek č.2 [cit ]. Dostupný pod licencí Microsoft Office 2010 (viz cz&CTT=114) na WWW: < Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky na všech typech škol. Jakékoliv další využití podléhá Autorskému zákonu.


Stáhnout ppt "Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/"

Podobné prezentace


Reklamy Google