Komora sociálních podniků

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Financování komunitních projektů Tento příspěvek vznikl při řešení grantu podpořeného Vzdělávací nadací Jana Husa Ing. Jana Krbová.
Strategické plánování rozvoje územních celků a neziskové organizace Zuzana Guthová, Rosa - společnost pro ekologické informace a aktivity.
Principy sociálního podnikání
Knihovna v obci - proč? aneb Víme, co máme? Kardašova Řečice říjen 2005 Zlata Houšková.
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
Celostátní síť pro venkov
Občanské sdružení M‘am‘aloca Nezisková organizace pro podporu komunitního způsobu života, regionálního udržitelného rozvoje, životního prostředí a mezigenerační.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Teoretický model sociální firmy Ing.Markéta Würtherlová Fokus Praha, o.s.
Komora sociálních podniků Ing. Vojtěch Miler Hlavní principy sociálního podnikání obcí a MAS.
W.P Výbor regionů Stanovisko ke sdělení Komise pro Radu, Evropský parlament, Ekonomický a sociální výbor a Výbor regionů „Posilování místní dimenze.
Aplikace komunitně vedeného místního rozvoje do venkovského prostředí Venkovská konference Místní akční skupiny Království – Jestřebí hory, o.p.s. (20.
Sociální podnik sociální ekonomika. Pojetí sociální firmy Sociální firma je konkurenceschopný podnikatelský subjekt působící na běžném trhu jehož účelem.
Sociální podnik / sociální firma (SF) původně britský model zaměstnávání znevýhodněných osob / inspirace italskými sociálnímu družstvy a německými tzv.
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
NEZISKOVÉ ORGANIZACE PARTICIPACE a KOMUNIKACE. Role participace „Každá centrální moc, i když má minimální pravomoci, má stálou tendenci ve jménu efektivity.
Základní principy sociálního podnikání
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
Žďár nad Sázavou - Města budoucnosti ? Co je to zapojování veřejnosti, co je partnerství.
© Moravskoslezský kraj DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Spolupráce veřejné správy s podniky.
Proč „komunitní knihovna“ Knihovnická dílna Zlata Houšková.
Společenská odpovědnost organizací
Zdravá škola.
CCO JE PARTNERSTVÍ  PARTNERSTVÍ A SOV  PARTNERSTVÍ A BUDOUCNOST Ing. Zdeňka Škarková.
SEMINÁŘ Možnosti podpory podnikatelského sektoru a jeho dalšího rozvoje v Libereckém kraji Příprava projektu vědecko technického parku v Liberci Mgr. Tomáš.
Občanský a družstevní sektor. překrývání sociální ekonomiky státu s občanským sektorem /nejsou totožné/ České organizace občanského sektoru občanská sdružení.
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
NEZISKOVÉ ORGANIZACE VYMEZENÍ, VÝZNAM. 2 Občanská společnost občan Soukromý sektor stát VEŘ. PROSTOR Dána institucemi a organizacemi různého charakteru.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Národní síť Místních akčních skupin České republiky, o.s. Litoměřice Ing. Jiří Krist.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Iniciativa EQUAL v ČR. Iniciativa EQUAL Samostatná forma pomoci ze strukturálních fondů týkající se mezinárodní spolupráce při prosazování nových prostředků.
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Sociální zemědělství Nová možnost sociálního podnikání
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
1 Neziskové organizace Neziskovky jsou nedělitelnou součástí občanské společnosti a jako takové mají nezastupitelnou roli v rozvoji demokracie a řešení.
PPSD Personální a poradenské družstvo Ing. Vojtěch Miler předseda družstva Hlavní principy sociálního podnikání obcí a MAS Informační seminář MAS Region.
Sociální podnikání jako nástroj integrace lidí s mentálním postižením nebo duševním onemocněním - zkušenosti z Plzeňského kraje Martin Fojtíček.
RODINNÁ POLITIKA Rodinná politika na úrovni krajů a obcí, Metodické „doporučení“ MPSV ČR, 2008) souhrn aktivit a opatření za účelem podpory rodiny podpora.
2016 Ing. Milan Venclík, MBA předseda představenstva Sociální podnikání v praxi.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Komunitní a akční plánování v praxi Co je to zapojování veřejnosti.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Seminář pro žadatele OP LZZ - Mezinárodní spolupráce: Shrnutí, doporučení, diskuse 29. červenec 2008 Praha.
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Trutnovská zeleň, o.p.s. Mgr. Terezie Mertlíková ředitelka.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Z AJIŠŤOVÁNÍ VEŘEJNÝCH SLUŽEB Kontrahování služeb se soukromým a neziskovým sektorem.
Principy KPSS Zlín Co KPSS přineslo do procesu plánování důraz na aktivní roli uživatelů sociálních služeb a zastoupení jejich zájmů v procesu.
Regionální politika, ano či ne Ing. Marek Jetmar, Ph. D
Projekt na podporu neformální péče v ORP Hodonín
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Subjekty a objekty veřejných politik
Společensky odpovědné podnikání
PAKT ZAMĚSTNANOSTI LIBERECKÉHO KRAJE
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje Jablunkovska
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Komora sociálních podniků
Transkript prezentace:

