PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO A OBCHOD

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STAROVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
Advertisements

Opakování Mezopotámie
Vznik státních útvarů III.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ČLOVĚK JAKO OBČAN V DEMOKRATICKÉM STÁTĚ POJEM STÁT
vytvořený v projektu OP VK
STAROVĚKÝ EGYPT.
Starověká Indie.
EGYPT.
EGYPT KLÁRA KOŘÍNKOVÁ 2010.
Vznik státních útvarů II.
Velké řeky a vznik starověkých civilizací
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO, OBCHOD
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Starověký Egypt.
Starověký Egypt Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Egypt.
Egypt – historický vývoj
POZDNÍ DOBA KAMENNÁ Mgr. Lenka Venclová 2009.
tisíciletí př. n. l tisíciletí př. n. l. vznik sousedských občin - z menších rodových vesnic vznikali velké osady (i několik stovek obyvatel)
Egypt.
Egypt – organizace státu a společnosti
EGYPT země faraonů a pyramid Zpracovala: Helena CYPRIANOVÁ.
STAROVĚKÁ ČÍNA.
Starověký EGYPT.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Egyptská říše Dějiny Egypta.
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO A OBCHOD
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Charakteristika starověku
Starověká Mezopotámie
Mezopotámie Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ296 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník1. ročník.
STAROVĚKÁ ČÍNA.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
STAROVĚK.
Egypt Země bohů.
Starověká Mezopotámie
Dějepis Starověký Egypt 1.
Egypt str. 59 – mapa stavely-pyramidy.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.1 Úvod do starověku (časové vymezení, hlavní rysy, periodizace)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
VY_32_INOVACE_213_Egypt Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
Oděv, úprava hlavy a líčení Krátká sukně Dlouhé šaty z jemné látky Šperky a ozdoby.
Pyramidy a zikkuraty. Pyramidy - jeden ze sedmi starověkých divů světa postaveny od 27. do 18.stol. př.n.l. přesný počet není znám vystavěné z cihel se.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Starověk (EUPŠD11),
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_05 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Stará, Střední a Nová říše
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Anotace: Prezentace pro 6. ročník. K výkladu UČEBNÍ LÁTKY DLE ŠVP
Tematický okruh: NEJSTARŠÍ CIVILIZACE - STAROVĚK Název učiva: EGYPT
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
MEZOPOTÁMIE.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_04 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
VY_32_INOVACE_D6. 11 Autor: Mgr
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
STAROVĚKÝ EGYPT 1) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Komsová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Starověký řím 6. ročník NG.
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_DĚJEPIS
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Nejstarší období Mezopotámie
České země v pravěku Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s nejstaršími dějinami ČR – s pravěkem.
EGYPT VE STAROVĚKU.
Visuté zahrady Semiramidiny
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Transkript prezentace:

PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO A OBCHOD STAROVĚKÝ EGYPT PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO A OBCHOD

Zemědělství Egypt najdeme ? Sahara = největší poušť na světě nejúrodnější místo v EG je údolí Nilu Záplavy Nilu = jediný zdroj vláhy pro půdu znalost zemědělství z ? soustavy závodňovacích kanálů pěstování :

Řemeslo a obchod znalost hrnčířského kruhu a vypalovací pec tkalcovství, kovotepectví, kovolitectví, výborní stavitelé nedostatek vlastních surovin – snaha připojit oblasti s dostatkem surovin výborní obchodníci

Domácí úkol Proč byly záplavy Nilu tak důležité? Odkud přišla do EG znalost zemědělství? Jak Egypťané řešili nedostatek vlastních surovin?

POČÁTKY STARÉHO EGYPTA

Sjednocení Egypta dva státy: Horní a Dolní Egypt 3. tisíciletí př. n. l. Horní EG dobyl Dolní EG = jeden centralizovaný stát = v čele faraon Meni Zjistěte: Kde ležel Horní EG a co za lidi ho obývali? Kde ležel Dolní Egypt a jaké obyvatele najdeme tam? Proč vznikl v EG centralizovaný stát tak brzo, na rozdíl od Mezopotámie?

Společnost faraon = bůh v živé podobě, neomezená moc, patřila mu všechna půda vláda jednotlivých dynastií kněží = náboženské úkony + vzdělanost vojenští velitelé = ochrana státu, vedení válek úředníci = řízení státu (výběrčí daní, písaři, správci sýpek) vezír = nejdůležitější úředník, který řídil státní správu otroci = vojenští zajatci vesnická občina = základní společenství v EG

DĚJINY EGYPTA

Rozkvět Egypta 3 tisíce let trvání dějin starověkého EG Stará, Střední a Nová říše NOVÁ ŘÍŠE (1500 – 1100 př. n. l.) největší hospodářský, kulturní a územní rozmach EG královna Hatšepsut – obchodní výpravy, podpora stavebnictví = ohromné bohatství Thutmos III. – dobyvačné války, největší územní rozmach EG

Úpadek Egypta Nová říše těžila hlavně z obchodu s mědí x nyní doba železná – měď už nebyla žádaná EG začaly ovládat jiné národy – Asýrie, Persie, Řekové 30 př. n. l. – EG připojen k Římu – konec dějin starověkého EG Kleopatra – poslední panovnice EG

Domácí úkol Která pravěká období probíhala v době starověkého EG? Kam až se dostal Thutmose III. při svých dobyvačných válkách? Kdo to byl Tutanchamon? Kdo nebo co je skarabeus?