1 Profesní etika - PROFE Svatava Navrátilová klasifikovaný zápočet UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ
2 Svatava Navrátilová, Cíl a účel Profesní etika - PROFE Cíl: Na základě přednášek, prezentací, cvičení v seminářích a samostatného studia literatury a dalších zdrojů účastníci kurzu : Získají představu o rozdílech mezi etikou jako teoretickou a aplikovanou disciplínou. Naučí se rozlišovat mezi regulací a samoregulací, tj. mezi závazností právních norem a dobrovolností dodržování etických norem. Osvojí si hlavní ideje zákona o reklamě, oblasti regulace reklamy a orgány, které vykonávají kontrolní a sankční činnost při dodržování zákona o reklamě. Seznámí se základními rovinami samoregulace v marketingových komunikacích – individuální, profesní a občanskou a jejich institucemi – identitou a svědomím, profesními organizacemi a občanskými aktivitami, které vystupují při prosazování profesních zájmů nebo naopak kriticky a na obranu práv, souvisejících s tržními aktivitami ve společnosti. Uvědomí si souvislosti mezi profesní etikou a obecně uznávanými hodnotami a normami v národním, evropském a světovém společenství. Procvičí si základní nástroje etického řízení firem a CSR. Účel: Příprava na sebeuvědomění, budování a ochranu individuální a profesní identity.
3 Svatava Navrátilová, Obsah přednášek Profesní etika - PROFE 1.Etika a základní pojmová výbava. 2.Profesní etika. Profesní organizace v MK a příklady profesních etik. 3.Základní nástroje profesní etiky – etický kodex. Legalita a legitimita. 4.Zákon o reklamě. 5.Rada pro reklamu. 6.Arbitrážní komise RPR, příklady rozhodnutí. 7.Služba RPR Copy advice. 8.Novelizace evropské směrnice Televize bez hranic z r.2007 a její důsledky pro MK. 9.Kritika marketingových komunikací a občanská hnutí, neziskové organizace (SOS, Nesehnutí, Tranparency International). 10.Etika podnikání a etické řízení firem. 11.CSR v příkladech. 12.Marketingové komunikace v postmoderní době – proměna hodnot (Lipovetsky).