Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Inovace a individualizace výuky na OA a HŠ Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_07_EKO_369_Jan Druh učebního materiálu Prezentace Autor Ing. Lenka Janovská VY_32_INOVACE_07_EKO_369_Jan
Vzdělávací obor, pro který je materiál určen Hotelnictví PředmětEkonomika Ročník3. Název tematické oblasti (sady) Zásobovací, výrobní a odbytová činnost v gastronomických zařízeních z ekonomického pohledu Název vzdělávacího materiáluBanketový obchod Anotace Prezentace seznamuje žáky s podstatou různých banketových obchodů, které výrazně přispívají ke zvyšování výnosů a konkurenceschopnosti hotelů. Prezentace podává přehled o druzích banketových obchodů a o způsobech zajištění celého banketového obchodu včetně různých možností mimopracovních aktivit. Zhotoveno, (datum/období)Prosinec 2013 Ověřeno13. února 2014
Banketový obchod zajištění akcí různého druhu včetně stravovacích služeb – konference, kongresy, semináře, workshopy, teambuldingy, meetingy, oslavy, svatby, večírky, galavečeře apod. stravování formou banketu, recepce, rautu, koktejlu apod. podle konkrétního přání klienta
Kongresová turistika = meeting industry pořádání kongresů a konferencí je nutné zajistit: vhodné místo a přednáškové sály plány konferenčních místností (posuvné stěny) technické vybavení (vypínače, zásuvky…) ubytování pro účastníky kongresu nápoje a jídlo doprovodný program – výstava, večerní akce, vystoupení dárkové předměty a jiné služby
Meeting krátká akce pro menší počet osob většinou bez ubytování méně náročná organizace i menší zisk naopak tomu může být při tzv. výjezdních zasedáních tyto akce trvají obvykle 2-3 dny a mají jednak pracovní náplň, ale mají i upevňovat kolektiv a budovat týmového ducha (=teambuilding) pak jsou důležité i jiné aktivity – sport (firemní závod na kolech/v běhu), večerní zábava
Konference a kongresy konference trvají obvykle více dní a jsou pořádané pro větší skupinu lidí např. farmaceutická konference, IT konference, studentská vědecká konference doprovodný program – ubytování, gastronomické služby kongresy větší konference počet účastníků – stovky ale i tisíce – někteří přijíždějí na celý kongres, ale někteří třeba jen na 1 den doprovodný program – kulturní program, prohlídky památek, výlety – většinou však pouze pro zájemce
Nabídka banketního obchodu Nabídka by měla obsahovat: barevnou dokumentaci z pořádání banketových akcí podrobné plány konferenčních místností s vyznačenými technickými detaily návrhy různých konferenčních menu a balíčků nabídka kávových přestávek speciálně organizované programy návrhy cen pro jednotlivá menu a jejich kombinaci nabídka by měla být komplexní, na vysoké grafické úrovni
Mimopracovní aktivity LEISURE WELLNESS SPA
1) L = Leisure = volno, volný čas využití volného času sport – tenis, cyklistika nordic walking, golf, plavání procházky, výlety, venkovní odpočinek památky divadlo, koncert, výstava, muzeum gurmánské zážitky
2) W = Wellness z anglického well-being – pocit dušení i tělesné pohody soubor aktivit, které navozují relaxaci a uvolnění např. od stresu v práci bazén a vířivka saunování kosmetické procedury – barvení řas a obočí, pleťové masky, depilace manikúra a pedikúra masáže – klasické sportovní, masáž lávovými kameny, aromaterapie, čokoládové, medové, thajské, párové, olejové, partnerské procedury
3) S = SPA postupy a procedury, které vedou k prevenci různých civilizačních onemocnění nebo přímo k léčbě chorob například oběhového nebo pohybového ústrojí nadstavba wellness i tady je důležité příjemné prostředí a uvolnění klienta masáže rehabilitace koupele a zábaly oxygenoterapie solné jeskyně
Business konferenční balíček – Aquapalace Hotel Praha - pronájem konferenčních místností - konferenční set (blok, tužka) - technické vybavení - 2 lahve minerální vody - coffee break - teplý bufet nebo menu - vstup do vodního světa Aquapalace Praha Příklad z praxe
Uzavření banketního obchodu Hotel, ve kterém se kongres uskuteční: vypracuje návrh, jak celou akci zorganizovat finanční limit, počet účastníků, nároky na kongresové sály – dataprojektory, plátna, tabule, mikrofon vypracuje časový harmonogram všech akcí pomůže pořadatelům s výběrem dalších firem, které se zapojí do pořádání tisk materiálů, reklama
dále… zajišťuje ubytování a stravování po celou dobu kongresu nabízí další služby – výlety, LWS, vystoupení, módní přehlídka uzavře s klientem smlouvu, které obsahuje podstatná ujednání o banketním obchodu pro opakované akce bývá zpracován konferenčním oddělením pracovní příkaz – komando, který obsahuje podrobné požadavky na jednotlivé úseky, které se na realizaci banketního obchodu podílí
Po skončení akce vyžaduje se záloha před konáním akce zajištěním akce je pověřen jeden zaměstnanec, který komunikuje se zákazníkem a je odpovědný za realizaci celé akce po ukončení akce provede vyúčtování a podklady předá účtárně vyhodnotí akci po stránce organizační, ekonomické (rentabilnost akce) a spokojenosti zákazníka
Použitá literatura a zdroje: SMETANA, František a KRÁTKÁ, Eva. Podnikání v hotelnictví a gastronomii pro střední a vyšší hotelové školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, s. ISBN Zdroj všech obrázků v této prezentaci: Kliparty sady Microsoft Office dostupné pod licencí Microsoft Office. [cit ]. Dostupný pod licencí Microsoft Office 2010 (viz cz&CTT=114) na WWW:. Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.