Možnosti mezinárodní spolupráce v rámci Programu celoživotního učení (LLP)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MLÁDEŽ V AKCI Cíle programu  Podpora aktivního občanství mladých lidí  Rozvoj solidarity a tolerance mezi mladými lidmi  Posílení vzájemného.
Advertisements

  MOŽNOSTI STUDIA V ZAHRANIČÍ Andrea Klapuchová Dům zahraničních služeb MŠMT Národní agentura pro Evropské vzdělávací programy
Jak využít programy EU v oblasti vzdělávání
Komunitární program PROGRESS
Ludvík Eger, FEK ZČU v Plzni
ECVET v Programu celoživotního učení
Program Mládež v akci. Program MLÁDEŽ V AKCI  Největší grantový program na podporu volnočasových aktivit  Podpora a rozvoj neformálního vzdělávání 
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Národní centrum Europass ČR | Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků.
LLP Comenius Evropská jazyková cena Label Petr Chaluš.
Evropské vzdělávací programy - Dům zahraniční spolupráce Petr Chaluš –
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
PROGRAM LEONARDO DA VINCI aktivity programu Seminář pro žadatele Výzva 2012.
PROGRAM CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ ( ) Dům zahraničních služeb MŠMT Národní agentura pro evropské vzdělávací programy (NAEP) ________________________________________________.
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
Mládež v akci Neformální volnočasové vzdělávání pro všechny mladé lidi.
Představení Domu zahraničních služeb/ Národní agentury pro evropské vzdělávací programy Barbora Nájemníková , Bratislava.
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
GRUNDTVIG evropský program pro podporu vzdělávání dospělých.
GRUNDTVIG evropský program pro podporu vzdělávání dospělých.
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Příležitosti (nejen) studia v zahraničí spravované NAEP.
Comenius - Individuální mobilita žáků Slovensko český tematický monitoring Bratislava, 10. a
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
Role škol v kariérovém poradenství z pohledu programu Euroguidance
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Program celoživotního učení Ústí nad Labem
Dům zahraničních služeb Vypracovala: Eva Jermanová.
NOVÉ MOŽNOSTI V PROGRAMECH EU Sněm RVŠ - Praha,
GRUNDTVIG evropský program pro podporu vzdělávání dospělých.
FINANČNÍ MECHANISMY EHP/ NORSKA FOND PRO PODPORU SPOLUPRÁCE ŠKOL.
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
Leonardo da Vinci (LDV) - Multilaterální projekty/Přenos inovací (TOI) SK-CZ tematický seminář, Bratislava
Národní centrum Europass ČR | Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků.
GRUNDTVIG VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Zuzana Kozáková/
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy Dům zahraničních služeb MŠMT Národní agentura pro evropské vzdělávací programy (NAEP) ________________________________________________.
Prezentace NAEP INFORMAČNÍ SEMINÁŘ NAEP Hradec Králové, Pardubice.
PROGRAM CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ ( ) Dům zahraničních služeb MŠMT Národní agentura pro evropské vzdělávací programy (NAEP) ________________________________________________.
Jak připravit town- twinningový projekt v rámci programu Evropa pro občany Gabriela Hermannová Svaz měst a obcí ČR.
Jak připravit town- twinningový projekt v rámci programu Evropa pro občany Gabriela Hermannová.
”Národní tým expertů ” Dům zahraniční spolupráce Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
Aktivity Centra EUROGUIDANCE Jitka Morčušová, Alice Müllerová Centrum Euroguidance Praha,
Program celoživotního učení Veletrh komunitárních programů, Krajský úřad Ústeckého kraje, Ústí nad Labem, Zdeněk Nebřenský (DZS)
Dům zahraničních služeb. Dům zahraničních služeb (DZS)  Příspěvková organizace zřízená Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky.
Možnosti projektové spolupráce a individuálních stáží Jihočeská univerzita Norské fondy a fondy EHP Spolupráce škol a stipendia (CZ07)
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy (NAEP) Tomáš Bort,
Program EU pro zaměstnanost a sociální inovace (EaSI)
Zahraniční stáže- Evropské programy
1 Visegrad, Norské fondy, veřejná výběrová řízení Mgr. Iva Minaříková.
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
Workshop partnerství TTnet ČR Program ERASMUS+ Kostelec nad Černými Lesy, Mgr. Helena Slivková.
Program ERASMUS+ - základní přehled - odborné vzdělávání a příprava Program ERASMUS+ - základní přehled - odborné vzdělávání a příprava
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Možnosti podpory celoživotního učení v programech financovaných Evropskou unií Ing. Marek Mora Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 10. května.
Evropský program Monika Mrňávková Silvie Pýchová Centrum Euroguidance NAEP.
Možnosti mezinárodní spolupráce v mateřských školách Národní konference Erasmus+/eTwinning 13. – , Zámek Štiřín.
Individuální projekt OP VVV
EVROPSKÁ DOBROVOLNÁ SLUŽBA ….
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Bohemia EU Planners, s.r.o. PhDr. Vendulka Raymová
Prezentace NAEP INFORMAČNÍ SEMINÁŘ GRUNDTVIG
Internacionalizace škol v aktivitách DZS
Internacionalizace škol v aktivitách DZS
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy
Prezentace NAEP INFORMAČNÍ SEMINÁŘ GRUNDTVIG
Prezentace NAEP INFORMAČNÍ SEMINÁŘ GRUNDTVIG
eTwinning – digitální technologie smysluplně a zábavně
Transkript prezentace:

