Odpovídající respondenti 9 odpovědí - obvykle management (7 odpovědí + 1x sekretářka), 1 odpověď z administrativy 6 firem lze označit jako doručovatelské,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P r o s t ě j o v v datech Olomoucký kraj obyvatel
Advertisements

Kolik opravdu stojí veřejná správa?
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
I. Dálkový přístup k postupům řešení životních situací Krajský úřad Plzeňského kraje Václav Koudele.
Podpora dostupnosti a kvality sociálních služeb v Pardubickém kraji Úvodní seminář k projektu Pardubice
Poradenské služby podporující vzdělávání dospělých: realita nebo sen?
1 Zdroj: GfK SIS, ČR 2001, n = respondentů Hypermarkety: Kvalitní zboží (34%) Blízko domova (26%) Tento obchod vyhovuje (24%) Nízké ceny (23%) Příjemné.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Elektronický obchod. Požadavky na funkčnost aplikace nabídka zboží zboží se může prodávat za různé ceny (akční nabídky, sezónní výprodeje) evidence zákazníků.
Procesní analýza vybrané části ČSÚ Bc. Petr Horák Brno, Květen 2012 Operační management.
Průzkum: Čeští zákazníci neznají rizika nákupu spotřebního zboží.
Dynamické rozvozní úlohy
Centrální elektronická podatelna a úřední deska Městský rok informatiky.
EGovernment Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica 1 Datum: Jednání implementátorů ORP Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum: 20.
Realizace rozvojových aktivit v obcích regionu České Švýcarsko 1. schůzka PS
10 let výzkumu informačních potřeb veřejnosti Ing. Jaroslav Svoboda MV ČR.
Podmínky úspěšné realizace metodiky nového monitoringu Jiří Winkler, FSS MU Brno Projekt OP LZZ „Aktivní matching: Strategická podpora poradenství.
Struktura strany + stanovy Jiří Lameš Předseda klubu Praha 21.
Technologická centra a hostování Jihlava
Dopravní informace Plzeňského kraje Martin Schejbal Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky.
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Systém MISYS a jeho podpora Instalace MISYS – obce a města.
Marek Knězů PRAHA ročník setkání uživatelů GEPRO a ATLAS MISYS.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Internetový obchod v ČR 2005 / 2006 Konference SAEC, , Bratislava Josef Suchánek APEK - Asociace pro elektronickou komerci.
Řízení přístupových práv uživatelů
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
1 Mobile Internet Fórum října Ekosystém internetové reklamy Cílení dle kontextu (klíčová slova, sekce) Reklamní formáty (bannery, text,
GEOPORTÁL ZEMĚMĚŘICKÉHO ÚŘADU
Kouzlo placeného poradenství!
Webové stránky obcí jako zdroj informací pro občany Mgr. Andrej Kyselica Oddělení statistiky výzkumu, vývoje a informační společnosti Český statistický.
Ing. Tomáš Cajthaml. Podklady Čerpat bylo možné z dotazníku: Přímé dotazy Nepřímé – nutné odvodit z výsledků záznamů schůzek další informace Z rozhovorů.
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
Technoexport poskytuje poradenství na přípravu a realizaci projektů napříč operačními programy Spolupráce s více než 300 klienty – podniky, obce, univerzity,
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Vývoj registru sčítacích obvodů České republiky jako GIS řešení.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Analýza požadavků navštívených soukromých firem. Navštívené firmy Direct Parcel Distribution CZ s r.o. – Modletice 135, Říčany T-Mapy spol. s r.o.
Úvod. školní: příprava na předmět Databázové systémy praktický: webové aplikace databázové systémy základy vývoje webových aplikací od návrhu databáze.
Český statistický úřad a zpracované regionální analýzy o Královéhradeckém kraji Ing. Ivana Dušková Český statistický úřad, Hradec Králové,Oddělení regionálních.
Mgr. Alena Lehmannová Nýrsko PROGRAMY PODPORY EKOLOGICKY ŠETRNÝ CESTOVNÍ RUCH, OCHRANA ŽP.
Unie malých a středních podniků ČR Hospodářská komora ČR Přijetí eura v České republice Názor podnikatelů.
Faktory ovlivňující výsledky zadávacích řízení - komparace veřejných zakázek zadaných obcemi a centrální státní správou Jan Pavel Listopad 2012 Názory.
Sítě 2000 Okresní úřad Hodonín geografický informační systém.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Komponent 3 Situační analýza 3.1 Komunikační strategie 3.2 Zlepšování přístupnosti a obsahu informací na Internetu 3.3 Model vzdělávání Podpůrné dokumenty.
Strana: 1 © Vema, a. s. Ucelené řešení pro řízení lidských zdrojů, ekonomiky a logistiky.
Copyright (C) 1999 VEMA počítače a projektování, spol. s r.o.1 Lucián Piller Intranet HR.
GIS??? Ve státní správě Karel Charvát. GIS?????? Je správné používat v souvislosti s využíváním prostorových informací ve státní správě, ale i v komerčním.
Workshop SFDP - Telč 2007 Fotogrammetrické firmy v České republice - průzkum současného stavu Ing. Jindřich Hodač Ph.D. Bc. Tereza Klečková Telč, 22. -
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Využívání služeb e-governmentu jednotlivci ISSS 2007, Hradec Králové Andrej.
MISYS ČVUT v Praze Geografické informační systémy Zpracoval: J.Marák.
ISSS 2008 VÝZKUM INFORMAČNÍCH ZDROJŮ Duben 2008 / Prezentace syndikovaného výzkumu pro vybrané Krajské úřady / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.
Základní rozdělení činností v podnikové informatice
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Šetření o využívání informačních technologií ve veřejné správě Konference ISSS 2006.
Územní identifikace a adresy z pohledu MPSV
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Regionální a municipální informační systém RAMIS Ing. Petra Mikulecká,
Vytváření registru územní identifikace a adres v ČR Ministerstvo práce a sociálních věcí Odbor informatiky Mgr. Karel Lux vedoucí oddělení koncepce
Centrální elektronická podatelna a úřední deska ISSS 2006.
identifikačního registru UIR-ADR
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
13.přednáška – Elektronické zásobování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd.
Územní identifikace a adresy v RÚIAN Jiří Formánek.
Základní registr územní identifikace a nemovitostí Zbyněk Havelda Úřad pro veřejné informační systémy Seminář sdružení Nemoforum.
UIR-ADR 4.0 Petr Kříha OKsystem s.r.o. Prostorová identifikace v základních registrech ISVS, seminář NEMOFORUM, Praha 22. ledna 2001.
Zkušenosti s vyhláškou o obsahu technické mapy obce
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza motivačního a stimulačního systému ve vybraném podniku.
česká asociace sdílené ekonomiky
Transkript prezentace:

