1 NOVÝ ZÁKON O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách účinnost: 1. 5. 2004 prováděcí vyhlášky: 239/2004 Sb. - zadávací dok. stavby 240/2004.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZMĚNY ZÁKONA O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH
Advertisements

Zákon o veřejných zakázkách: problémové okruhy
Dohled nad zadáváním veřejných zakázek v České republice
Informativní schůzka k programu 1M Praha
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY NOVELA ZÁKONA O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH Navrhované změny stav k Mgr. Mgr. Vlastimil Fidler.
Veřejné zakázky a projekty PPP 23. února Martin Vacek advokát PETERKA & PARTNERS v.o.s. Praha, Bratislava.
1 Struktura dotačních titulů Středočeského kraje pro rok 2014.
Zopakovat si: Zákon o veřejných zakázkách
ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK Úřad pro ochranu hospodářské soutěže
Zadání veřejné zakázky na stavební práce
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Zákon o veřejných zakázkách
Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Liberec, 19. května 2008.
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Otevírání trhu s elektřinou jak vybrat dodavatele
PROHLUBOVÁNÍ VZDĚLÁVÁNÍ LÉKAŘŮ IPVZ Plzeň České Budějovice.
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Zlepšení prostředí v problémových sídlištích Centrum pro regionální rozvoj ČR Zadávání veřejných zakázek.
VŠFS správa veřejného majetku Ing. Rudolf F. Heidu Zákon č.137/2006 Sb. o veřejných zakázkách Shrnutí.
Směrnice Rady Libereckého kraje č. 3/2006 k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi Liberec, 9. dubna.
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže Robert Páleník
Zadávání veřejných zakázek. Právní úprava zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, transponuje evropské směrnice v současnosti je v mezirezortním.
ZÁKON 139/2006 O koncesních smlouvách a koncesních řízeních (koncesní zákon)
Veřejné zakázky aneb o čem je nový zákon č. 137/2006
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže Robert Páleník
ROP NUTS II SEVEROVÝCHOD
Podpora odborných praxí a stáží studentů ESF MU
Veřejné zakázky Robert Páleník Tento studijní materiál vznikl jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.2.00/ Podpora odborných praxí.
PRÁVNÍ ÚPRAVA PODLE ZÁKONA Č. 40/2004 Sb. V ÚPLNÉM ZNĚNÍ
Zadávací dokumentace Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Veřejné zakázky města nově od 2016 MĚSTO V PROMĚNÁCH ČASU A MYŠLENÍ LIDÍ 5. konference Platformy městských architektů a Společnosti Petra Parléře, o.p.s.
Novela zákona o veřejných zakázkách Porada s ekonomy neškolských příspěvkových organizací Jihomoravského kraje Mgr. Michal Lipovský.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR JUDr. Jana Nedvědická Odbor práva veřejných zakázek a koncesí MMR ČR Zákon o veřejných zakázkách – možnosti společensky.
Výběr dodavatele, veřejné zakázky. Legislativa, informace Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Důležité.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Autoři: Ing. Martin Polák Výhody e-tržišť z pohledu dodavatele.
ZMĚNY VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK transparentní novela zákona Vlastimil Fidler Ministerstvo pro místní rozvoj.
Realizace veřejných zakázek a zakázek po – legislativa, postupy, limity Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava PARTNER.
SETKÁNÍ ZÁSTUPCŮ STATUTÁRNÍHO MĚSTA PŘEROVA SE ZÁSTUPCI PODNIKATELSKÉ VEŘEJNOSTI „NOVELA ZÁKONA č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách “ Odbor: Vnitřní.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Projekt „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Zadávání veřejných zakázek Ing. Jana Nedrdová Ústí nad Labem,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zákon 417/2009 Sb. Mgr. Pavel Herman.
Veřejné zakázky aneb o čem je nový zákon č. 137/2006
Dynamický nákupní systém pro praxi
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Novelizace Zákon č. 417/2009 Sb. a č. 179/2010 Sb. a další novelizace
Veřejné zakázky vybrané kapitoly
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Veřejné zakázky Robert Páleník
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Transkript prezentace:

1 NOVÝ ZÁKON O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách účinnost: prováděcí vyhlášky: 239/2004 Sb. - zadávací dok. stavby 240/2004 Sb. - inf. systém, formuláře, hodnocení nabídek

2 SMĚRNICE EU ZADÁVACÍ POSTUPY veřejní zadavatelé: služby:92/50 » 97/52 dodávky: 93/36 » 97/52 práce: 93/37 » 97/52 PŘEZKUM veřejní zadavatelé: 89/665 „sektoroví“ zadavatelé: 93/38 » 98/4 „sektoroví“ zadavatelé: 92/13

3 INTERNET www2.mmr.cz/isvz/ - inf. systém VZ - inf. servis MMR rozhodnutí ÚOHS - stránky Evr. komise

4 VEŘEJNÁ ZAKÁZKA (nový zákon § 6) zakázka nad 2 mil.Kč na: dodávky stavební práce služby zadavatel + úplatná písemná smlouva + vybraný uchazeč / i

5 ZAKÁZKY DO 2 mil. Kč nejsou to veřejné zakázky postup při zadávání –transparentní –nediskriminační –za cenu obvyklou v místě plnění

6 DRUHY VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK (nový zákon) dle druhu na dodávky na služby na stavební práce dle ceny nadlimitní podlimitní (více než 2 mil. Kč) _____ zakázky (méně než 2 mil. Kč)

