Název Dělení hudby   Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo HV 4

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název Oběhová soustava člověka
Advertisements

Autor: Mgr. Hana Kalousková
O Název Popeleční středa, půst O Šablona CZ.1.07/1.4.00/ O Poř.číslo 11 O Autor šablony Mgr. Zuzana Vyhnálková DiS O Datum
Světoví hudební skladatelé
Název Stravovací zvyklosti
Název Dělení moderní hudby
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_854_8TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Název Zuby, péče o ně   Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_ Hudební nástroje TÉMA: smyčcové.
Název Renesance v Čechách
Název Recyklace skla Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo 10
Číslo a název šablony klíčové aktivity
KOMORNÍ SMYČCOVÝ ORCHESTR
Česká vážná hudba 20. století
EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/
CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti
Rozčlenění hudebního vývoje
Život a dílo Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
René Descartes: "Myslím, tedy jsem."
O Název Romantismus v Čechách O Šablona CZ.1.07/1.4.00/ O Poř.číslo HV 5 O Autor šablony Mgr. Zuzana Vyhnálková DiS O Datum
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_860_7TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_846_9TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
ČESKÝ HUDEBNÍ ROMANTISMUS
Název Budovatelské písně
Název Výživová pyramida
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
Medailonky HV-1 Hudební výchova DUM č. 20 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v.
ANTONÍN DVOŘÁK.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv05/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Historie české populární hudby Autor:
Název Recyklace PET Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo 8
ICT – 2 – 3 – 21 HV - Bedřich Smetana
Název Folková hudba Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo HV 7
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_356_Hudební formy AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
ICT 2 – 3 – HV Hudba vokální a instrumentální
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
-co je to fuga? : polyfonní instrum. skladba/varhanní/
Název Třídění odpadů   Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo 10
Název Hudební značky, notace
Český hudební romantismus
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Elektronická učebnice - II
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Romantismus.
Název školy: Svobodná základní škola,o.p.s. Autor: Ivana Makovičková Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_HUDEBNÍ VÝCHOVA_HUDBA VOKÁLNÍ, INSTRUMENTÁLNÍ, VOKÁLNĚ.
ANTONÍN DVOŘÁK. Antonín Dvořák (1841–1904) Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková Název: VY_32_INOVACE_17_Antonín Dvořák.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr.Petra Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_28_Antonín Dvořák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/20 Název materiálu: Velmi stručný přehled dějin vážné hudby Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Hudba v období klasicismu.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_01 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Klasicismus v evropské hudbě -žáci se naučí charakteristické rysy evropského.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Název školy: ZŠ a MŠ Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jana Vostřelová Název: VY_32_INOVACE_20_HUDEBNÍ VÝCHOVA_ANTONÍN DVOŘÁK_DÍLO.
Test k ověření znalostí z HV
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 9. ROČNÍK
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Opakování Osmisměrka.
Hudební uskupení Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/07 
Filip Tarant Můj web Hudba Filip Tarant Můj web
Antonio Lucio Vivaldi Benátky – Vídeň.
Dějiny hudby a její osobnosti
Baroko 17. a 18. století.
Název školy: Základní škola Netvořice
Transkript prezentace:

Název Dělení hudby   Šablona CZ.1.07/1.4.00/21.2698    Poř.číslo HV 4 Autor šablony Mgr. Zuzana Vyhnálková DiS Datum 20.3.2013

Metodika Žáci se orientují v základní problematice dělení hudby Seznámení s dalším dělení hudby Pomocí pracovního listu žáci prohloubí své poznatky

Dělení hudby Dělit hudbu lze podle mnoha hledisek artificiální, nonartificiální světská, duchovní komorní, orchestrální absolutní, programní instrumentální, vokální, vokálně-instrumentální lyrická, dramatická, epická, symfonická

Artificiální a nonartificiální Articifiální - vážná, klasická, náročná na poslech Nonarticifiální - lehká, zábavná Poslech: artificiální hudba A. Vivaldi Čtvero ročních období Jaro nonartificiální hudba - Lady Gaga

vivaldi-antonio2.jpg LADY-GAGA.jpg

Světská a duchovní Světská hudba – veškerá hudba hraná pro potěšení, bez náboženského aspektu Duchovní hudba – hudba s náboženským zaměřením Poslech: světská hudba Fleret Krásy Valašska duchovní hudba G. F. Händel Hallelujah

cafe_hottentot.4.jpg sbor v kostele

Komorní a orchestrální Komorní hudba - pro menší seskupení (do 20 hudebníků) Orchestrální hudba – pro velký orchestr Poslech: komorní hudba F. X. Richter Smyčcový kvartet Cdurorchestrální hudba Star Wars Pražský filmový orchestr

Absolutní a programní hudba absolutní - jde pouze o hudbu (symfonie) hudbu programní - autor přímo napíše, co si máme představit (symfonická báseň) Poslech: programní hudba B. Smetana Vltava absolutní hudba A. Dvořák Novosvětská

komorní orch. orchestr.gif

Instrumentální, vokální, vokálně-instrumentální instrumentální – pouze nástroje vokální – pouze zpěv vokálně – instrumentální – nástroje i zpěv dohromady Poslech: instrumentální hudba W. A. Mozart Malá noční hudba vokální hudba 4tet Lion sleeps tonight vokálně-instrumentální hudba Nightwork Čekám na signál

Lyrická, dramatická, epická, symfonická lyrická - písně dramatická - opery epická - oratoria symfonická - symfonie, symfonické básně, instrumentální koncerty, ouvertury, svity,…

Jak dělíme hudbu? Co si pamatuješ? artificiální, nonartificiální světská, duchovní komorní, orchestrální absolutní, programní instrumentální, vokální, vokálně-instrumentální lyrická, dramatická, epická, symfonická

Pracovní list dělení hudby Jak dělíme hudbu?

zdroje http://www.cojeco.cz/index.php?s_term=&s_lang=2&detail=1&id_desc=93409 http://wikipedia.infostar.cz/m/mu/musical_genre.html http://www.radio.cz/cz/static/strucne-dejiny-hudby http://bibliotheca.blog.cz/1105/hudba-a-my-aneb-deleni-hudby U obrázků jsou zdroje uvedeny. Autorem textů a obrázků, není –li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Vyhnálková.