Nastavení a implementace systému benefitů ČESKÁ POŠTA s.p. Marek Borusík
Situace ve společnosti Úroveň mezd nepatří k nejvyšším Oblast benefitů je již delší dobu bez vývoje Zvyšující se nároky na zaměstnance Probíhá proces transformace
Co se neosvědčilo očkování proti chřipce Nespolehlivost zaměstnanců Stejný benefit pro všechny Absence motivace „radost z nemoci“
Jinak, ale jak? Zjištění zájmu zaměstnanců Vytvoření oddělení benefitů – nelze postupovat amatérsky Zjištění situace na trhu Co je reálné a co je „dělo na vrabce“ Jakmé jsou možnosti Zjištění zájmu zaměstnanců POZOR – zaměstnanci chtějí to, co znají
Segmentace zaměstnanců Odlišná péče pro skupiny zaměstnanců není diskriminace Nastavení motivujícího modelu Nestavit několik vývojových stupňů Jasně definovat, že jde o benefit
Výběr partnera Pozor na „netradiční benefity“ Odměny mimo systém Je lepší jeden univerzální partner, nebo více specializovaných
Odbory – nepřítel nebo partner Pokud nejsou přesvědčeni o novém programu odbory, budou se zaměstnanci přesvědčovat ještě hůře.
Co pak ? Neustálý vývoj Pokud se systém nerozvíjí zaměstnanci jej přestanou vnímat jako benefit, ale jako naprosto samozřejmou záležitost. Nemá tedy přínos, ale nelze ji zrušit
perličky Zaměstnanci jsou vystresováni sanitkou, kde jim provádí zdravotní vyšetření a již se pak nemohou soustředit znovu na práci Připomínka vedoucího k lékařským prohlídkám, které zaměstnavatel zajistil i na pracovištích v terénu Proč na mamograf můžou jenom ženský? Rozhořčený zaměstnanec, který se cítil být diskriminován Proč si mám koupit vitamíny které mi nechutnají. Nemůžu dostat větší oběd? Námitka zaměstnance po obdržení poukázky na vitamínové prostředky
Závěr Otázky ?