Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Advertisements

Tvorba cen.
Značka výrobku Značka se skládá:
Tvorba cen v maloobchodě
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_204.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A17 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníprosinec.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B2 Správa procesů AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníProsinec 2012 Ročník / věková kategorie2. ročník Vyučovací.
1 Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A3 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníZáří 2012.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A2 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníZáří 2012.
Cenová strategie Eduard Andráši.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
1. Ekonomie jako společenská věda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A18 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníúnor 2013.
Cenová strategie Jiří Pixa.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_MARKETINGOVÝ.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A13 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvoření listopad.
Seminář 4. Trh a tržní mechanismus
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A12 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořenílistopad.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
EKONOMIKA PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Ing. Hana Kročová
Cena a náklady.
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Cena a cenová politika. množství peněz, které musíme na trhu zaplatit za výrobek nebo službu a je to jediný nástroj z 4P, který přináší příjmymnožství.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
VSRR Bc., III. ročník Praha 2008
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Odbyt Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A12 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Marketingový plán Jak marketingově plánovat Příprava podkladůSestavení plánu Realizace plánu Cíle podniku Marketingové strategie Pozice produktu Marketingový.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
10 Cena. Cena  je vyjádřena sumou peněz, množstvím výrobků nebo objemem služeb, které kupující poskytuje prodávajícímu jako protihodnotu za určitý výrobek.
Nabídka a poptávka Nabídka množství zboží, které jsou prodávající ochotni dodat na trh při určité ceně, na určitém místě a v určitém čase tržní nabídka.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Průzkum trhu. Průzkum trhu Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu Význam Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Cenové strategie.
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012 Ročník/věková kategorie2.-4. ročník/16-19 let Vyučovací předmět/klíčová slova Marketing cena, náklady, přirážka, zisk, nákladová metoda, poptávkové oceňování, soutěživé oceňování, konkurence, poptávka, cenová elasticita Anotace Cena je jediný prvek marketingového mixu, který vytváří příjmy nezbytné pro firmu. Prezentace seznamuje studeny s metodami stanovení ceny. Podrobněji popisuje jednotlivé metody tvorby ceny a rozebírá jejich výhody a nevýhody.

Metody stanovení ceny Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.

Metody stanovení ceny Volba metody stanovení ceny závisí:  na záměrech podniku  na jeho krátkodobých a dlouhodobých cílech  na podmínkách, v nichž se podnik nachází  na fázích životního cyklu výrobku 2

Metody stanovení ceny  nákladová metoda  poptávkové oceňování  soutěživé oceňování 3

Nákladová metoda  vychází z celkových nákladů na výrobek a tyto zvýšíme o určitou přirážku  přirážka má zajistit přiměřený zisk  stanoví dolní hranici ceny  cena = náklady + zisk (+ DPH) 4

Nákladová metoda - výhody  relativně jasná pravidla pro stanovení ceny  rychlé určení ceny  zajišťuje potřebný zisk  vhodná v inflačním prostředí (kdy ceny vstupů prudce rostou a metoda je schopna rychle na tyto změny reagovat) 5

Nákladová metoda - nevýhody  neodráží reálnou situaci na trhu  malý ohled na zákazníka a konkurenci  není vhodná pro úplné novinky a módní výrobky 6

Poptávkové oceňování  obrací se přímo k zákazníkovi  vychází z jeho hodnocení  zjišťuje, jak vnímá výrobek  jaké výhody u něj nachází  kolik je ochoten za tyto výhody zaplatit  nevychází z výrobních nákladů, ale pouze z toho, jakou hodnotu výrobek nebo služba má pro kupujícího 8

Poptávkové oceňování  využívá nástroje marketingového výzkumu  pomocí nich hledá závislost mezi prodaným množstvím a cenou  počítáme cenovou elasticitu poptávky  typické využití je u exkluzivního, módního nebo značkového zboží 8

Postupy poptávkového oceňování 1)Tvorba ceny na základě zákazníkem akceptované hodnoty 2)Tvorba ceny s ohledem na pružnost poptávky 9

Postupy poptávkového oceňování 1)Tvorba ceny na základě zákazníkem akceptované hodnoty  vycházíme z toho, jak zákazník hodnotí vlastnosti našeho produktu 10

Postupy poptávkového oceňování 2)Tvorba ceny s ohledem na pružnost poptávky  na základě průzkumu prodeje odhadujeme, jaká cena je pro zákazníky ještě přijatelná 11

Poptávkové oceňování - nevýhody  nestabilita poptávky  změny na trhu  reakce konkurentů 12

Soutěživé oceňování  neboli konkurenčně orientovaná cena  je zřejmě nejjednodušší metodou  vychází z cen konkurentů  můžeme volit cenu:  vyšší než konkurence  nižší než konkurence  stejnou jako konkurence 13

Možnosti volby ceny Vyšší než konkurence:  jestliže se produkt výrazně liší od produktů konkurenčních  podnik se těší dobré pověsti  jedná se o zavedenou značku  především u značkového zboží tzv. skimming 14

Možnosti volby ceny Nižší než konkurence:  volíme v případě, chceme-li získat vyšší podíl na trhu  máme nízké náklady  podbízíme se zákazníkovi a počítáme s tím, že hodně zákazníku přesvědčíme a celkově dosáhneme velkého zisku  může vyvolat dojem nižší kvality 15

Možnosti volby ceny Stejná jako konkurence:  spoléháme na necenovou konkurenční výhodu, např. lepší reklamu apod. 16

Soutěživé oceňování - výhody  jednoduchost  poskytuje do určité míry pohled zákazníka na výrobek ve vztahu k obdobným výrobkům konkurenčním 17

Soutěživé oceňování - nevýhody  nepřihlíží ke skutečným nákladů na výrobu  jiným nedostatkem může být předpoklad, že konkurence stanovuje svou cenu dle reálné situace na trhu (to nemusí být vždy pravda)  rovněž nejsou brány v úvahu rozdíly v rozšiřujících efektech výrobku, značka, kvalita, styl, servis, záruka, balení atd. 18

Děkuji vám za pozornost 19

Zdroje  ŠVARCOVÁ, J.: Ekonomie – stručný přehled, 2003/2004. Zlín: CEED,  KLÍNSKÝ, P., MÜNCH, O.: Ekonomika 2 pro obchodní akademie a ostatní střední školy. Praha: EDUKO,  SVĚTLÍK, J.: Marketing – Cesta k trhu. Zlín: EKKA,  VYSEKALOVÁ, J., STRNAD, P., VYDROVÁ, J.: Základy marketingu pro střední odborné školy. Praha: FORTUNA,