 Porozumění, pochopení NE měření, kvantifikace  Odpověď na otázku: „JAK? A PROČ?“ ne „Kolik?“  Emocionální explorace NE racionální stránky postojů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
Advertisements

M ARKETINGOVÝ VÝZKUM VE SLUŽBÁCH - Začlenění do MIS - Zdroje dat - Využitelné typy výzkumů.
Výzkum trhu (VT) Aneb úvod do problematiky. Úvod Začněme od konce aneb požadavky ke zkoušce Sylabus, literatura Výuka, počet kreditů
Marketingový výzkum.
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
DOTAZOVÁNÍ v rámci kvantitativních i kvalitativních výzkumů
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Benchmarking nepřetržitý a systematický proces porovnávání a měření produktů, procesů a metod vlastní organizace s těmi, kdo byli uznáni jako vhodní pro.
Metody psychologie PhDr. Eva Tomešová, PhD.. Jak psychologové dospějí k závěrům o neznámém?  Používají VĚDECKOU METODU: IDENTIFIKACE VĚDECKÉ OTÁZKY FORMULACE.
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Něco o pozorování Tereza Krajčová Lenka Prachařová Anna Rokytová
Kvalitativní výzkum.
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Sociologický výzkum.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Aneb „Shit in, shit out“ (J. Herzmann: Konference ČMS 2008) „Opakování - matka moudrosti“
Marketingový výzkum Vítězslav Malý TF smad 2007/08.
KEG Použití vzorů při vyhledávání na webu Václav Snášel.
Systémy pro podporu managementu 2
Testování obalu přednáška.
Marketingový výzkum.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Spotřebitelský výzkum
KVALITATIVNÍ VÝZKUM.
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
Systémy pro podporu managementu 2 Inteligentní systémy pro podporu rozhodování 1 (DSS a znalostní systémy)
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Metody pedagogické diagnostiky
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
P LÁN ( PROJEKT ) MARKETINGOVÉHO PRŮZKUMU = seminární práce do MAVY1 Odevzdání SP v termíny zápočtu před zkouškou, tj do 11:30 h nebo 8.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Skupinové interview (Focus group)
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Šetření o využívání informačních technologií ve veřejné správě Konference ISSS 2006.
Pedagogická diagnostika
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
TECHNIKY SBĚRU DAT KVANTITATIVNÍ KVALITATIVNÍ VÝZKUM VÝZKUM
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Průzkum trhu.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
PŘÍPADOVÁ STUDIE - zaměřuje se na podrobný popis a rozbor jednoho nebo několika málo případů. - výzkumná otázka: Jaké jsou charakteristiky daného případu.
....aneb začneme na zelené louce…
Zápatí prezentace1 Analýzy vnitřního prostředí Marketingový výzkum 3. přednáška MVVS.
Model strategie marketingového mixu
Marketing sportu obecná část
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Výzkumné techniky Neintervenující výzkumné techniky Sekundární analýza
Výzkumné metody v psychologiI
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_02.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_18.
Spotřeba domácností z environmentální perspektivy Zuzana Krautová Proměny životního způsobu a jeho environmentálních souvislostí.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Assessment centrum.
Proces a metody marketingového výzkumu
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Aplikační seminář
Metody pedagogiky.
Transkript prezentace:

 Porozumění, pochopení NE měření, kvantifikace  Odpověď na otázku: „JAK? A PROČ?“ ne „Kolik?“  Emocionální explorace NE racionální stránky postojů a chování  Explorativní výzkum (generování idejí a „insights“)  Vývoj nových produktů  Vývoj kreativy (zúžení počtu konceptů)

Kvalitativní výzkum Pozorování Focus groups Hloubkový rozhovor

 Co nejblíže konzumentovi – etnopřístupy  Hravá, názorná prezentace výsledků – videoreporty  Online – způsob sběru i využití dynamiky

 Video-fotodeníky, partying, browsing  Kreativní skupiny  Konfliktní skupiny  On-line skupiny  Etnografické rozhovory  Mikroskupiny  On-line blogs  Deprivační koncepty  Perceptuální interviews – jak by bylo kdyby…  Projektivní techniky

je proces poznávání a zaznamenávání smyslově vnímatelných skutečností. Výhody: nenáročné na subjekt pozorování, analýza reálného, přítomného chování Nevýhody: popis chování, ne příčiny

