České dráhy se musí transformovat…

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
Strategie rozvoje letiště Leoše Janáčka Ostrava
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Mezinárodní konference DOPRAVA BEZ BARIÉR
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Příprava nové dopravní politiky ČR
Facility management ČSN EN
Integrovaný dopravní systém
Národní soustava povolání a Národní soustava kvalifikací v praxi , Pardubice.
Vize spolupráce s regiony
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Seminář KOMTERM, 21. duben 2010 Dipl. - Ing. Roman Baláž, MBA Generální ředitel SPP CZ, a.s. 1 Bezpečnost dodávek – nevyhnutná podmínka zákazníka.
1 BOJ NA TRHU PRÁCE aneb bojujeme se ctí Kateřina Cempírková HR manager 21. května 2008, Praha.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Jindřichohradecké místní dráhy, a.s. Dvacet let působení v regionu Tak trochu jiná dráha.
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
2.Marketingové prostředí
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
1. Úvod do problematiky Pojmy a definice Podnik v dynamickém prostředí
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Podnikatelský plán struktura plánu.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Výzva č. 42 OP LZZ – Projekt Moravskoslezského kraje Rozvoj kompetencí strategického, procesního a projektového řízení a kvality Výzva č. 42 OP LZZ Zpracoval:
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
8. Marketing.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Ing. Ludvík Urban, ROLE NÁRODNÍHO DOPRAVCE VE VEŘEJNÉ ŽELEZNIČNÍ DOPRAVĚ.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
N ÁSTROJE ZVYŠOVÁNÍ KVALITY ŘÍZENÍ ÚŘADU Společenská odpovědnost úřadu.
Zabezpečení dat a komunikační infrastruktury Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Zabezpečení dat a komunikační infrastruktury Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
FIREMNÍ SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST SKUPINY ČEZ 5. prosince 2014 JUDr. Michaela Chaloupková, M B A člen představenstva ČEZ, a. s.
STABILIZACE A REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Priority ministra zdravotnictví Tomáše Julínka pro funkční období Praha,
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Informační systém pro správu a vyřizování objednávek
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Osobní management – modul č.4
Ekonomika malých a středních podniků
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Ekonomika malých a středních podniků
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
Transkript prezentace:

Transformační program Českých drah, a.s. 01/07/09

České dráhy se musí transformovat… Externí výzvy Měnící se potřeby zákazníků Deregulace a liberalizace Rostoucí konkurence Interní výzvy Dlouhodobě neudržitelná finanční pozice Českých drah Nevyřešená problematika financování Firemní kultura a řídící procesy firmy neodpovídající obchodní firmě 21. století 1

1. Měnící se potřeby zákazníků 3. Deregulace a liberalizace České dráhy musí reagovat na tři hlavní trendy, které ovlivní trh a konkurenční prostředí Dříve: Monopol v osobní železniční dopravě Podpora vlády a krajů ale dlouhodobá nedofinancovanost Zákazníci bez volby alternativních dopravců 1. Měnící se potřeby zákazníků 2. Rostoucí konkurence 3. Deregulace a liberalizace Důraz na vyšší kvalitu a úroveň služeb Tlak na lepší poměr cena/výkon Vstup nových konkurentů na trh a rozšíření jejich záběru Zaměření konkurence na nejatraktivnější segmenty Mezinárodní expanze, strategická partnerství, aliance a konsolidace Unbundling infrastruktury a provozu Povinnost poskytnout přístup konkurenci do sítě Nyní: Noví konkurenti a nové obchodní modely Ohrožené objemy a úrovně cen Urgentní nutnost modernizace a obnovy aktiv (zvláště vozidlového parku) 2

Mezinárodní železniční dopravci si stanovují ambiciózní vize Zdroj: Železniční dopravci 3

I v případě dofinancování není stávající situace udržitelná 2 I v případě dofinancování není stávající situace udržitelná Předpoklad vývoje výsledku hospodaření ČD, a.s. (každoroční jednorázové dofinancování 3,2 mld Kč ale nulové transformační úsilí ) Zisková marže 5% v osobní dopravě na základě nejlepší praxe mezi ostatními dopravci Ambice Mezera 4-5 mld. Kč Base case 2009 2010 2011 2012 Zdroj: ČD, BCG analýza 4 4

Transformace směřuje k mezinárodním standardům, veřejnému ratingu a možnosti sebefinancování na veřejných trzích dluhopisů 2003 2009 2010 2011 2012 Transformační program Zahájení transforma- čního programu Systémové řešení dofinancování Mezinárodní veřejný rating Emise dluhopisů Zavedení IFRS