Odpovídající respondenti 9 odpovědí - obvykle management (7 odpovědí + 1x sekretářka), 1 odpověď z administrativy 6 firem lze označit jako doručovatelské, ostatní jako softwarové

Zaměření firem při využívání adres souvisí s předmětem činnosti firem, respektive oddělení respondenta 44,4% plánování tras a navigace, 22,2% přesné umisťování/doručování zbytek státní správa (22,2%) a obchod (11,1%)

Využívané adresní prvky 89% respondentů využívá klasické adresní prvky (avšak bez Obce a PSČ) a souřadnice polohy; PSČ využívá 77,7% dotázaných, Obec 66,7% administrativní jednotky v adrese využívá 55,5% jen 22,2% uživatelů využívá i čísla bytů a jiné adresní prvky

Programové vybavení zastoupení je poměrně vyrovnané - navigační systémy využívá 55,5% dotázaných (slabší převaha Garminu), po 22,2% má ESRI a MapServer jednotlivě zastoupen GRASS, MySQL a PostGIS 44,4% uživatelů využívá jiné produkty - obvykle vlastní řešení nebo neplacené webové služby jako Google Maps apod.

Oblast využívání dat 33% EU 44% celá ČR 11% kraj 11% okres

Dodávání dat 44% od centrálního správního orgánu 33% soukromá firma 22% vlastní sběr

Předávání dat obvykle po internetu (55% + 11% ), ale i od klientů, což záleží na systému přijímání objednávek (11%) pouze 11% na CD/DVD

Aktualizace dat značný rozptyl v odpovědích, víceméně každá odpověď unikátní: od on-line po roční nespokojenost s aktualizací u těch, kteří aktualizují jednou ročně těžko lze vyslovit závěry pro respondenta, který přebírá adresní informace od klientů (adresátů) a s frekvencí aktualizace spokojen není - nejspíše nepochopil, že se nejedná o jednotlivé objednávky, ale o aktualizace dat, na základě kterých adresáty vyhledají

Podmínky přebírání adres ze serveru obvykle odpovědi vyplývající ze zájmu podnikatele - totiž minimalizace nákladů jeden respondent upřednostňuje stahování změnových dat, další by preferoval v rámci VFK

Dostatečnost pokrytí adres 22% respondentů považuje za nedostatečné

Nepřesnosti způsobující problémy problém zvláště s chybějícími adresami 66,7%, chybně uvedenými a nejasnými (po 44,4%) třetina uživatelů se potýká se zastaralými adresami a 22,2% s nesprávně lokalizovanými specificky je vyjmenován problém spadající do kategorie nejasná adresa - více orientačních čísel na jednom č.p., avšak dle další otázky se jedná spíše o chybu datového modelu nebo softwaru (používají ESRI a MapServer) jeden uživatel problémy nemá