Komora sociálních podniků Ing. Milan Venclík, MBA

Komora sociálních podniků - cíle Zasazovat se o popularizaci sociálního podnikání Prosazování podpory sociálních podnikatelů a sociálních podniků Usilovat o vytvoření kvalitní spolupráce sociálních podnikatelů a sociálních podniků, která vede k výměně dlouhodobých zkušeností Prosazovat aktivity, které napomáhají k rozvoji sociálního podnikání Spolupracovat se subjekty v oblasti sociální podnikání v zahraničí

Komora sociálních podniků - činnost šíření odborných informací o sociálním podnikání, k tomuto účelu pořádání seminářů, konferencí a jiných obdobných setkání, publikace v periodikách, vydávání vlastních publikací a provozování vlastních webových stránek, poradenství v oblasti sociálního podnikání jak členům, tak dalším subjektům podnikající v této oblasti nebo zajímající se o toto téma,

Komora sociálních podniků - činnost vyhledávání, shromažďování a zprostředkování informací o sociálním podnikání a souvisejících tématech, prosazování zájmů členů při komunikaci s veřejnou správou, jinými organizacemi a zahraničními institucemi, další činnosti, které jsou v souladu s cíli sdružení.

Komora sociálních podniků – princip ekonomiky třetího tisiciletí Ukotvení v privátním sektoru Cílem podnikání je užitek – společenský prospěch (ne finanční zisk) Účast na trhu není provázena kumulováním a dalším distribuováním zisku Iniciativa lokální a prováděna místními občany Výdobytky a služby jsou místního charakteru Podporují ekonomicky i politicky domácí podnikání

Komora sociálních podniků – základní pilíře Kooperace Spolupráce – tým Koordinace Partnerství Nutné podmínky: Zájem Znalost Schopnost

Komora sociálních podniků – podmínky nutné nikoliv však dostačující Společné cíle a vize Společné přání Společné úsilí Společné řešení problémů Společné sdílení úspěchů i neúspěchů

Komora sociálních podniků – komunitní přístup Komunitní rozvoj byl vyvíjen v USA a VB po 2. světové válce. Přičemž původně byl zamýšlen k podpoře marginalizovaných lokalit a lidí z rozvojových zemí na demokratických principech. Podobný vývoj se odehrál v zemích jižní Evropy, jen pojem se diferencoval s vizí, aby lépe vyjadřoval podstatu aktivit, proto byl nazýván jako sociální rozvoj.

Komora sociálních podniků – komunitní přístup Sociální podniky se etablují na lokální a regionální úrovni Cílem sociální firmy je integrovat znevýhodněné lidi zpátky do komunity Pojem komunita pochází z latinského slova „communitas“ a znamená lidské společenství, jehož příslušníci jsou spojeni určitou spřízněností a vzájemnou spoluprácí. Pozor: V ČR komunitní není totožné s municipální

Komora sociálních podniků – komunitní přístup Komunita je charakteristická: svými hranicemi (např. geografické, ekonomické, sociální), základními pilíři (společné zájmy, účinná komunikace, vzájemná spolupráce), strukturou (formální a neformální organizace, skrze něž členové komunity prosazují své zájmy).

