Hlují čísla na desetitisíce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Základní konstrukce Rovnoběžky.
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Konstrukce čtverce 5. ročník
Konstrukce obdélníku 5. ročník
autor: RNDr. Jiří Kocourek
autor: RNDr. Jiří Kocourek
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Rýsování kolmic Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Petrová Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT.
Základní škola, Husova 276, Podbořany, okres Louny
Matematika Lichoběžník.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Základní věty stereometrické 1.část
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_278_GEOMETRIE_TROJÚHELNÍK.
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Rovnice přímky DUM číslo: 05 Vzájemná poloha přímek Analytická geometrie - přímka.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Vzájemná poloha přímek 4.ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Geometrické značky a zápisy
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Porovnávání přímek v rovině
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_146_Bod, čára, přímka - opakování AUTOR: Jana Dzubáková ROČNÍK,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_32_INOVACE_214_POČÍTÁNÍ_GEOMETRICKÝCH_TĚLES Téma:
Vzdělávací obor: Matematika
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_572_OBSAH_OBDÉLNÍKU Téma: OPAKOVÁNÍ OBSAHU OBDÉLNÍKU.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_568_OBVOD_TROJÚHELNÍKU_ČT VERCE_OBDÉLNÍKU Téma:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:Mgr. Dana Zischková Název:VY_32_INOVACE_41_PODZIM Téma: Výklad na téma PODZIM Číslo.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Kótované promítání – hlavní a spádové přímky roviny
ROVNOBĚŽKY 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
Elektronická učebnice - I
MATEMATIKA Planimetrie - úvod.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
Hlují čísla na desetitisíce
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA
Kótované promítání – zobrazení dvojice přímek
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Konstrukce čtverce 4. ročník
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Co mají společného tyto obrázky???
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vzájemná poloha dvou geometrických útvarů – procvičování
STEREOMETRIE základní pojmy Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
Základní geometrické rovinné útvary 1
RÝSOVÁNÍ KOLMIC A ROVNOBĚŽEK
Bodu a přímky. Dvou přímek.
TÉMA: Poznávání rovnoběžek
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
TÉMA: Rýsování čtverce
TÉMA: Rýsování rovnoběžníků
TÉMA: Úlohy na rýsování kolmic a rovnoběžek
Transkript prezentace:

Hlují čísla na desetitisíce Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY Autor: MGR. OLGA FILÍPKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_454_VZÁJEMNÁ_POLOHA_ PŘÍMEK Téma: Přímky různoběžné, rovnoběžné, kolmé Číslo projektu:   CZ.1.07/1.4.00/21. 2975 Hlují čísla na desetitisíce Zkopíruj si logo EU do své práce Anotace:  

Anotace Tato prezentace slouží k opakování učiva v předmětu matematika pro žáky 5. tříd. 4. list: žáci se seznámí s různými polohami přímek v rovině. 5. list: ukáží si přímky různoběžné, rovnoběžné a průsečík. 6. list: ukáží si postup při zjišťování přímek různoběžných, pokud nebude vyznačen průsečík. 7. list: na různých geometrických tvarech si budou ukazovat přímky rovnoběžné a různoběžné. 8. list: ukáží si postup při rýsování rovnoběžek pomocí trojúhelníku a pravítka. 9. list: zopakují si pomocí jakého trojúhelníku rýsujeme kolmé přímky. 10. list: ukáží si rýsování kolmých přímek a zjišťování kolmosti. 11.list: ukáží si zjišťování kolmosti přímek.

Datum vypracování: 23.9.2012 Klíčová slova: vzájemná poloha přímek, přímky rovnoběžné, různoběžné, kolmé, průsečík, trojúhelník s ryskou

Vzájemná poloha přímek Přímky různoběžné Přímky rovnoběžné Přímky kolmé

Přímky v rovině mohou být různoběžné nebo rovnoběžné. a b a b P Rovnoběžky Nemají žádný společný bod. Značíme Různoběžky mají jeden společný bod- průsečík a b

Ano, jsou různoběžné. Jsou přímky na obrázku také různoběžné, i když není vyznačen jejich průsečík? p Ano, jsou různoběžné. Průsečík najdeme, jestliže narýsované přímky dastatečně prodloužíme. r průsečík

Které dvojice sousedních stran geometrických útvarů jsou různoběžné a které jsou rovnoběžné: P B K L R Rovnoběžky: AB ll CD BC ll DA PR ll ST

Jak narýsujeme přímky rovnoběžné? Píšeme: a ll b

Kolmé přímky Kolmé přímky rýsujeme pomocí trojúhelníku s ryskou. Kolmost přímek také zjišťujeme pomocí pravoúhlého trojúhelníku.

Přímky kolmé d b a c Píšeme: a b c d

Přímka k není kolmá k přímce r. Přímky k, r jsou různoběžné r k Přímka k není kolmá k přímce r.