Voda.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VODA 8. třída.
Advertisements

Znečišťování oceánů a nadměrný rybolov
Pro úvod bych se rád podíval na koloběh vody
Hydrosféra Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s faktory ohrožujícími hydrosféru. Materiál je plně funkční pouze.
Znečištění moří, nadměrný rybolov
autor: Jakub Jirák, 8. ročník
zpracovaný v rámci projektu EU
Voda a její okolí.
Znečišťování vodních zdrojů.
VY_32_INOVACE_G Voda Opakovací otázky
Hydrosféra.
Vše o vodě a jejich vlastnostech.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Vytvořila Šárka Houdková
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 06Číslo.
Voda a vzduch = základ života
Kontaminace (znečištění) vody
VODA Kateřina Beranová.
Voda Co o ní víme?.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI614 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
VODA Lukáš Mráček, 2.L VOS a SPŠE Božetěchova 3, Olomouc.
Hydrosféra Filip Bordovský.
Voda a vzduch.
VODA – DĚLENÍ A ČISTIČKY VODY
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Ellen zvolská , Veronika Frýdová , Sabina Hübschová , Natalie Vaitová
Hydrosféra oceánská voda
Co je to vlastně voda? Klára Boháčová.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
HYDROSFÉRA VODA NA ZEMI.
Voda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Opakování voda, vzduch.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
Vodstvo Řeky Jezera Rybníky Přehradní nádrže.
HYDROLOGIE A OCHRANA VODY
OCEÁNY.
Světový oceán Mgr. Petr Králík.
Hydrosféra Vodní obal země.
RZ RZ v ní životVznikl v ní život Koloběh vodyKoloběh vody „obnovitelná“látka Kolem řekKolem řek vznikaly osady a města Civilizace.
VODA.
Voda a vzduch 1. VODA RZ
Voda Zbožíznalství 1. ročník Voda - nejrozšířenější sloučenina - zároveň velmi vzácný zdroj, kterého ubývá.
VY_32_ INOVACE_ 11_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou VODSTVO ČR Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Hydrosféra. obsah úvod skupenství vody výskyt vody v přírodě zásoby vody význam vody funkce vod použití vody oběh vody kontrolní otázky.
Anotace Prezentace slouží k přehledu tématu problémy životního prostředí a jejich řešení - voda Je určena pro výuku ekologie a monitorování životního.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Znečištění vody Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
1 VODA Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková organizace VODA / DUM/ VYDMUCHOV/ OWCZARZOVÁ / ČLOVĚK A PŘÍRODA/ 010 Autor:
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
15 ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Znečišťování půd a vod. Znečišťování a degradace půd Minerální hnojiva - dusičnany,fosforečnany Pesticidy Imise – těžké kovy, kyselé.
Hydrosféra = vodní obal Země, který je tvořen vodou – povrchovou – jezera, bažiny, rašeliniště, slatiniště – rybníky, přehradní nádrže – podpovrchovou.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Voda na Zemi Vypracovala: Petra Pavelková Obor: Technické lyceum
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_07_Voda a její okolí
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_ZEMĚPIS
VODA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
Eva Zaplatílková Lucie Vostárková ZŠ Chrastava
VY_52_INOVACE_Hydrosféra-učební text
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Hydrosféra koloběh vody v přírodě
Transkript prezentace:

Voda

Člověk dokáže 30 dní nejíst 3 dny nepít 3 minuty nedýchat Aktualizovala Jana Krátká

Graf zastoupení vodstev a souše na Zemi

Stratosféra na Zemi sladká voda moří a oceánů (rozpuštěno asi 3,5 % jiných látek, především solí) voda měkká (obsahuje malé množství rozpuštěných minerálních látek) voda tvrdá (obsahuje větší množství rozpuštěných minerálních látek) voda minerální (obsahuje velké množství rozpuštěných minerálních látek a plynů, hlavně CO2)

Podle účelu využití

Podle účelu využití

Odhadované zásoby vody Voda na Zemi Odhadované zásoby vody oceány a moře podzemní vody ledovce jezera a močály atmosféra a řeky Objem v milionech km3 1370 100 30 4 0,0132

Objem sladkých vod v milionech km3

Koloběh vody v přírodě

Ekologie vodstev Toto znečištění je dlouhodobé, desítky až stovky let. Povrchové vody vodní toky a nádrže jsou zatěžovány odpady z průmyslu, ze zemědělské výroby a kanalizačními splašky. Nejčastější příčiny znečištění jsou: ropné produkty, kaly z čistíren odpadních vod s obsahem těžkých kovů, dusíkaté látky, saponáty a fosfáty z pracích lázní Spodní vody pronikají do ní pesticidy, silážní šťávy, močůvka, organická rozpouštědla, kyanidy, saponáty a sloučeniny těžkých kovů. Toto znečištění je dlouhodobé, desítky až stovky let.

Ke znečišťování moří dochází při námořní dopravě (haváriemi ropných tankerů), prostřednictvím znečištěných vodních přítoků. Tenké ropné povlaky na většině moří ohrožují celosvětovou: produkci kyslíku hynutím planktonu snižuje se výnos rybolovu znehodnocuje se mořské pobřeží pro život i rekreaci Nejvíce jsou postižena moře Baltské a Středozemní.

Vodárny a.s. Organizační diagram