Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Advertisements

Půdy:.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Podnebné oblasti v České republice
Voda Stejně jako vzduch, světlo a teplo je i voda neživou součástí přírody a nezbytnou podmínkou života na naší planetě. Vodu přijímáme spolu s potravou,
HORNINY A NEROSTY Přírodověda 5. ročník Gabriela Mikulková 2013.
PEDOSFÉRA = půdní obal Země Vznik půdy a její složky
NEŽIVÁ PŘÍRODA Prvouka 3. ročník Opakovací hra Gabriela Mikulková 2013.
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Název školy: Autor: Název: Téma: Číslo projektu:
Autor: Mgr. Helena Uhříková
Vznik a složení půdy Vznik půdy
PEDOSFÉRA PŮDA NA ZEMI.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
OXIDY O-II oxygenium (latinsky) = kyslík
Neživá příroda - vzduch
Planeta Země – Pedosféra
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Neživá příroda - vzduch
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Pedosféra.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Proč? … je na Zemi život? Z á kladn í š kola Nový Jič í n, Komensk é ho 68, př í spěvkov á organizace EU – OPVK 1.4. – Inovativně ke konkurenceschopnosti.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Počasí.
Zemědělství ČR Rostlinná výroba
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PEDOSFÉRA.
VZDUCH OBECNÁ CHEMIE VY_32_INOVACE_10 - VZDUCH.
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Ch_093_Prvky_Vlastnosti a použití chemických prvků-Kyslík
Vzduch Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Půdní obal Země, nacházející se na povrchu litosféry.
Půda.
Pedosféra.
Zemědělství ČR Živočišná výroba
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice,
Člověk a jeho svět 4. ročník
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – pedosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
Pedosféra.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: květen 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ PEDOSFÉRA – PŮDNÍ OBAL ZEMĚ 6. třída.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Prvouka 3. ročník ZŠ „Neživá příroda“
 Hoření - chemický děj - vzniká teplo, světlo a látky odlišných vlastností, než má hořící látka - zpravidla se projevuje plamenem (sloupec hořících,
Půda - např. písčité, hlinité, jílovité je to nejsvrchnější vrstva zemské kůry, která umožňuje vznik rostlinstva dle zrnitosti = půdní druhy (7) půda.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Pedosféra pastviny zemědělská půda sady.
Dobrý sluha, ale zlý pán Chemie – 8. ročník Autor: Mgr. Jitka Pospíšilová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Doudleby, okres České Budějovice AUTOR:Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV:VY_32_INOVACE_17_Příroda živá a neživá.
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
Pedosféra.
PEDOSFÉRA Přírodopis 9. třída Zpracovala: Mgr. Jana Richterová
Součásti neživé přírody
Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník)
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Vzduch Vzduch.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Sada 3 Rozmanitost přírody ZŠ a MŠ Dešná
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
NEŽIVÁ PŘÍRODA voda vzduch teplo a světlo horniny a nerosty půda.
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Pedosféra = půda na Zemi
ATMOSFÉRA.
Nauka zabývající se půdami = PEDOLOGIE
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Transkript prezentace:

Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/01.0070 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. DEN ZEMĚ – PREZENTACE PRO I. STUPEŇ Použité obrázky: Klipart, http://cs.wikipedia.org/wiki/

den země 22. duben Vlajka Dne Země VYHLÁŠEN 1969 POPRVÉ 1970 SAN FRANCISCO CELÝ SVĚT JEJ SLAVÍ OD ROKU1990 EKOLOGICKÝ SVÁTEK TŘÍDĚNÍ ODPADŮ ZPRACOVÁNÍ ODPADŮ ÚSPORA ENERGIÍ NOVÉ ENERGETICKÉ ZDROJE

DEN ZEMĚ - ČTYŘI ŽIVLY . VODA VZDUCH ZEMĚ OHEŇ

SKUPENSTVÍ VODY PEVNÉ – KAPALNÉ - PLYNNÉ LED VODA PÁRA

ROSA, DÉŠŤ, KROUPY, JINOVATKA, SNÍH VODNÍ SRÁŽKY ROSA, DÉŠŤ, KROUPY, JINOVATKA, SNÍH

VZDUCH = SMĚS PLYNŮ TVOŘÍCÍ OBAL ZEMĚ - ATMOSFÉRU 1. DUSÍK 2.KYSLÍK 3. 4. 5. DUSÍK KYSLÍK OXID UHLIČITÝ VODNÍ PÁRA OSTATNÍ PLYNY VĚTŠÍ MNOŽSTVÍ VODNÍ PÁRY VYTVOŘÍ VE VZDUCHU MLHU.

VYUŽITÍ POHYBU A SÍLY VZDUCHU VÍTR - POHYB VZDUCHU

OCHRANA OVZDUŠÍ ŠPATNĚ DOBŘE .

VZNIK PŮDY PÍSEK ŠTĚRK VODA VZDUCH POSTUPNÉ ZVĚTRÁVÁNÍ (= EROZE) NÁSLEDNÝ ROZPAD HORNIN ZA PŮSOBENÍ PŘÍRODNÍCH VLIVŮ PÍSEK ŠTĚRK DROBNÉ KAMÍNKY ZBYTKY ROSTLINNÝCH A ŽIVOČIŠNÝCH TĚL = HUMUS VODA VZDUCH

TYPY PŮD PODLE NADMOŘSKÉ VÝŠKY NÍŽINY – ČERNOZEM (NEJÚRODNĚJŠÍ) VRCHOVINY – HNĚDOZEM (STŘEDNĚ ÚRODNÁ) HORNATINY – PODZOL (NEJMÉNĚ ÚRODNÝ ) - - PASTVINY A HORSKÉ LOUKY

PÉČE O PŮDU SBĚR KAMENE SPRÁVNÝ SMĚR ORBY ODPLEVELENÍ PROHNOJENÍ

OHEŇ HOŘENÍ PALIVA VZNIKÁ TEPLO A SVĚTLO TEPLO A SVĚTLO JE VYTVÁŘENO PLAMENY VZNIK OHNĚ VLIVEM ZDROJE TEPELNÉ ENERGIE UHASÍNÁ VYHOŘÍ-LI VŠECHNO PALIVO NEBO SE ZABRÁNÍ PŘÍSTUPU KYSLÍKU K PLAMENŮM

ROZDĚLÁNÍ OHNĚ KŘESÁNÍ KŘEMENY TŘENÍ PŘÍRODNÍ VLIVY ZÁPALKY

VYUŽITÍ OHNĚ

S OHNĚM OPATRNĚ NEHRAJ SI SE ZÁPALKAMI POZOR NA OTEVŘENÝ OHEŇ POZOR NA HOŘLAVÉ LÁTKY KONTROLUJ A VYPÍNEJ ELEKTRICKÉ A PLYNOVÉ SPOTŘEBIČE DODRŽUJ ZÁSADY ROZDĚLÁVÁNÍ OHNĚ VE VOLNÉ PŘÍRODĚ TELEFONNÍ ČÍSLO 150

HASIČSKÝ ZÁSAH . .

OSUD PLANETY DRŽÍME VE SVÝCH RUKÁCH