Komora sociálních podniků – komunitní přístup Charakteristiky vyváženě žijící komunity (podle Gardner a 1999) je různorodou jednotou, má společný základ sdílených hodnot, vyznačuje se vzájemnou péčí, důvěrou, týmovou prací, má rozvinutou efektivní komunikaci

Komora sociálních podniků – komunitní přístup usnadňuje lidem účast na veřejných věcech, vytváří si vlastní identitu, záměry, vytváří si vnitřní a vnější vazby, vychovává, je schopná předávat hodnoty i formy další generaci, je otevřená budoucnosti, má vyvážená institucionální uspořádání.

Komora sociálních podniků – vlivy na fungování komunitních aktivit vysoká autorita zvolených představitelů existence občanského sektoru s vysokou neformální autoritou; vzájemná spolupráce politiků, nestátního neziskového sektoru a podnikatelů i zaměstnanců; schopnost identifikovat jak dlouhodobé, tak akutní problémy a potřeby obce/města; správné určení priorit komunity a nalézaní konsensu v jejich řešení; dlouhodobá kontinuita spolupráce (i v rámci politických změn v jednotlivých volebních obdobích) při řešení hlavních priorit a zároveň flexibilní schopnost identifikovat potřeby nové.

Komora sociálních podniků – zapojení do komunitního plánování Aktivní podpora následujících tezí: Participace na životě společnosti Analýza problémů a potřeb Vymezení priorit Implementace Inovativní řešení problémů Kontrola výsledku (i veřejná – pokud jsou používány VF) Identifikace nových potřeb a problémů

Komora sociálních podniků – vazba na sociální podnik Podmínky nutné: všechny komunity mají prostředky (lidské zdroje, potenciál), komunitní rozvoj se neděje sám od sebe, musí být stimulován (buď z vnitřních zdrojů – vzdělaní spoluobčané nebo z venku podpora profesionálů a lídrů jiných komunit). aktéři znají a identifikují problémy,

Komora sociálních podniků – vazba na sociální podnik dochází k aktivizaci vnějších příležitostí a partnerů, lze využít společnou sílou ke sjednocení, komunitní rozvoj se děje na místní úrovni, na úrovni života lidí, dobrá vláda znamená nejen silné vedení, výkonnou správu, ale i transparentnost, důvěru výzvy do budoucna.

Komora sociálních podniků - závěr Se sociálním podnikáním souvisejí tři hlavní hodnoty: Podnikání - sociální firmy kombinují tržní orientaci se sociálním posláním. Zaměstnanost - sociální podniky jsou podpůrnými pracovišti, jejichž pracovní prostředí poskytuje všem zaměstnancům podporu, příležitost a smysluplnou práci.

Komora sociálních podniků - závěr Empowerment - sociální podniky usilují o společenskou a ekonomickou integraci znevýhodněných skupin jejich zaměstnáváním. Zplnomocnění znevýhodněných skupin (empowerment)

Komora sociálních podniků - závěr Komora chce: Prezentovat hodnotový rámec, ke kterému se sociální firma hlásí (smutný případ Slovensko, kde sociální podnikání je synonymum se slovem krádež) A dále poskytnout : zákazníkům, zaměstnancům, veřejným institucím,

organizacím a agenturám, poskytovatelům služeb v oblasti zaměstnávání, donátorům a investorům, konkurentům informaci, že: Sociální firma je konkurenceschopný podnikatelský subjekt působící na běžném trhu, jehož účelem je vytvářet pracovní příležitosti pro osoby znevýhodněné na trhu práce a k tomu jim poskytovat přiměřenou pracovní a psychosociální podporu.

Komora sociálních podniků Děkuji za pozornost Milan Venclík venclik.milan@seznam.cz