7 NADLIMITNÍ VZ služby + dodávky € € € € (dle typu zadavatele) stavební práce €

8 ZADAVATEL (nový zákon; § 2 ) veřejní zadavatelé - § 2 odst. 1 písm. a) příjemci dotací - § 2 odst. 1 písm. b) podnikatelé (vykonávající relevantní činnosti) - § 2 odst. 1 písm. c) více zadavatelů dle písm. a) a b) společně

9 VEŘEJNÝ ZADAVATEL ČR státní příspěvková organizace územní samosprávný celek + příspěvkové organizace vyjmenovaní zadavatelé subjekty uspokojující potřeby veřejného zájmu

10 SUBJEKTY USPOKOJUJÍCI POTŘEBY VEŘEJNÉHO ZÁJMU právnická osoba zřízena zákonem nebo na základě zákona za účelem uspokojování potřeb veřejného zájmu veřejný zadavatel ji převážně financuje řídí jmenuje většinu členů orgánů

11 ZADAVATEL – PODNIKATEL § 2 odst. 1 písm. c) ovládán veřejným zadavatelem nebo má oprávnění poskytující zvláštní nebo výhradní práva + vykonává relevantní činnost dle § 3

12 KVALIFIKACE DODAVATELŮ (§ 30) základní kvalifikační kritéria - § 31 další kvalifikační kritéria - § 32, 33, 37 oprávnění k podnikání, vč. výpisu z obchodního rejstříku odborná způsobilost nebo členství v profesní organizaci (je-li stanoveno zvl. předpisy) ________________ lze prokázat výpisem ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů (ne starší 90 dnů)

13 DALŠÍ KVALIFIKAČNÍ KRITÉRIA finanční a ekonomická způsobilost - § 32 technická způsobilost - § 33 jakost - § 37 odst. 1 ochrana životního prostředí – § 37 odst. 2 _________ způsob prokázání určuje zadavatel v oznámení nebo ve výzvě k jednání s ohledem na druh, rozsah a složitost zadávané VZ

14 PŘEDBĚŽNÉ OZNÁMENÍ KDY ? -na počátku roku nebo -do 30 dnů po schválení rozpočtu + dodávky nebo služby ≥ € stavební práce ≥ €

15 DRUHY VÝBĚROVÝCH ŘÍZENÍ (nový zákon; § 25) otevřené řízení užší řízení jednací řízení s uveřejněním jednací řízení bez uveřejnění ___________ veřejná soutěž o návrh

16 VÝBĚR DRUHU ZADÁNÍ (nový zákon) otevřené a užší řízení – dle rozhodnutí zadavatele jednací řízení – dle podmínek stanovených zákonem sektoroví zadavatelé – k rozhodnutí zadavatele i jednací řízení

17 OTEVŘENÉ ŘÍZENÍ uveřejnění oznámení (52, 22 / 36 dnů) posuzování žádost o vysvětlení (7 dnů) hodnocení přidělení zakázky uzavření smlouvy uveřejnění výsledků (48 / 30 dnů) podání nabídky vysvětlení nabídky nebo MNNC námitky (15 dnů)

18 UŽŠÍ ŘÍZENÍ uveřejnění oznámení (37, 15 dnů) výzva (40, 26 / 20 / 10 dnů) (5-20 zájemců) posuzování žádost o vysvětlení (7 dnů) hodnocení přidělení zakázky uzavření smlouvy uveřejnění výsledků (48 / 30 dnů) doručení žádosti a dokladů podání nabídky vysvětlení nabídky nebo MNNC námitky (15 dnů)

19 JEDNACÍ S UVEŘEJNĚNÍM uveřejnění oznámení (37 / 15 dnů) výzva (40,26 / 20 / 10 dnů) (min. 3 zájemci) jednání, posuzování, hodnocení přidělení zakázky (15 dnů) uzavření smlouvy uveřejnění výsledků (48 / 30 dnů) doručení žádosti a dokladů podání nabídky námitky

20 JEDNACÍ BEZ UVEŘEJNĚNÍ např. v předchozím otevřeném nebo užším řízení nebyly podány nabídky z důvodů technických, uměleckých a ochrany práv duševního vlastnictví naléhavý případ z důvodů krizového stavu dodatečné stavební práce nebo služby nové stavební práce téhož druhu nové služby téhož druhu nebo obdobné

21 VEŘEJNÁ SOUTĚŽ O NÁVRH nesmí omezovat uchazeče na území jednoho státu nebo jeho části anonymní návrhy soutěžní porota z nezávislých FO vyhodnocení na základě kritérií obsažených ve vyhlášení

22 NÁMITKY (§ 88) do 15 dnů od doručení rozhodnutí o přidělení do 10 dnů zadavatel rozhodne 60 dnů nelze uzavřít smlouvu, pokud se námitkám nevyhoví !!!

23 SMÍRČÍ ŘÍZENÍ § 95 kterýkoliv dodavatel nadlimitní VZ úkon zadavatele v odvětvích … písemná žádost Evropské komisi (lze prostřednictvím ÚOHS) souhlas zadavatele

24 NÁVRH § 96, 97 doručen orgánu dohledu lhůta 10 dnů (nevyřízené námitky 25 dnů) obsahové náležitosti - § 97 odst. 1 správní poplatek Kč kauce

25 KAUCE § 98 1% nabídkové ceny, max. 1 mil. Kč úspěch navrhovatele – kauce se vrací do 7 dnů + úroky neúspěch navrhovatele – kauce je příjmem státního rozpočtu