Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám
Advertisements

Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
Základy úprav fotografií
EXCEL 2010 Obrazce 3. část. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava.
VY_32_INOVACE_E3-13 KRESLÍME RASTROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ZÁŘÍ 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY RASTOVOU.
Grafický editor GIMP (11) Ještě jednou si pohrajeme s filtrem mapování na objekt. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_FOTF11560ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Praktikum z digitální fotografie Vrstvy Zdeněk Töpfer
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_FOTF10160ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_SVF35860DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Kreslíme rastrovou grafikou I. v programu MALOVÁNÍ
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_253 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.11/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autor materiálu: Mgr. Jiří Černohorský Datum vytvoření: říjen 2012.
VY_20_INOVACE_SVF21460DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Grafický editor GIMP (6)
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Photo-Paint – maska, oříznutí Autor:
Grafický editor GIMP (2)
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Tímto nástrojem můžeme provést různé doplnění, nebo rozšíření základního obrázku. Pro koláže použijeme ještě nástroje „rozmazání“ a zadáním % rozmazání.
Plakát – kreativa 2 - montáž VY_32_INOVACE_Mul4r0104Mgr. Jiří Mlnařík.
Grafický editor GIMP (2)
Základy retuše v Adobe Photoshop
VY_32_INOVACE_GR_789 CD- OBAL. Zadání: vytvořte obal na CD použijte 5 fotografií (každou v samostatné vrstvě) vložené obrázky upravte pomocí nástrojů.
Grafický editor GIMP (6) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
PIXLR ‒ ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (5) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.
CorelDRAW – vizitka (20). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Masky vrstev Nástroj vhodný pro úpravu a retuš fotografií.
Grafický editor GIMP (2)
CorelDRAW – vlastnosti objektů
Základní úpravy barev v Adobe Photoshopu
Vkládání grafických objektů
Základní nástroje v Adobe Photoshopu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základy maskování v Adobe Photoshop
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu:
Základní úpravy barev v Adobe Photoshopu
Základní úpravy jasu v Adobe Photoshop
Grafický editor GIMP (6)
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Vrstvy v Adobe Photoshop I.
Základní kroky při úpravě fotografií v Camera RAW
VY_32_INOVACE_09_ICT_538_Jnc
Grafický editor GIMP (6)
Transkript prezentace:

Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony: III/2 Datum vytvoření: Autor:MgA. Jiří Žižka Určeno pro předmět: Odborný výcvik Tematická oblast:Porovnání klasické a digitální fotografie, 2. roč. Obor vzdělání: Fotograf (34-56-L/01), 2. ročník Název výukového materiálu: Adobe Photoshop: lekce č. 15 Popis využití: Výukový materiál o úpravách a zpracování digitální fotografie s využitím programu Adobe Photoshop. Čas: 60 minut VY_32_INOVACE_OVF21560_ŽIŽ

VRSTVY  Před započetím práce ji zduplikujeme:  Obsahuje původní data.  Obdoba negativu v analogové fotografii. Zacházíme s ní stejně jako s originálem filmu.  Nikdy neretušujte přímo na této vrstvě!  Vždy ji ponecháváme v původním stavu.  Vrstva pozadí slouží ke srovnání stavu „před“ a „po“.  Nedotýkejte se jí!  Než podniknete jakékoliv zásahy do originálního souboru ZÁLOHUJTE JEJ ! 1. Vrstva pozadí

VY_32_INOVACE_OVF21560_ŽIŽ  Vytvoření duplicitní vrstvy:  přetáhnete původní vrstvu na ikonu Vytvořit novou vrstvu: nebo použijeme klávesovou zkratku:  Jedná se o přesnou kopii pozadí, na které můžeme pracovat bez vlivu na originální data. 2. Duplicitní vrstva

VY_32_INOVACE_OVF21560_ŽIŽ  Vytváříme jí, když potřebujeme pro práci jen část vrstvy.  Provedeme výběr části obrázku, který chceme použít a zvolíme Za použití pravého tlačítka Vrstva kopírováním nebo stiskneme:  Photoshop zkopíruje a vloží výběr do nové vrstvy při zachování umístění původních dat na nové vrstvě. 3. Kopírovaná vrstva

VY_32_INOVACE_OVF21560_ŽIŽ 4. Vrstvy úprav  Umožňují provádět celkové a výběrové úpravy.  Vhodné pro zdokonalování obrázků a pro aplikování kreativních efektů.

VY_32_INOVACE_OVF21560_ŽIŽ 5. Prázdné vrstvy  Prázdná vrstva je představována vzorem mřížky.  Lze ji přirovnat k jakémusi listu průhledné fólie, na kterém můžeme malovat nebo retušovat aniž bychom ovlivnili data na vrstvě Pozadí.

VY_32_INOVACE_OVF21560_ŽIŽ 6. Neutrální vrstva  Photoshop nezobrazuje některé režimy prolnutí u vrstev vyplněných bílou, šedou nebo černou barvou.  Neutrální vrstvy používáme pro:  jemné i výraznější vylepšování odstínů  pro efekty zostření

VY_32_INOVACE_OVF21560_ŽIŽ 7. Vrstvy výplní  Vrstvy výplní umožňují odděleně vkládat:  plné výplně  přechodové výplně  vzorkované výplně  Vrstva vyplněná plnou barvou je vhodná, když obarvujeme nebo tónujete obrázek.

VY_32_INOVACE_OVF21560_ŽIŽ 8. Vrstvy sloučené  Nejsnazší je pracovat na vrstvě dosud provedené práce, tedy vrstvě vytvořené všemi viditelnými vrstvami, které jsme již upravovali.  Sloučenou vrstvu (s kompletními informacemi o obrázku) vytvoříme klávesovou zkratkou

VY_32_INOVACE_OVF21560_ŽIŽ 9. Vrstvy inteligentních objektů  Představují flexibilnější a kvalinější způsob práce i se složenými obrazy.  Před každou transformací vrstvy (skupiny vrstev) nebo jejím oříznutím provedeme převod na Inteligentní objekt.  Vrstvu převedenou na inteligentní objekt můžeme libovolně transformovat, opakovaně měnit její velikost, a to bez ztráty obrazových bodů a ostrosti.  Inteligentní objekt využívá data originálního souboru a nenastavuje obrazové body.  Inteligentní objekt můžeme upravit jako samostatný obraz v novém okně i po jeho vložení do jiného obrazu (po dvojím kliknutí na Inteligentní objekt v paletě Vrstvy).  Inteligentní objekty mohou také obsahovat různé efekty, které umožňují nedestruktivní aplikaci a lze je kdykoliv změnit případně i odstranit.

Úprava Inteligentního objektu jako samostatného obrazu v novém okně (po dvojím kliknutí na Inteligentní objekt v paletě Vrstvy). Nedestruktivní aplikace různých efektů na Inteligentním objektu Převod vrstvy na Inteligentní objekt. VY_32_INOVACE_OVF21560_ŽIŽ

Použitá literatura: 1.Eismann, Katrin: Photoshop – retuš a restaurování fotografie, Zoner Press, Brno Adobe Creative Team: Adobe Photoshop CS5 - Oficiální výukový kurz, Computer Press, 2010.