12. Přednáška převzato z 36SI2

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Software Development Conference 2007 Vztah dodavatele a odběratele Zdeněk Borůvka.
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Projektové řízení Modul č.1.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Analýzy administrativních procesů. Analýzy ve 2 krocích Analýza dokumentů Analýza administrativních procesů.
Audit administrativních činností
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
Proces řízení projektu
X13PMT 2. seminář Ing. Martin Molhanec, CSc. Garant předmětu ČVUT – FEL, K13113.
Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová.
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
Didaktické prostředky
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Auditorské postupy Činnosti před uzavřením smlouvy
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
Personální management
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Úvod do problematiky vývoje informačních systémů Vývoj informačních systémů.
Předmět: Řízení podniku 1
Matematické metody v ekonomice a řízení II
4. Lekce Dílčí procesy funkčního testování
MATICE ODPOVĚDNOSTI Matice odpovědnosti představuje jasné a konkrétní vymezení kompetencí osob z týmu za konkrétní projektové činnosti (úkoly), např. koordinaci.
Program zahájení - Petr Pavlinec, KÚ role systémového integrátora - Martin Vimr, PH organizace projektu - Vladimír Kvarda, PH obsazení projektového týmu.
1. Projektový management I. ÚVOD II. PROJEKT III. PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ IV. PROJEKTOVÝ TÝM Přednáška č. 1: Projektový management.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Nikdo není schopen zahrát sám celou symfonii ...
Rozhodovací procesy.
Organizování v projektovém managementu Realizace a monitoring projektů
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Rozhodování ve veřejné správě Přednáška M. Horáková.
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
MOTIVAČNÍ PROGRAM PRACOVNÍKŮ
Styl vedení, komunikace, týmová práce
Plánování a controlling 1
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Metodika řízení projektů
Personální plán pro podnikatelský plán
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Management v NO Význam pojmu management: řízení (označení funkce) řídící pracovníci vědní disciplína, předmět studia.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Ekonomika malých a středních podniků
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
Didaktické prostředky
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Strategie regionu, obce
Edukační standardy Beharková Natália.
Organizování v projektovém managementu Realizace a monitoring projektů
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ V NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍCH
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Transkript prezentace:

12. Přednáška převzato z 36SI2 PROJEKTOVÝ MANAGEMENT 12. Přednáška převzato z 36SI2

Projektový management Klasický management udržování a rozvíjení zavedených systémů, které jsou prostředkem pro nepřetržitou, kontinuální a opakující se tvorbu požadovaných výstupů. Projektový management slouží k zabezpečení realizace jedinečných, neopakovatelných, časově a zdrojově limitovaných procesů, které vedou k dosažení předem stanovených cílů.

Projektový management Management projektu Plánování projektu Řízení realizace projektu Organizování a koordinování projektů Vytváření organizačního prostředí Koordinování projektů

Projekt znamená plánování a řízení rozsáhlých operací vedoucích ke konkrétnímu cíli, se stanovenými termíny zahájení a ukončení, s omezenými zdroji a náklady. Není to periodicky se opakující rutinní činnost, ale jedinečná, systémová činnost s nejistotou a rizikem.

Plánování Řízení realizace je popis (nikoli toho, co se stane, ale) toho, co chceme, aby se stalo. Řízení realizace je proces, kterým chceme dosáhnout toho, aby se plánované události skutečně staly, aby nedocházelo k neplánovaným událostem

Proces plánování projektu stanovení cílů a definování strategie vedoucí k jejímu dosažení zpracování strukturované dekompozice činností projektu vytvoření projektové organizační struktury a sestavení projektových týmů zpracování implementačních plánů projektu, tj. časových plánů, plánů nákladů, alokace zdrojů specifikace nástrojů a technik pro řízení projektu identifikace možných omezení, rizikových oblastí a návrh způsobů eliminace těchto vlivů

Proces řízení realizace projektu realizace implementačních plánů projektu a koordinace subjektů podílejících se na jeho realizaci identifikace a analýza aktuálních dat řízení, kontrola a průběžné vyhodnocování, analýza a korekce průběhu projektu - kontrola stanovených cílů, termínů a čerpání zdrojů a nákladů řešení konfliktních a nestandardních situací technická a administrativní podpora projektu změnová řízení koordinace postupné integrace sytému vyhodnocení dílčích etap projektu a návrh úprav

