Nástroje komunikačního mixu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

Propagace ve firmách Zlínského kraje – FINCLUB plus, a.s.
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Direct marketing (stručně úvodem)
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Komunikace a stimulování prodeje
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
9.Komunikace.
Marketingová komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Téma: Využití Corelu v Marketingu Vypracoval/a: Ing. Jana Wasserbauerová.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Evropská obchodní akademie1 Projektové řízení fundraising Evropská obchodní akademie Děčín projektové řízení klíčová kompetence školského pracovníka.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Teorie propagace 5 základních forem propagace
MARKETINGOVÝ MIX.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Podpora prodeje. soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Podpora prodeje Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA T – 8 Komunikační mix.
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Veletrhy a komerční výstavy. Komerční výstavy PR aktivity Dlouhodobé Krátkodobé Stálé expozice Dočasné výstavy K výročí firmy K prezentaci úspěchů K představení.
Vinařský marketing Znovínu Znojmo, a. s. Eva Gargelová.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
Marketingová komunikace
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Propagace základní pojmy
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Nástroje komunikačního mixu

Reklama Osobní prodej Podpora prodeje (sales promotion) Práce s veřejností (public relations) Sponzoring Přímý marketing (direkt marketing)

Reklama

CHARAKTERISTIKA placená forma neosobní prezentace zboží, myšlenek a služeb prostřednictvím nějakého média poměrně drahá osloví velké množství respondentů na 1 respondenta je cenově výhodná nelze ji dobře cílit na vybrané skupiny zákazníků je jednosměrná má veřejný charakter = veřejnost ví, že jde o reklamní sdělení

CÍL informovat zákazníky o výhodách koupě udržet stávající zákazníky získat nové zákazníky

Cíle reklamy

FORMA Tištěné a vysílané reklamy Obal Zasílané reklamy Katalogy Informační brožurky Samolepky, odznaky Plakátové plochy Reklamní stánky se zbožím uvnitř prodejny Neonové reklamní nápisy Audiovizuální materiály Klamavá reklama

Přímý marketing (direkt marketing)

CHARAKTERISTIKA přímá a adresná komunikace se zákazníkem zaměřená na prodej zboží a založená na reklamě firma všechny informace o zákaznících (stávajících i potenciálních) uchovává v databázi zákazník bývá osloven prostřednictvím zásilky „do schránky“ obdoba klasické reklamy zde ale s možností zpětné vazby, tzn. že zákazník si může zboží bezprostředně koupit (např. teleshopping, zásilkový prodej, atd.)

CÍL budovat stálý vztah se zákazníkem vést zákazníka k opakovanému nákupu

FORMA Prodej poštou (na základě katalogů, brožurek, letáků a dopisů) Telemarketing –prodej prostřednictvím telefonu Televizní marketing (teleshopping) – často s demonstrací prodávaného výrobku Elektronický marketing – e-shopy, homebanking, objednávka zájezdů

PR (práce s veřejností)

CHARAKTERISTIKA placený způsob "práce s veřejností“ tato forma ovlivňuje i zákazníky, kteří nejsou přístupní reklamě

CÍL vytvořit určité povědomí a dobrý image daného podniku a značky, tzn. vytvořit "dobré jméno" podniku

FORMA Projevy Semináře, odborné konference Výroční zprávy Styk s veřejností Příspěvky na činnost dobročinných organizací, sponzorování Hodnocení produktu či služby nezávislými subjekty Dny otevřených dveří Tiskové konference www stránky firem Telefon pro kontakt se zákazníky po celých 24 hodin sociální a ekologická odpovědnost

Účast na veletrzích, výstavách Brožury a tiskoviny o firmě Publicita - zpráva v redakčním článku má třikrát vyšší důvěryhodnost než obdobná zpráva v reklamní části Lobbování, jehož cílem je participace na přípravě legislativních norem. Lobbing je legální formou komunikace skupiny lidí při prosazování jejich zájmů

