VĚTA JEDNODUCHÁ A SOUVĚTÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zájmena - procvičování na test ČÁST ÚSTNÍ
Advertisements

Souvětí, věta hlavní, vedlejší
Číslovky SKLOŇOVÁNÍ DVA, OBA, TŘI, ČTYŘI
Přídavná jména TVOŘENÍ TVARŮ
Číslovky DRUHY ČÍSLOVEK
Předmět: Český jazyk - mluvnice Cílová skupina: 6. ročník ZŠ
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01.
SLOVESA - 5 Ohebný slovní druh-časují se
Neohebné slovní druhy nedají se „ohýbat“ (skloňovat/časovat)
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Podstatná jména pomnožná, hromadná, látková
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Podstatná jména obecná a vlastní (OPAKOVÁNÍ A PROCVIČOVÁNÍ)
Podstatná jména Mluvnické kategorie; konkrétní a abstraktní
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Ohebné slovní druhy PROCVIČOVÁNÍ 1.ROZLIŠTE PŘÍDAVNÁ JMÉNA T/M/P.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DESÍTEK DO 100
JAZYKOVÉ ROZBORY (+ PRACOVNÍ LIST)
PODMĚT Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-25
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Věta jednoduchá, souvětí
ZÁPOR SLOVNÍ, MLUVNICKÝ.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Přídavná jména pravopis koncovek
Pohybová soustava (výklad učiva) Počet hodin: 1 5. ročník
Spojovací výrazy Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Květen 2013
Přísudek Zpracovala: Mgr
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Číslovky Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 20123Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Vedlejší věta předmětná Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Věty podle postoje mluvčího
stůl - pes - bída - zlost - láska -
Zájmena Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Únor 2013 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
Základní škola a mateřská škola T.G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Přívlastek Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
OPAKOVÁNÍ ČÍSLOVEK (+ pracovní list)
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Přídavná jména DRUHY PŘÍDAVNÝCH JMEN
SLOVNÍ DRUHY.
Úvaha II Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Duben 2013
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Druhy vět vedlejších VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.05. Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí – poznává funkcí vět vedlejších. Žák řeší drobné.
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Zájmena skloňují se druhy: osobní přivlastňovací ukazovací tázací
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Souvětí Celek složený ze dvou a více vět. Věta hlavní (VH) – mluvnicky nezávisí na jiné větě Věta vedlejší (VV) – závisí na větě řídící, doplňuje její.
Vyjádření příčiny a důsledku. Příčina (spojka PROTOŽE) Petr byl sám doma, protože jeho rodiče šli do divadla. Proč byl Petr sám doma? Protože jeho rodiče.
VY_32_INOVACE_Jir_ II_11 Věta a souvětí Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_10_SKLADBA.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Souvětí, věta hlavní, vedlejší
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Úvaha II Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Duben 2013
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

VĚTA JEDNODUCHÁ A SOUVĚTÍ SVÉ MYŠLENKY VYJADŘUJEME SLOVY SLOVA JSOU USPOŘÁDÁNA V UZAVŘENÝ CELEK TOMUTO CELKU ŘÍKÁME VĚTA JEDNODUCHÁ MYŠLENKA JE VYJÁDŘENA VĚTOU JEDNODUCHOU , DVĚ A VÍCE VĚT TVOŘÍ SOUVĚTÍ

VĚTA JEDNODUCHÁ A SOUVĚTÍ SOUVĚTÍ JE VĚTNÝ CELEK SLOŽENÝ ZE DVOU A VÍCE VĚT VĚTA HLAVNÍ - MLUVNICKY NEZÁVISLÁ NA JINÉ VĚTĚ VĚTA VEDLEJŠÍ - UVOZENA(začíná) SPOJKOU PODŘADICÍ NEBO VZTAŽNÝM SLOVEM, JE ZÁVISLÁ NA JINÉ VĚTĚ A VYJADŘUJE NĚKTERÝ JEJÍ VĚTNÝ ČLEN

VJ a S - PROCVIČOVÁNÍ Podtrhni S (souvětí) Maminka dnes uvařila výborný oběd. Slyšel chlapce, jak se směje. Potěšilo mě, že jste si na mě vzpomněli.Škola uspořádala počátkem letošního roku závody chlapců a dívek. Setkal jsem se na nádraží s přítelem. Na konci dopisu stála prosba, aby se k nám babička nastěhovala. Protože byla unavená, na procházku nešla. Nepřišel včas, protože mu ujel autobus. Petr pozdravil, jak se sluší. Rackové křičeli, až nám uši zaléhaly. Závodníky jsme bouřlivě vítali v cíli.

VJ a S - PROCVIČOVÁNÍ V souvětí podtrhni spojovací výraz a nadepiš VH a VV (věta hlavní, věta vedlejší) Slyšel chlapce, jak se směje. Potěšilo mě, že jste si na mě vzpomněli. Na konci dopisu stála prosba, aby se k nám babička nastěhovala. Protože byla unavená, na procházku nešla. Nepřišel včas, protože mu ujel autobus. Petr pozdravil, jak se sluší. Rackové křičeli, až nám uši zaléhaly. Oknem, které bylo otevřené, vnikal do místnosti čerstvý vzduch.

VJ a S - PROCVIČOVÁNÍ V souvětí podtrhni spojovací výraz a nadepiš VH a VV (věta hlavní, věta vedlejší) ŘEŠENÍ : VH VV Slyšel chlapce, jak se směje. VH VV Potěšilo mě, že jste si na mě vzpomněli. VH VV Na konci dopisu stála prosba, aby se k nám babička nastěhovala. VV VH Protože byla unavená, na procházku nešla. VH VV Nepřišel včas, protože mu ujel autobus. VH VV Petr pozdravil, jak se sluší. VH VV Rackové křičeli, až nám uši zaléhaly. VH a VV VH b Oknem, které bylo otevřené, vnikal do místnosti čerstvý vzduch.

Digitální učební materiál: Autor: Mgr.Petra Adamčíková Stupeň a typ vzdělávání: 2.stupeň ZŠ Ročník: šestý Předmět: český jazyk Počet vyuč.hodin: 1 Škola : ZŠ a MŠ L.Kuby 48, 370 07 České Budějovice Vytvořeno: srpen 2011 Druh uč.materiálu – prezentace –Microsoft PowerPoint-výklad a procvičování Školní rok 2011/12 a dále Registrační číslo: 7_I_17_Čj

Zdroje Krausová,Z., Teršová,R.,Český jazyk 6 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia 1.vydání.Plzeň:Nakladatelství Fraus,2003.136s. ISBN 80-7238-206-3 Styblík,V., Čechová,M., Hauser,P., Hošnová,E.,Český jazyk pro 6.ročník základní školy a pro odpovídající ročník víceletých gymnázií 2.vydání.Praha: SPN , 2001.176s.ISBN 80-7235-148-6 Seifertová,A.,Cvičebnice k učebnicím českého jazyka pro 6.-9.ročník ZŠ 2.vydání.Hájek Studio BLUG 2006.207s.154-00-26