Začlenění projektového managementu do organizační struktury útvarový projektový management maticový projektový management čistý projektový management síťový projektový management

projektový tým Týmový management projektu projektová hierarchie: manažer projektu vedoucí projektové skupiny členové týmu dozor projektu expertní tým

Organizace týmu (styly řízení) metody týmové práce: pracovní porady komunikace a koordinace psychologie týmové práce: motivace řešení konfliktů rizika skupinového myšlení

Manažer projektu zodpovídá za: řízení realizace implementačních plánů identifikace odchylek od plánů, včetně návrhů a realizace nápravných opatření poskytování informací o průběhu realizace projektu formulování a předkládání požadavků, která jsou nad rámec jeho pravomocí předvídání vzniku problémů a hledání vhodných způsobů jejich řešení vyřizování pracovních nároků a problémů členů týmu sledování a vyhodnocování vynaložených nákladů vzhledem k danému rozpočtu vytváření potřebných pracovních kontaktů na všech úrovních řízení

Možné charakteristiky členů týmu   neví a neví, že neví (neví a tvrdí, že ví) ví a ví, že ví neví a ví, že neví neví, že ví

Brainstorming - skupinová metoda hledání alternativ.   Asertivní chování - sebeprosazování otevřenou komunikací při zachování práv druhých. Synergický efekt - zesilující účinek projevující se např. v týmové práci. Brainstorming - skupinová metoda hledání alternativ.

  Pracovní porady (pravidelné porady, porady zaměřené na kvalitu, koordinační porady, plánovací porady, informační porady..) kontrola postupu prací a specifikace důsledků neočekávaných změn diskuse o alternativních možnostech realizace projektových činností udržování potřebné informovanosti členů týmu koordinování potřeb projektu s dalšími stranami kontrola a minimalizace projektových nákladů dodržování kvality řešení konfliktních situací

Zásady pro efektivitu porad   Zásady pro efektivitu porad včas poskytnout všem pracovní materiály, které se budou projednávat znát předem čas zahájení a ukončení porady zahájit porady bezodkladně porada musí mít svého předsedajícího a zapisovatele zápis má obsahovat uložené úkoly jmenovitě a s termínem na závěr porady je třeba zrekapitulovat úkoly a termíny zápisy se musí distribuovat podle jasných pravidel (komu a do kdy) zvát na porady jenom ty pracovníky, kterých se daná problematika týká

motivační profil člověka hodnotové skupiny:  Motivace motivační profil člověka hodnotové skupiny: individuální (spokojený život, rodina, domov) pracovní (sebezdokonalování, seberealizace) společenské (kontakt s lidmi, postavení) materiální (peníze, jídlo, zábava) hodnota volného času (život podle vlastních zálib) schopnosti x podmínky x motivace ŕ výkon jednotlivce

pracovníci orientovaní na úkol (motivovaní samotnou prací) pracovníci orientovaní na spolupráci (motivovaní přítomností a prací kolegů) pracovníci orientovaní na sebe (motivovaní vlastním úspěchem)

Zásady neegoistického programování: chyby v programech se považují za nutné zlo programy jsou považovány za společné dílo týmu, nikdo nepovažuje program za vlastní dítě, které je třeba hájit při rozhodování je každý ochoten přijmout řešení optimální pro celý tým, i když to může znamenat dočasnou nevýhodu pro něho samého

Výhody menších týmů (2-8 členů): snazší dohoda norem kvality programů, jak mají být psány, testovány a předávány možnost se učit jeden od druhého snáze se realizuje neegoistické programování znají navzájem svou práci, není takový problém, když někdo odejde

Vhodné pracovní podmínky pro programátory: dostatek soukromí - možnost pracovat v klidu bez vyrušování možnost pracovat při denním světle programátoři jsou vyhraněné osobnosti a programování je individuální práce, vyplatí se dát jim možnost upravit si pracoviště a pracovat tak, jak jim vyhovuje (při splnění zákonných podmínek). důležité je, aby se tým měl kde scházet.

KONEC