Sponzoring Charakteristika – specifický typ PR, jde o systém služba-protislužba, poskytnutí peněz za umístění loga firmy na drese Cíl – podpořit „dobrou věc“, zlepšit image podniku, snížit daňový základ (odčitatelná položka) Forma - známe sponzoring sportovní, kulturní, sociální

Veletrhy a výstavy Veletrh dává výrobci možnost předvést výrobek před mnoha zákazníky Důležité jsou i kontakty, které na takové akci firma získá Veletrh není levná záležitost Je nutné se dlouhodobě a odpovědně připravit

příprava veletrhu Definice cílů účasti Rozpočet Filozofie a technické řešení stánku Zařazení se do výstavního katalogu Poutače Příprava veletržního týmu Organizace příjezdu a odjezdu Pozvánka na veletrh – na web stránkách, osobně (VIP zákazníky) Činnost týmu na výstavě Formuláře Vyhodnocení účasti

Definice cílů účasti uzavření obchodů zlepšení image navázání kontaktů budování základů pro budoucí příležitosti získání informací o zákaznících, konkurenci, marketingovém prostředí a dalších trendech Rozpočet náklady na vystavovací plochu náklady na přípravné informační akce náklady na stavbu, provoz a likvidaci expozice náklady na personál (cestovní, mzdové, oblečení atd.)

expozice se musí řídit filozofií, kterou zákazník přijme Filozofie expozice expozice se musí řídit filozofií, kterou zákazník přijme Např. při výstavě v Paříži se bude expozice věnovat Napoleonovi  Technické řešení stánku rohový čelní blokový řadový Poutače billboardy reklamní panely vzducholoď vlajky tašky

Příprava veletržního týmu Kdo má být v expozici přítomen TOP management, obchodní zástupci Kritéria pro členy týmu Znalost produktu, znalost zákazníků, znalost cizích jazyků, komunikativnost a schopnost jednat s lidmi, příjemný vzhled Požadavky na pomocný personál schopnost připravit občerstvení, příjemné vystupování, znalost cizích jazyků, technické znalosti  Jmenovat vedoucího veletržního týmu nemusí to být osoba nejvýše na organigramu firmy Zajistit jednotný firemní oděv členů týmu, jmenovky Tým musí být na veletrh připraven podrobně proškolen znát cíle, strategii veletrhu  

Organizace příjezdu a odjezdu stanovit přesný čas odjezdu na veletrh zajistit kontakt na pracovníka veletržního paláce zajistit adresy hotelů, rezervovat ubytování zajistit auto, jízdenky na vlak, letenky, taxi,… stanovit přesný čas odjezdu z veletrhu domluvit formu platby, zajistit úhradu zálohy  

Podpora prodeje

CHARAKTERISTIKA krátkodobé podněty k povzbuzení nákupů poskytnutím různých výhod je zaměřena jak na zákazníky, tak na jednotlivé distribuční články

CÍL podpořit prodej výrobku zvýšit prodej zejména ve fázi úpadku

FORMA slevy, kupony ochutnávky dárkové předměty vzorky módní přehlídky soutěže, loterie veletrhy, obchodní přehlídky a výstavy předvádění výrobku rabaty, splátky se sníženým úrokem

Osobní prodej

CHARAKTERISTIKA osobní prezentace výrobků či služeb při prodeji je možné poznat potřeby druhé strany je nejefektivnější formou propagace komunikace tváří v tvář 

CÍL prodej výrobku nebo služeb předat informace o výrobku, službě ovlivňovat kupujícího vyhledávat nové zákazníky a udržovat síť vztahů prezentovat výrobky vyřizovat náměty, připomínky, dotazy zákazníků usnadnit zákazníkovi nákup - zajišťovat poradenství, technickou pomoc, platbu přes kartu, na fakturu a doručit dodávky provádět průzkum trhu

FORMA má řadu podob, od osobního jednání až po prodej v maloobchodní síti

A to je vše, přátelé…. A co teď Učit se, učit se, učit se Mít štěstí na otázku Nemít „okno“ nebo „výlohu“ Být v pohodě a nemít nervy Poslouchat pozorně, na co se učitel u maturity ptá