Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná střední škola, Rakovník, Na Jirkově 2309, Rakovník Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název DUM : VY_42_INOVACE_MAT_01_30 PředmětMATEMATIKA Tematický okruhPLANIMETRIE Klíčová slova:rovinný obrazec, obvod, obsah Autor RNDr. Milena Knappová Rok vytvoření 2013Ročník učňovské obory, nástavbové studium Anotace: Materiál slouží k opakování učiva i při samostatné přípravě studentů na maturitní zkoušku. Metodický pokyn: Materiál slouží k opakování dané problematiky a k samostatné přípravě k maturitní zkoušce. Cílová skupina: studenti střední školy, 15 a více let.
Obvody a obsahy složených rovinných obrazců (odčítání) RNDr. Milena Knappová Planimetrie, obvody a obsahy rovinných obrazců
Obsah: Obrazce tvořené obdélníky, čtverci Obrazce tvořené čtverci, částmi kruhu Obrazce tvořené obdélníky, částmi kruhu Obrazce tvořené obdélníky, trojúhelníky Konec Pro pokračování zvolte téma.
Obrazce tvořené obdélníky, čtverci: obsah Má-li jeden čtvereček v čtvercové síti obsah 1 cm 2, jak velká plocha je zvýrazněna? Je zvýrazněna plocha 22 cm 2.
Obrazce tvořené čtverci, částmi kruhu: obsah Má-li jeden čtvereček v čtvercové síti obsah 1 cm 2, jak velká plocha je zvýrazněna? Je zvýrazněna plocha zhruba 5,14 cm 2.
Obrazce tvořené obdélníky, částmi kruhu: obsah Má-li jeden čtvereček v čtvercové síti obsah 1 cm 2, jak velká plocha je zvýrazněna? Je zvýrazněna plocha zhruba 12,57 cm 2.
Obrazce tvořené obdélníky, trojúhelníky : obsah Má-li jeden čtvereček v čtvercové síti obsah 1 cm 2, jak velká plocha je zvýrazněna? Je zvýrazněna plocha 7,5 cm 2.
Použité materiály: Materiál je určen pro bezplatné používání při výuce a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Obrazový materiál je vytvořen v programech Cabri II Plus, Inkscape a GIMP. Vlastní archiv autorky