Možnosti mezinárodní spolupráce v rámci Programu celoživotního učení (LLP)

Národní agentura pro evropské vzdělávací programy (NAEP)  součást Domu zahraničních služeb MŠMT  koordinuje Program celoživotního učení (Lifelong Learning Programme LLP) a další programy: e-Twinning, Erasmus Mundus, Tempus, Finanční mechanismy EHP/Norska, SCIEX- NMSch (Scientific Exchange Programme between the New Member States of the EU and Switzerland)  cílem NAEP je vytvářet informační systém o vzdělávacích programech EU, poskytuje informační a konzultační služby týkající se svěřených programů, organizuje národní a mezinárodní semináře a konference a vydává informační materiály  webové stránky

Program celoživotního učení (LLP)  schválen Rozhodnutím Evropského parlamentu a Rady č. 1720/2006/ES ze dne pro období 2007 až 2013  zapojeno 31 zemí (27 členských zemí EU, 3 země ESVO - Norsko, Island, Lichtenštejnsko, kandidátská země Turecko)  určen pro: pro jednotlivce – studenti, žáci, učitelé, školitelé, trenéři, administrativní pracovníci, řídící pracovníci z oblasti vzdělávání apod. pro instituce – školy všech typů včetně vysokých, další instituce zabývající se vzděláváním (nadace, firmy, úřady práce apod.)

Program celoživotního učení (LLP) Comenius vzdělávání ve školáchErasmus vysokoškolské vzdělávání Leonardo da Vinci odborné vzdělávání a přípravaGrundtvig vzdělávání dospělých a celoživotní učení Průřezový program 4 klíčové aktivity – vývoj politiky; jazykové vzdělávání; informační a komunikační technologie; diseminace Program Jean Monnet podpora výuky, výzkumu a diskuze v oblasti studií evropské integrace na úrovni vysokoškolských institucí

Program Comenius Program Comenius  určen pro MŠ, ZŠ a SŠ  cílová skupina: žáci, studenti, učitelé a pedagogičtí pracovníci působící v těchto typech škol  aktivity: Partnerství škol; Partnerství Regio; Přípravné návštěvy; Hostitelské instituce; Další vzdělávání pedagogických pracovníků; Individuální mobilita žáků  v roce 2008 přijato 992 žádostí; schváleno 522 žádostí

Program Leonardo da Vinci  zaměřen na odborné vzdělávání a přípravu na jiné než vysokoškolské úrovni vysokoškolské úrovni  aktivity: Přípravné návštěvy; Přípravné návštěvy; Projekty mobility; Projekty mobility; Projekty partnerství; Projekty partnerství; Multilaterální projekty/Přenos inovací Multilaterální projekty/Přenos inovací  v roce 2008 přijato 340 žádostí; schváleno 161 žádostí schváleno 161 žádostí

