Cenová strategie Jiří Pixa.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen.
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Stanovení ceny v marketingu
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Poptávka na trhu zboží a služeb
Mikroekonomie II Úvod Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Cena v pojetí marketingu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_204.
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
Cenová strategie Eduard Andráši.
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A18 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníúnor 2013.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_MARKETINGOVÝ.
Seminář 4. Trh a tržní mechanismus
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval : Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Tržní mechanismus a jeho fungování, makroekonomické výstupy
Koncepce marketingového řízení
Cena a cenová politika. množství peněz, které musíme na trhu zaplatit za výrobek nebo službu a je to jediný nástroj z 4P, který přináší příjmymnožství.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
úvod pojetí a obsah marketingu
VSRR Bc., III. ročník Praha 2008
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Poptávka na trhu zboží a služeb Ing. Vojtěch Jindra
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
Ekonomie 1 Bakaláři Devátá přednáška Trh statků a jeho fungování.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Proč výzkum trhu? „Kdo zná svého zákazníka, ten mu umí nabídnout zboží,
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Model strategie marketingového mixu
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovliv ň ující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady.
10 Cena. Cena  je vyjádřena sumou peněz, množstvím výrobků nebo objemem služeb, které kupující poskytuje prodávajícímu jako protihodnotu za určitý výrobek.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
MARKETING 1. Význam marketingu Podílí se na vývoji a zdokonalování výrobků a služeb Ovlivňuje distribuční a cenovou politiku Je těsně spjat s propagací.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
CENA …a umění. Cena umění a kulturního dědictví Vstupné  Vstup volný  Vstupné dobrovolné  Vstupné podle ceníku Členské a abonentní karty Speciální.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Ing. Veronika Dostálková MBA
Stanovení ceny v marketingu
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
IAS 2 ZÁSOBY.
Měření výkonu ekonomiky TNH 2 (S-2B)
IAS 2 ZÁSOBY.
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
Cenové strategie.
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Tržní síly nabídky a poptávky, elasticita a její aplikace TNH 1 (S-3)
Transkript prezentace:

Cenová strategie Jiří Pixa

Cena - definice směnná hodnota statku, služby, tj. protihodnota potřebná pro získání zboží nebo služby ve směně obvykle se vyjadřuje peněžitou částkou, kterou je třeba při získání zboží (služeb) zaplatit za jednotku množství je jedním z nejvýznamnějších marketingových nástrojů přímo vytváří finanční prostředky

Faktory ovlivňující cenu Vnější - ekonomičtí činitelé (kupní síla spotřebitele, inflace, konkurence), právní faktory (platná legislativa, postihy při nedodržení pravidel), společenské (sociální struktura obyvatel) Vnitřní - marketingové cíle, náklady na výrobek, začlenění ceny do organizace podniku

Postup při tvorbě ceny a koncipování cenové strategie určení marketingových cílů určení příslušné poptávkové funkce určení závislosti nákladů na objemu výroby a na akumulovaných výrobních zkušenostech průzkum cen konkurence volba metody tvorby cen výběr konečné ceny

Marketingové cíle přežití – časté je snížení cen  vyprodání zásob  udržení výroby v chodu max. běžného zisku max. běžných příjmů max. růstu prodeje = cenové pronikání na trh max. využití trhu – preferuje vysoké ceny vedoucí postavení v kvalitě výrobku

Volba metody tvorby cen přirážkou pomocí cílové návratnosti pomocí vnímané hodnoty pomocí cenových nabídek

Výběr konečné ceny vyjádření psychologicky nejefektivnějším způsobem koordinace s ostatními prvky MM kontrola souladu s cenovou politikou firmy kontrola akceptovatelnosti distributory, prodejními silami, konkurenty, dodavateli, vládou

Aspekty upravující cenovou hladinu geografické přizpůsobení ceny – jak stanovit cenu pro vzdálené zákazníky cenové slevy a srážky – hotovostní, množstevní, funkční, sezónní,… propagační tvorba cen diskriminační tvorba cen – různé ceny podle segmentů, formy výrobků, image tvorba cen výrobkového mixu – výrobkové řady, zvláštních doplňků, vázaných a vedlejších výrobků

Optimalizace cenové strategie je vhodné užít test cenové citlivosti v prostoru tento test je založen na: - psychologických poznatcích, především na existenci prahů ve vnímání nebo hodnocení - teorii „přiměřené ceny“ (just price) – zákazník postupně získá poměrně přesnou představu o částce, za kterou je ochoten věc koupit - faktu, že cena je vždy určitým ukazatelem kvantity

Test cenové citlivosti v prostoru klade 4 základní otázky; odpovědi se zaznamenávají na cenové škály Při jaké ceně na této stupnici hodnotíte výrobek jako levný? Při jaké ceně Vám začíná připadat drahý? Při jaké ceně je tak levný, že byste začali pochybovat o jeho kvalitě? Při jaké ceně byste si jej v žádném případě nekoupili?

Cenové mantinely cenový strop – určen poptávkou cenové dno – určeno nabídkou vstupní cena na trh – podle cen konkurence a jejich očekávaných změn

Metody tvorby cen jako součást strategického rozhodování orientace na náklady: - náklady určují dolní mez - chceme pokrýt náklady + získat odměnu za vynaložené úsilí a riziko z podnikání - nutno provést kalkulaci vlastních nákladů

Metody tvorby cen jako součást strategického rozhodování orientace na poptávku: - množství, které je v daném období kupováno, závisí na ceně zboží - bereme v úvahu poptávkovou křivku, cenovou, křížovou a důchodovou elasticitu

Metody tvorby cen jako součást strategického rozhodování orientace na konkurenci: - vychází z předpokládaných cen konkurence resp. dominantního prodejce - může se ale stát, že výnosy nebudou dostatečné a nepokryjí náklady

Metody tvorby cen jako součást strategického rozhodování dumpingová cena: - cena nepokrývá náklady, výroba je dotovaná - nastavuje se za účelem likvidace konkurence - pod cenou prodáme základní výrobek, službu atd. a spoléháme, že vyděláme na drahých doplňcích, náhradních dílech, servisu, službách a podobně

Metody tvorby cen jako součást strategického rozhodování konkursní: - používá se v případě, že je firma v likvidaci - správce musí prodat majetek firmy co nejrychleji za co nejvýhodnější cenu

Faktory určující cenu a cenovou politiku cenová hladina vývoj jednotlivých cen a cenových relací tvorba nových cen na základě aktuálních a predikovaných informací cenová politika konkurence cenová politika zprostředkovatelů vnitřní a vnější faktory ovlivňující cenovou tvorbu úloha státu, cenová intervence cenová podpora prodeje cenová pružnost nabídky a poptávky

Použitá literatura Robert Holman: Ekonomie, 3.vydání, Praha C.H. Beck, 2002 web