Proč pozorovat?  Výzkumný pracovník spoléhá na to, že lidé ◦ Chtějí říct „co si myslí, co dělají, jak to dělají a proč to dělají“ ◦ Jsou schopní to říct ALE!!!  My, lidé (respondenti) ◦ Něco záměrně nechceme říct, i když víme „jak to je“ ◦ Něco si nedokážeme uvědomit, „nevíme jak to je“ ◦ A něco prostě „neumíme říct“

Dle stupně standardizace:  standardizované x nestandardizované x polostandardizované Dle zapojení pozorovatele  zúčastněné, osobní (zjevné x skryté) ◦ A) MYSTERY SHOPPING (MS) ◦ B) CONSUMER INSIGTHS - ETNOGRAFIE  nezúčastněné pozorování, často mechanické

Kdy a co pozorovat? Millward Brown, Konference Praha 2007

 Objekt  Čas  Způsob sledování  Kategorizace dat  Způsob záznamu pozorovaného

Příprava a realizace „fiktivního nákupu“

 Profil nakupujícího  Potřeby nakupujícího: ◦ Vlastnosti produktu ◦ Cena ◦ Účel, „akční rádius“ ◦ Důvod nákupu ◦ Požadovaná výbava, servis ◦ Financování

 Image prodejců, personálu prodejny  Navazování vztahu  Identifikace potřeb klienta  Poskytování cílených informací  Prezentace nabídky  Uzavírání obchodního jednání  Follow up  Celkový dojem

 Formulář  Kvalitativní zpráva

Kvalitativní analýza emocí ALE i racionálního rozhodování

 Porozumění současnému stavu věcí  Formulace nových myšlenek  Nápady pro nové způsoby využívání produktů a služeb: ◦ Substituce ◦ Způsob spotřeby ◦ Racionalizace chování

 Skupinové diskuse, miniskupiny  Individuální hloubkové rozhovory -„diády“  Expertní rozhovory  Asistované nákupy  Domácí návštěvy, etnografické rozhovory  Den s …..

ETNOGRAFIE

ve spotřebitelském výzkumu … Co je etnografie … se nesoustředí na etnické skupiny, ale na spotřebitelské segmenty Metodologie vyvinutá antropology pro studium neznámých kultur

Kontext reálných situací... když spotřebitelé nakupují v obchodech a užívají služeb na pobočkách... když používají výrobky a služby v domácnosti, v soukromí... ve všech prostředích, kde se běžně pohybují, kde žijí, pracují, kde se setkávají s ostatními nebo kde tráví volný čas Porozumění spotřebitelskému chování v autentických situacích  KONTEXT SKUTEČNÉHO ŽIVOTA

Nejčastěji používané metody „TICHÝ SPOLEČNÍK“ „NEZÚČASTNĚNÝ POZOROVATEL“ „ZÚČASTNĚNÝ POZOROVATEL“ „TAJNÝ AGENT“ Kombinace výzkumných metod: IDIs, FGDs, deníčky, workshopy, sekundární analýza: domácí archiv, rodinné video, účtenky, apod. Video Audio Fotodokumentace Poznámky

 e.com/watch?v=_U JOAEtWJ3M&feature =related e.com/watch?v=_U JOAEtWJ3M&feature =related  e.com/watch?v=G MdwGxreYcM e.com/watch?v=G MdwGxreYcM  e.com/watch?v=5e QLSlj_J20 e.com/watch?v=5e QLSlj_J20

Statická oční kamera Mobilní oční kamera Zdroj:

 Jak rychle se dokáže uživatel na webu zorientovat,  Snadnost ovládání a používání stránek,  Splnění/nesplnění zadaného úkolu,  Zapamatelnost prvků na stránce,  Nejčastější vyskytující se "chyby",  Struktura webových stránek.

 

 principu fungovaní hemisfér (lateralita), tedy odlišné  zpracování rutin (levá hemisféra) a novinek (pravá hemisféra).  priming (nevědomá dlouhodobá operační paměť), která aktivizuje určitá centra mozku na základě předcházejících zkušeností  poznatků z neurovýzkumu, Ad hoc‘ experimentů a měření bioelektrických dat (zábleskové testy, EEG – GSR, EyeTracking)