Program Erasmus Program Erasmus  zaměřen na vysokoškolské vzdělávání a na odborné vzdělávání na vysokoškolské úrovni  aktivity: Mobility (studijní pobyt, pracovní stáž, intenzivní jazykový kurz, výukový pobyt, výukový pobyt zahraničního odborníka, školení, organizace mobilit); Přípravná návštěva; Konsorcium; Intenzivní jazykové kurzy českého jazyka; Intenzivní programy  v roce 2008 přijato 85 žádostí; schváleno 73 žádostí

Program Grundtvig Program Grundtvig  zaměřen na oblast vzdělávání osob ve všech formách vzdělávání dospělých a na instituce a organizace nabízející nebo podporující toto vzdělávání  aktivity: Mobility osob; Projekty partnerství; Workshopy; Dobrovolnické projekty; Přípravné návštěvy; Asistentské pobyty  v roce 2008 přijato 222 žádostí; schváleno a podepsáno 86 žádostí

Průřezový program Průřezový program  Klíčová aktivita 1: Politická spolupráce a inovace Studijní návštěvy pro experty ve vzdělávání (SVES) – decentralizovaná aktivita  Klíčová aktivita 2: Jazyky Evropská jazyková cena Label – decentralizovaná aktivita  Klíčová aktivita 3: ICT (centralizované)  Klíčová aktivita 4: Diseminace a šíření výsledků (centralizované)

Program SVES Program SVES  SVES 1 – studijní návštěvy: v roce 2008 přijato 169 žádostí; schváleno 74 žádostí;  SVES 2 – organizace studijních návštěv v ČR: finanční podpora organizátorům je poskytována MŠMT v max. výši Kč

Evropská jazyková cena LABEL  hlavním cílem je podpořit nové a výjimečné aktivity v oblasti jazykového vzdělávání, propagovat je mezi odbornou veřejností a inspirovat ostatní k zavádění takových aktivit do jazykové výuky

Program Leonardo da Vinci Decentralizované aktivity (administrované NAEP):  Přípravné návštěvy  Projekty mobility  Projekty partnerství  Multilaterální projekty/Přenos inovací Centralizované aktivity (administrované Výkonnou agenturou v Bruselu):  Multilaterální projekty/Vývoj inovací  Tematické sítě  Doprovodné aktivity

Leonardo da Vinci Cíle:  Přispívat k rozvoji kvalitního celoživotního učení  Podporovat účastníky odborné přípravy a dalších vzdělávacích činností v získávání vědomostí a dovedností zvyšujících jejich kvalifikaci  Podporovat zaměstnatelnost a účast na evropském trhu práce  Zvýšit přitažlivost odborného vzdělávání a přípravy a mobility pro zaměstnavatele a jednotlivce  Posílit spolupráci mezi institucemi poskytujícími vzdělávání

Leonardo da Vinci Kdo může předložit žádost:  instituce a organizace poskytující možnosti vzdělávání v oblastech, na které se vztahuje program Leonardo da Vinci  sdružení a zástupci těch, kdo se účastní odborného vzdělávání a přípravy, včetně sdružení studentů a učňů, rodičů a učitelů  podniky, sociální partneři a další zástupci pracovního života, včetně obchodních komor a dalších odborových organizací  subjekty zabývající se konzultacemi a poradenstvím a informačními službami souvisejícími s různými aspekty celoživotního učení  subjekty zodpovědné za systémy a politiky týkající se jakéhokoli aspektu odborného vzdělávání a přípravy na místní, regionální a celostátní úrovni  výzkumná střediska a subjekty zabývající se otázkami celoživotního učení  neziskové organizace, dobrovolné organizace, nevládní organizace