Důsledky chyb převažuje bloudění při doručování respektive navigace řidiče (ovlivněno pozicí respondenta) v jednom případě je množství chyb považováno za nevýznamné

Úprava dat 2/3 uživatelů data ještě upravují je otázka, na kolik je toto číslo relevantní - na další otázku reagoval správně jen jeden uživatel, který při konkretizaci napsal, že žádné úpravy nedělají 44,4% uživatelů data opravuje po třetině dochází k doplnění vlastních informací a změnám formátu v typu úprav není žádná závislost na zaměření firmy

Požadovaná funkčnost těsná většina 55% by ocenila možnost hlášení chyb 44% vyhledávání nejbližšího adresního místa 33% ověření adresy a indikace zpochybněné adresy uživatelem z dalších odpovědí relevantní možnost stažení kompletní databáze

Požadované další součásti adresy 2/3 uživatelů by ocenili informace o městské části nebo části obce 55% souřadnice 1/3 parcelní číslo po 1/5 název KÚ, POÚ, sídlo pošty, pomístní názvosloví jeden uživatel by uvítal název ORP, jiný uživatel navrhuje informaci o stavebním úřadu

Zpracování adres - počet pracovníků obvykle do 5

Náklady na pořízení a zpracování adres ve všech případech zvoleny nejnižší intervaly (do 100 tis. Kč)

Úspory při poskytování adres XML webovou službou 5x odpověď ve stylu nevíme 3x žádné

Analýza bloku Využívání adres většina respondentů se zaměřuje na dodavatelské služby, tudíž většinou využívá navigační systémy případně vlastní řešení zpracovatelé dat používají GIS programy od ESRI, MapServer, GRASS a PostGIS většina uživatelů zpracovává data minimálně na celostátní úrovni

Analýza bloku Získávání adres převládá dodávání dat od centrálních orgánů a soukromých firem pomocí internetu frekvence aktualizace dat se značně liší a je většinou považována za dostatečnou

Analýza bloku Kvalita adres většina uživatelů považuje data za dostatečně pokrývající prostor i obsah, avšak potýká se chybami v datech, které vedou k nízké produktivitě při práci s daty data jsou obvykle ještě dále upravována, zvláště opravami chyb, změnami formátu a doplněním

Analýza bloku Zlepšení odpovědi souvisí se spokojeností s kvalitou dat - respondenti by přivítali zvláště možnost hlásit chyby a zpětné geokódování rozšíření modelu dat by se mělo soustředit na dodání informace o městské části nebo části obce a doplnění souřadnic, případně parcelního čísla

Analýza bloku Náklady respondenti se vzácně shodli v tom, že náklady na pořízení i zpracování mají nízké - do 100 tis. Kč ročně

Srovnání s výsledky EURADIN I jiná struktura respondentů - v EURADINu velké zastoupení státního sektoru, poměrně rovnoměrné rozdělení proto i minimální podíl poskytovatelů doručovacích služeb (jen 5 ze 108) využívání adresních prvků (ot. 7) je podobné v EU i u nás, avšak větší podíl jiného typu adresování podobné prostorové využití adres (ot. 10) jako u nás i v EURADINu, avšak u nás více mezinárodního přesahu na úkor lokálních a regionálních služeb

Srovnání s výsledky EURADIN II zdroj dat (ot. 11) je v rámci EU a ČR nesouměřitelný jak vzhledem k systému správy adres, tak vzorku respondentů hodnocení četnosti aktualizace dat (ot. 13 a 14) dopadlo v obou průzkumech podobně podobné výsledky byly i otázce dostatečnosti pokrytí adres (ot. 16) naopak v EU se uživatelé setkávají s jednotlivými typy chyb (ot. 17) přibližně v rovnoměrném pásmu kolem 25% (19% nejasné adresy až 29% nepřesné adresy) avšak důsledky chyb (ot. 18) jsou hodnoceny podobně, alespoň z hlediska soukromých firem, které byly výlučně zastoupeny v našem průzkumu

Srovnání s výsledky EURADIN III uživatelé v EU projevili větší fantazii při požadování dalších informací (ot. 22) - kategorizace zájmových bodů a budov, užití budov, metadata ke geokódům (co souřadnice označují) podobně dopadly otázky týkající se cen (24 a 25), avšak v průzkumu EURADIN byly podhodnocené náklady přesto o 3 řády vyšší otázka týkající se úspor, pokud by adresy byly poskytovány jinak (ot. 26) byla v průzkumu EURADIN formulována obecněji a umožňovala jen odpovědi ano-ne-nevím (Přinesl by vám lepší zdroj adres nové obchodní možnosti?), avšak nevědělo jen 10% respondentů, nadpoloviční většina souhlasila