VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Advertisements

Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
PROPAGACE MARKETING.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Název SŠ: SŠŽ Sokolov Číslo projektu: CZ.107/1.500/ Název projektu:
VY_32_INOVACE_EKO_05 MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
VY_32_INOVACE_EKO_20 PROPAGACE II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: reklamní.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_EKO_02 PODSTATA MARKETINGU. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Komunikace a stimulování prodeje
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
VY_32_INOVACE_EKO_03 MARKETING A TRH. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: trh,
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
VY_32_INOVACE_EKO_10 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Aktivita č.2: Podnikání a právo
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
9.Komunikace.
Marketingová komunikace.
VY_32_INOVACE_EKO_17 DISTRIBUCE I.
Komunikační proces Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Propagace - Promotion -
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
VY_32_INOVACE_EKO_14 PRODUKT II.
VY_32_INOVACE_EKO_13 PRODUKT I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingové.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Statistika – reklamní strategie Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
Propagace
Vítejte na Marketingu.
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_078 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název.
R EKLAMA A JEJÍ DRUHY PaedDr. Milan Báča. Hlavní úkoly reklamy Hlavní úkoly reklamy K hlavním úkolům reklamy patří:  zvýšit tržby z prodeje produktu.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_MAR35 Název školy.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Komunikační (propagační)
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Vítejte na Marketingu.
Marketingová komunikace
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I

PROPAGACE I Autor: Ing. Hana Motyčková EKO VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: 31. 1. 2013 Klíčová slova: propagační mix, propagační strategie, marketingová komunikace, reklama Anotace: Prezentace na ověření dosavadních znalostí o marketingovém mixu, na získání znalostí o propagaci, propagačním mixu, propagačních strategií a marketingové komunikaci. Způsob využití: Žáci zhlédnou prezentaci s odborným výkladem. Následně učitel prověří, zda žáci porozuměli danému tématu - zpětná vazba.

EKO VY_32_INOVACE_EKO_19 Propagace propagace (model 4 P) nebo marketingová komunikace (model 4 C) spotřebitelé – vědět o produktu, přesvědčeni o výhodách, vznik potřeby koupě propagace = forma komunikace mezi prodávajícím a kupujícím za účelem ovlivnění prodeje výrobků, služeb aktivity určené ke komunikaci se zákazníky informuje, připomíná, přesvědčuje vlastnosti a dostupnost produktu

Propagační (komunikační) mix EKO VY_32_INOVACE_EKO_19 Propagační (komunikační) mix reklama – placená neosobní forma komunikace, informovat a ovlivnit spotřebitele podpora prodeje – forma propagace public relations – neosobní forma komunikace, publikování pozitivních informací - dobré mínění o firmě přímý marketing – adresná komunikace mezi zákazníkem a prodávajícím osobní prodej – nejnáročnější forma propagace, prodej pomocí osobního kontaktu

Propagační strategie propagační strategie – dva typy EKO VY_32_INOVACE_EKO_19 Propagační strategie propagační strategie – dva typy B2B – zaměřená na prostředníka obchodníci – VO, MO výrobce se snaží prosadit výrobek do distribuční sítě B2C – zaměřená na spotřebitele výrobce se snaží prosadit výrobek u kupujících, aby jej požadovali u obchodníků

Marketingová komunikace EKO VY_32_INOVACE_EKO_19 Marketingová komunikace marketingová komunikace – přenos sdělení mezi zdrojem a příjemcem komunikační model AIDA – 4 fáze chování kupujícího před nákupem: upoutání pozornosti, vzbuzení zájmu, vyvolání přání vlastnit výrobek, dosažení akce - koupě fáze komunikačního modelu – cíl: předat sdělení tak, aby příjemce pochopil zdroj sdělení zakódování přenos dekódování příjemce

Marketingová komunikace EKO VY_32_INOVACE_EKO_19 Marketingová komunikace zpětná vazba - reakce příjemce na sdělení (souhlas, odeslání soutěžního kuponu) informační šumy – narušují komunikační proces (hluk z ulice, nepozornost příjemce) komunikace verbální komunikace neverbální komunikace (mimika, gestika, posturologie, kinezika, haptika) elektronická komunikace

Propagační (komunikační) mix EKO VY_32_INOVACE_EKO_19 Propagační (komunikační) mix REKLAMA působí na každého, vědomě, nevědomky placená neosobní forma jednosměrné komunikace, cíl: informovat spotřebitele a ovlivnit jeho nákupní chování vytvářet dobré mínění o firmě – u veřejnosti, u zaměstnanců, v podnikatelské sféře, zvyšovat poptávku po výrobku, vytvářet silnou značku

Propagační (komunikační) mix EKO VY_32_INOVACE_EKO_19 Propagační (komunikační) mix přesvědčuje, připomíná vlastnosti a dostupnost produktu výhoda: k zákazníkovi kdykoliv, kdekoliv, levně, rychle reklamní sdělení má obsahovat, co neodporuje etickým a mravním normám, zákonům zákon č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy

Propagační (komunikační) mix EKO VY_32_INOVACE_EKO_19 Propagační (komunikační) mix DRUHY REKLAMY všeobecná – cíl: zvýšit poptávku po výrobcích bez rozdílu značky značková – cíl: propagovat výrobek nebo službu určité značky instituční – cíl: pozitivní mínění o firmě v očích veřejnosti

Propagační (komunikační) mix EKO VY_32_INOVACE_EKO_19 Propagační (komunikační) mix FUNKCE REKLAMY informativní – informovat o existenci výrobku nebo slevě přesvědčovací – přimět spotřebitele ke koupi propagovaného zboží nebo služby připomínací – oblíbený výrobek stále existuje a lze jej koupit

Propagační (komunikační) mix EKO VY_32_INOVACE_EKO_19 Propagační (komunikační) mix TEORIE REKLAMY silná teorie – vychází z toho, že reklama zákazníka ovlivní, přesvědčí o nákupu zboží nebo služby, reklama vytváří konzumní společnost slabá teorie – zákazníka ovlivňují zvyky, nákupní chování, tradice, reklama – funkce informační

EKO VY_32_INOVACE_EKO_19 Zdroje Moudrý, M. Základy marketingu. Kralice na Hané: Computer Media, s. r. o., 2008. ISBN 978-80-7402-002-5. Boučková, J. a kolektiv autorů. Základy marketingu. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 1999. ISBN 80-7079-527-1. Jakubíková, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, a. s., 2012. ISBN 978-80-247-4209-0.