Leonardo da Vinci - Projekty mobility Cílové skupiny:  IVT (Initial Vocational Training) = osoby v počátečním odborném vzdělávání (žáci a studenti SOŠ, SOU, U, VOŠ)  PLM (People on Labour Market) = osoby na trhu práce (osoby pracující, osoby samostatně výdělečně činné nebo osoby, které mohou být zaměstnány, nezaměstnaní)  VETPRO (Vocational Education Training PROfessionals) = pracovníci v odborném vzdělávání a přípravě (např. učitelé, pracovníci v odborné přípravě, poradci, osoby odpovědné za plánování a organizaci odborného vzdělávání, kariéroví poradci, manažeři lidských zdrojů v podnicích)

Leonardo da Vinci - Projekty mobility  minimální počet zemí: 2 různé země v LLP  minimální počet partnerů: 2 z různých zemí v LLP  délka projektu: max. 2 roky  délka mobility (odborné stáže/praxe): 2-39 týdnů (IVT), 2-26 týdnů (PLM), 1-6 týdnů (VETPRO)  účastník mobility může v rámci jedné cílové skupiny vycestovat pouze jednou  výše grantu se odvíjí od limitů EK (dle cílové země, délky pobytu, počtu účastníků  spolufinancování není povinné

Statistika LdV: Projekty mobility 2009

Leonardo da Vinci – Projekty partnerství  spolupráce v malém měřítku, při kterých organizace spolupracují na tématech, které jsou v oblasti jejich zájmu, a získávají vzájemné zkušenosti  délka projektu: 2 roky  minimální počet partnerů: 3 ze 3 různých zemí v LLP  příspěvek formou paušálního grantu podle počtu mobilit (4, 8, 12, 24 mobilit)  spolufinancování není požadováno  žádost podává své Národní agentuře každá instituce, která se účastní partnerství

Leonardo da Vinci – Projekty partnerství Činnosti partnerství:  Místní činnosti ve vlastní organizaci koordinátora nebo partnera (výukové činnosti, terénní práce, výzkum, spolupráce v konkrétních oblastech vzdělávání a přípravy, atd.)  Činnosti mobility k partnerům v zahraničí (projektová setkání, studijní návštěvy ředitelů, výměny pracovníků, studentů, učňů atd.)  Mobilita = 1 výjezd 1 osoby na akci organizovanou zahraniční partnerskou institucí nebo na akci organizovanou jinými projekty v rámci Programu celoživotního učení (nebo jeho předchůdců) nebo sítí

Leonardo da Vinci – Projekty partnerství Příklady výstupů:  výstupy projektu jsou menšího rozsahu : společná zpráva celého partnerství na téma odborného vzdělávání; uspořádání konference, semináře na odborné téma; vytvoření hmotného vzdělávacího produktu v tištěné formě, CD, DVD, webové stránky); hmotný produkt vytvořený studenty ….atd.

Statistika LdV: Projekty partnerství 2009

Leonardo da Vinci – Multilaterální projekty  Přenos inovací (Transfer of Innovation) = zavádění a adaptace inovačních obsahů nebo výstupů již existujících v jiné zemi nebo sektoru, a to buď z předchozích projektů realizovaných v rámci programu Leonardo da Vinci nebo jiných inovačních projektů, do systému odborného vzdělávání a přípravy na národní, místní, regionální nebo odvětvové úrovni (administrovány národní agenturou) x  Vývoj inovací (Development of Innovation) = zaměřeny na vývoj zcela nových inovačních obsahů, metod a postupů v rámci odborného vzdělávání a přípravy, které zatím ještě v žádné zúčastněné zemi neexistují (administrovány Výkonnou agenturou v Bruselu)

Leonardo da Vinci – Multilaterální projekty  předávání (přenos) inovací na mezinárodní úrovni zahrnuje jazykové, kulturní a právní přizpůsobení inovačních produktů a procesů vyvinutých v odlišných podmínkách národním potřebám  maximální grant: ,- EUR/1 rok  max. příspěvek Společenství: 75% (spolufinancování povinné)  délka projektu: min.1 rok, max. 2 roky  minimální počet zemí: 3 různé země v LLP (nejméně jedna země musí být členskou zemí EU)  minimální počet partnerů: 3 z různých zemí v LLP  žádá předkládající organizace jménem konsorcia (celého partnerství) u své národní agentury

Statistika LdV: TOI 2009

Děkuji za pozornost.