Podnikání na Internetu e-business Letní semestr 2005 Jana Holá VIII.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak vybudovat úspěšný webový portál?
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Jak úspěšně inzerovat pomocí PPC. Obsah (aneb co všechno se dozvím )  Pro koho je PPC vhodné  Hlavní výhody pro klienta  Proč používat právě.
Velké příležitosti pro malé (nezávislé) obchodníky Marta Nováková, U&Sluno a.s., červen 2002.
Podnikání na Internetu letní semestr 2005 Jana Holá VII.
Pavla Chlebounová 3MA381. Webové stránky Internetový obchod Internetová reklama Tištěná propagace.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Elektronický obchod. Požadavky na funkčnost aplikace nabídka zboží zboží se může prodávat za různé ceny (akční nabídky, sezónní výprodeje) evidence zákazníků.
Elektronický obchod jako těžiště informací Elektronický obchod jako těžiště informací pro přeměnu strachu do akcí a rozvoje regionů pro přeměnu strachu.
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
– personální server Dobrý den, dovolujeme si Vám touto cestou představit personální server HledámPráci.cz. HledámPráci.cz.
Význam informací v podnikání
A Integrace ERP a e-shopu prakticky aneb není propojení jako propojení … Ing. Jan Svoboda Head of e-shop platforms, Allegro Group
Představení administračního systému WebSunTool WebSun.eu.
PŘÍKLAD * SOUČÁST POMŮCKY
Komunikace a stimulování prodeje
Informační systémy Tomáš Maděra.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Podnikání na Internetu e-learning letní semestr 2005 Jana Holá X.
„Zkušenosti s eProcurementem ve státní správě ČR“ Ing. Dalibor Wijas, MBA B2B Centrum a.s. Government electronic Marketplace Elektronické tržiště veřejné.
Vybrané metody analýzy
Stipendijní informační portál - Informační Strategie.
Zavádění a údržba informačních systémů
Koncepce marketingového řízení
TYPOLOGIE V OBLASTI E- BUSINESS. E-business – veškeré formy elektronické komunikace a obchodování, kdy jsou využívány internet, intranet, extranet E-comerce.
Podnikání v e-komerci Právní minimum Jan Vetyška Výkonný ředitel APEK.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Podnikání na Internetu letní semestr 2004 Jana Holá VIII.
úvod pojetí a obsah marketingu
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
GASTRONOMICKÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM FUSION prezentace základních funkcí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Marek Šimeček Lukáš Zachoval Tomáš Kozák Marek Šimeček Lukáš Zachoval Tomáš Kozák PEF Mendelu – Management – ZS 2012.
Podnikatelský plán struktura plánu.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
MARKETINGOVÝ MIX.
Na cestě k ASP Jiří Voříšek VŠE - KIT publikováno: červen 2002.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Informační systémy Tomáš Maděra. Historie společnosti LCS International, a.s. založeno 1990 česká firma z aložení dceřiné společnosti na Slovensku.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
CRM a jeho možné využití
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Model strategie marketingového mixu
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MM – system s.r.o. MM - system s.r.o Prezentace společnosti.
Yekaterina Vanina Yelena Vanina Arina Kositskikh Maxim Kim.
LOGISTIKA LOGISTIKA LOGISTIKA - vychází (z logis, ubytování) znamená původně přechodné ubytování a zásobování vojska - nauka, která se zabývá fyzickými.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Zpracovali: Ing. Alena Zitová, Ing. Alena Nechutová (SOŠ Nové Město na Moravě) * Žákovský minipodnik 1.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
American Diamond Traders inc.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
CRM v maloobchodní jednotce se sportovním zbožím
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
E-shop Vypracovala: Javůrková Karolína Vaňoučková Romana EP2.
Název společnosti Obchodní plán.
E-shop Vypracovala: Javůrková Karolína Vaňoučková Romana EP2.
Stručné poznámky k opakování PIS1 - PIS2-druhá část
Transkript prezentace:

Podnikání na Internetu e-business Letní semestr 2005 Jana Holá VIII.

Elektronické obchodování E-byznys v nejjednodušší podobě: webová stránka, kde lze objednat zboží jako z katalogu zásilkové služby Okamžitou výhodou je absolutně pružná cenová politika, CRM, one-to-one marketing (aspoň teoreticky) Nízké náklady spojené s odstraněním prostředníků

Základní klasifikace B2CB2B C2CC2B

Základní klasifikace B2CB2B C2CC2B Další možné modely Komunikace s úřady (A = authority, C v tomto případě spíše citizen než customer): A2C, C2A, A2B, B2A, A2A Firma vůči zaměstnancům (E = employee): B2E, E2B Příklady B2C: Vltava C2C: eBay C2B B2B: Centrade

Proč elektronické obchodování? Snižuje transakční náklady Zrychluje komunikaci Dobrý základ pro kvalitní CRM (customer relationship management)