Vize ČD pro rok 2012: Moderní, finančně stabilizovaný dopravce první volby na liberalizovaném českém trhu "Staneme se moderním, finančně stabilizovaným dopravcem první volby na liberalizovaném českém trhu." Vize ČD 2012 5 strategických oblastí k naplnění Vize Orientace na zákazníka Zvýšit výnosy na místokilometr Zvýšit spokojenost zákazníků Zvýšit dochvilnost vlaků Snížit průměrné stáří vozového parku Vztah se státem a kraji a veřejná služba Zajistit plné dofinancování regionální přepravy Uzavřít dlouhodobé smlouvy s objednavateli Rozvoj komerčních aktivit Zvýšit hospodářský výsledek z komerčních aktivit Provozní efektivita Snížit celkové náklady na vlakokilometr Zvýšit vlakokilometry na zaměstnance Moderní organizace a lidské zdroje (Dokončit přechod na holdingovou strukturu, zavést moderní corporate governance podle mezinárodních standardů) 6

15 transformačních projektů k dosažení vize a ambice pokrývá všechny klíčové oblasti podnikání ČD Orientace na zákazníka Moderní organizace Vztah se státem a veřejná služba Rozvoj komerčních aktivit Provozní efektivnost "Staneme se moderním, finančně stabilizovaným dopravcem první volby na liberalizovaném českém trhu." Generální ředitel Optimalizace počtu organizačních úrovní Dokončení přechodu na holding.strukturu Lidské zdroje Program výběru, rozvoje a odměňování Finance Rozvoj vztahu s objednavateli a regulatorními orgány Transparentnost interního finan. řízení Zvýšení efektivity v nákupu Transparentnost externího finan. výkaznictví Primární odpovědnost Osobní doprava Zvýšení úrovně služeb a spokojenosti zákazníků Optimalizace diferencované cenotvorby Akční plán pro komerční přepravu Vytvoření dlouhodobého plánu výkonů Zvýšení efektivity procesů (údržba, ostatní provozní procesy, odbavení cestujících) Příprava rozvoje autobusové dopravy Provoz Správa majetku Program rozvoje železničních stanic Optimalizace hospodaření s majetkem IT Systémová integrace A priori Dopad na výnosy Dopad na náklady 7

I. Orientace na zákazníka Rozšířit nabídku a úroveň poskytovaných služeb Zvýšit informovanost zaměstnanců ČD a zákazníků o mimořádnostech Zlepšit dochvilnost vlaků Zvýšit spokojenost zákazníků Snížit průměrné stáří kolejových vozidel Zlepšit vnitřní vybavení a čistotu vlaků Zlepšit čistotu nádraží Optimalizovat systém věrnostních slev

II. Vztah se státem a kraji a veřejná služba Zajistit stabilitu v odvětví železniční přepravy Zajistit základní dopravní obslužnost Nabídnout náhradní řešení za nerentabilní drážní spoje Nalézt řešení odměňování za služby poskytované v rámci IDS Získání kompenzace za provozování ŽST Zlepšit komunikaci se státem a kraji

III. Rozvoj komerčních aktivit Rozvíjet Pendolino jako vlajkovou loď ČD. Vyvíjet další komeční produkty v oblasti železniční dopravy Rozšířit nabídku o návazné produkty linkové autobusové přepravy Optimalizovat portfolio nabízených služeb poskytovaných na komerční bázi Aktivně vyhledávat nové komerční příležitosti k využití železničních stanic a ostatního nemovitého majetku

IV. Provozní efektivita Zvýšit objem výkonů na zaměstnance Snížit náklady na jednotku přepravního výkonu Zlepšit efektivitu procesů a zavést moderní technologie s cílem snížení režijních nákladů Optimalizovat využití vozového parku a infrastruktury Optimalizovat proces nákupu zavedením nákupních strategií a centralizací nákupu Navrhnout optimální organizační strukturu s omezením počtu úrovní řízení

V. Moderní organizace a lidské zdroje Zlepšit celkovou image Českých drah Zavést principy moderní corporate governance Zajistit rating ČD nezávislou agenturou Stát se atraktivním zaměstnavatelem Definovat krátkodobou a dlouhodobou potřebu lidských zdrojů Implementovat systém identifikace a rozvoje talentů Dokončit přechod na holdingovou strukturu Optimalizovat portfolio dceřiných společností

Infrastruktura transformačního programu Koordinační výbor transformačního programu zástupci ministerstev zástupci odborů externí odborníci vedení ČD Operativní řídící skupina představenstvo společnosti sponzoři projektů 13 13