Elektronické obchodování Elektronický obchod – výsledek mkt. rozhodnutí, je mkt, nástrojem, součást firemního CRM B2C snadné zavedení, těžká pozice, výhody a nevýhody X kamennému obchodu Prvotní strategie nízkých nákladů a nízkých cen sama nestačí Vysoká konkurence, výhoda globálního dosahu přináší velké nároky, které se neustále posouvají s dynamicky rostoucími možnostmi internetových služeb

e-shop a jeho funkce Info, kontakty, nabídka Logistika, financování Garance, spolehlivost,servis Neustálá aktualizace Jedna špatná zkušenost způsobí velké škody na image e-shopu, zkušenosti se šíří velmi rychle

Volba Co, komu a jak? –Vysoce specializovaný obchod –Obchod pro lokální zákazníky –Obchod pro uzavřenou komunitu zákazníků Alternativa ke kamennému nebo jediný obchod, součást CRM nebo osamocená aktivita? Jaká je blízká a vzdálená budoucnost?

elektronický obchod-shop ohrožuje nebo je ohrožován? Co se nejvíce ve světě prodává –SW,HW –Služby cestovního trhu –Zábava –Dárky, květiny –Oblečení Ohrožuje B2C B2B?

SWOT analýza el.obchodování Silné, vnitřní Slabé,vnitřní Příležitosti, vnější Hrozby, vnější

Úspěšnost elektronického obchodu Sortiment –Volba (kdo je zákazník, konkurenční výhoda, dodavatel a jeho sklady) –Výhoda neomezeného skladu –Výhoda komfortního prohlížení zákazníkem Ceny a přidané služby –Na Internetu se nakupuje levněji nebo se službou „navíc“ Přidané informace –Stálá hrozba „zajíce v pytli“ –Neomezená kapacita pro katalogy, obrázky, ukázky, informace, –Doporučené volby, odkazy, osobní info profil –Ankety, soutěže, kredity a odměny za opakující se nákupy –Zasílání katalogů a informací – ová podpora, info o stavu objednávky –Záruka vrácení peněz –Garance, servis Neustálá propagace Neustálá aktualizace Spolehlivost

Propagace internetového obchodu Bannerová inzerce Ostatní neinternetová média Kvalitní indexace pro vyhledávací centrály Spojenectví a aliance s ostatními weby nebo médii Webová adresa na výrobcích a mkt. předmětech Šíření dobrých zkušeností a informací v rámci diskusních skupin PR, testy, rozhovory ….

e-shop pro zákazníka Co nejméně klepnutí, nápovědy, odkazy, jednoduchá a přehledná struktura, optimalizace Rychlé vyhledávání Kvalitní nápověda, FAQ Pro nové zákazníky „jak na to“ Informace o prodejci Informace o dostupnosti zboží, způsobech doručování, balení… Jednoduchý nákupní proces, včetně možnosti storna Reklamační řád, servisní partneři Stav objednávky

Administrace e-shopu Jednoduché pro obsluhu na uživatelské úrovni –Přidávání, editování, odstraňování.. –Ceny, ceníky, slevy –Zvýrazňování položek, regálů, oddělení –Zpracování objednávky –Administrace zákazníků, registrace, personifikace info profilu –Statistika –Stopování

Další determinanty fungování e-shopu Volba pořízení –krabice –vlastní –hosting Volba platformy Výkonný hardware Administrace Pečlivá dokumentace úprav

e-byznys je cestou do budoucna... Po prvotním zklamání se na e-byznys hledí více realističtěji... Zprvu nebyla v pořádku byla očekávání a obchodní modely, nikoli celkové zaměření, technologie, odhad poptávky Konkurence ze strany kamenných obchodů, ale větší na internetu e-byznys je prostě byznys Rozhodující B2B, který je pro rozvoj e-byznysu klíčoví i pro rozvoj B2C

Většina e-obchodů neplní své povinnosti Nejčastější nedostatky –Nepoučují zákazníky o jejich právu na odstoupení smlouvy 42% –Nezveřejňují své IČO 30% –Klamou spotřebitele ohledně záruční doby 12% –Nezveřejňují svou adresu 3% Celkem 56%prodávajících neplní své povinnosti (průzkum provádělo Sdružení na obranu spotřebitele 03/2004 z vybraných 100 e-shopů) Musí se řídit i tyto „provozovny“ legislativou a může je kontrolovat a pokutovat Česká obchodní inspekce Serióznost obchodu může dokládat certifikát APEK (Asociace pro elektronickou komerci)

Důvěryhodný e-shop Na první pohled musí vypadat seriózně Plňte informační povinnosti a povinnosti plynoucí z obchodního styku dle legislativy Nebuďte anonymní Komunikujte, vypracujte FAQ Dávejte návod a řešte problémy a reklamace Nevyžadujte „souhlas“ na zasílání informací em Nechte zákazníka nastavit vlastní profil v obchodě Nabídněte nákup na zkoušku a platbu dobírkou Získejte certifikát APEK Nepožadujte osobní údaje, postačí doručovací adresa, a jméno Dbejte na informovanost zákazníka ohledně bezpečnosti plateb Doporučte návody na bezpečné nakupování (zvláštní karta s co nejnižším limite, který se dá navyšovat, samostatný limit, virtuální karty, kontrolovat výpisy a každou nesrovnalost okamžitě řešit) Anotace stavu objednávek a plateb Občas si něco ve svém obchodu kupte!