Podnikatelský institut PYRAMIDA s.r.o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

Personální řízení v malých podnicích
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Vzdělávání zaměstnanců v Centru pro podporu zaměstnanců
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Rozpoznání motivačního ladění a motivační profil jednotlivce
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
managementu znalostí podle
Balance Score Card (BSC) v řízení dodavatelských systémů
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Charakteristika řízení
Strategie podniku v globálním světě
Znalostní management KIP/KM 3 kr. 2+1 Požadavky k zápočtu: Prezentace tématu KM na semináři Účast na seminářích Úspěšnost zápočtového testu min. 60% Závěrečná.
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/ Mgr. Ilona Štorová AIVD ČR, o. s.
Palatinum Excellence Software na řízení firmy. 1.Proč Software Excellence 2.Představení Software Excellence 3.Jak zavést do praxe Obsah Prezentace.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Technology Transfer Offices can help disseminate IP knowledge Jaroslav Burcik Czech Technical University in Prague Centre for Business cooperation, CTU.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
Příprava pracovníků v Tanex,PLASTY a.s. Ing. Dana Spejchalová, Ph.D.
Personální management
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Vzdělávání a výcvik pro automobilový průmysl 2. ročník odborné konference Kroměříž, 10. března 2005.
1 Měření efektů manažerských vzdělávacích a rozvojových aktivit Štěpán Galbavý Partner Inventa,s. r. o.
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
VÝCHODISKA PRO ROZVOJ VŮDCOVSTVÍ
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
Strana: 1 © Vema, a. s. Ucelené řešení pro řízení lidských zdrojů, ekonomiky a logistiky.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Systémy pro podporu managementu 2 Inteligentní systémy pro podporu rozhodování 1 (DSS a znalostní systémy)
Prosperita organizace
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Personální management – vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů Autor: Jméno Příjmení Téma Závěrečné práce: Vedoucí ZP:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Ing. Josef Zrůst PEF MZLU v Brně Ústav managementu
Emoční inteligence součást sociální inteligence, schopnost a dovednost vnímat, poznávat a diferencovat vlastní i cizí pocity, emoce, afekty a nálady a.
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice. Proč znalostní ekonomika ? silná konkurence ekonomická krize efektivní výroba a prodej.
Řídící struktury, malé a velké organizace
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
knowledge management, řízení znalostí, management znalostí
Personální management – vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů Autor: Jméno Příjmení Téma Závěrečné práce: Vedoucí ZP:
Management znalostí v inovačně náročném prostředí Ludmila Mládková VŠE v Praze.
MANAGEMENT - Pojetí managementu
Přístup k OM v pojetí posunu paradigmatu v managementu k principiálnímu vedení Osnova Připomenutí „co znamená posun paradigmatu v managementu k principiálnímu.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
8. Zavádění procesního řízení
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Personální plán pro podnikatelský plán
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Antonín Krejčí Zvyšování konkurenceschopnosti firem pomocí metod průmyslového inženýrství a inovace s podporou e-learningu Číslo projektu: CZ.1.07/3.2.05/
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Osobní management – modul č.4
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Téma Závěrečné práce: Personální management – vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů Autor: Jméno Příjmení Vedoucí ZP:
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Podnikatelský institut PYRAMIDA s.r.o. UPLATNĚNÍ PSYCHICKÝCH A SOCIÁLNÍCH FAKTORŮ V MANAGEMENTU ROZVOJE ZNALOSTNÍCH ORGANIZACÍ PhDr.PhMr.Štefan Medzihorský PhDr. Jitka Medzihorská 3. CELOSTÁTNÍ KONFERENCE „BUDOVÁNÍ FIREMNÍ KULTURY VE ZNALOSTNÍ ORGANIZACI“ 13. září 2007

Orientace na zákazníka, stálé zdokonalování Hlavní charakteristiky znalostní organizace: Vysoká výkonnost Orientace na zákazníka, stálé zdokonalování Vysoká pružnost a přizpůsobivost Vysoká úroveň zkušeností a znalostí Vysoká rychlost učení se a inovací Proaktivita a zaměření do budoucnosti Oceňování zkušeností a sdílení znalostí

Znalostní organizace: znalosti nejen akumulují a vstřebávají, samy také nové znalosti tvoří a využívají je jako konkurenční výhodu.

Výkonnost Konkurenční výhodu Znalosti mají potenciál firmám zajistit: Stabilní tempo růstu Výkonnost Konkurenční výhodu

Znalostní management syntetizuje koncepty z různých oblastí lidské činnosti: Umělá inteligence Tvorba znalostních systémů Tvorba software Reingeneering firemních procesů Řízení lidských zdrojů Organizační chování Customer Care

Znalostní management a management znalostí znalostně orientované řízení celé organizace Management znalostí: manipulace s konkrétními znalostmi

a tím umožňuje vytvářet znalost vyšší úrovně „ Knowledge management “ - znalostní management lze charakterizovat jako disciplínu, která zajišťuje rozšíření individuálních znalostí skrze celou organizaci a tím umožňuje vytvářet znalost vyšší úrovně – znalost organizace.

Příklady aktivit znalostního managementu: Motivační program Jmenování znalostních manažerů Vytvoření internetového znalostního portálu Tvorba komunit společných zkušeností Zavedení principu e-learningu Zavedení expertního nebo znalostního systému Identifikace kulturních a sociálních překážek

Úroveň vrcholového vedení Úroveň zaměstnanců Úroveň řešitelského týmu Kritické faktory úspěšnosti : Úroveň vrcholového vedení Úroveň zaměstnanců Úroveň řešitelského týmu

JAKO OBJEKT SUBJEKTIVNÍ KOMPONENTY ZNALOSTÍ Znalosti JAKO OBJEKT SUBJEKTIVNÍ KOMPONENTY ZNALOSTÍ Forma explicitní Ovlivňují je sociální praktiky týmu, pracovní skupiny, oddělení Forma implicitní Forma tacitní

Hlavní psychologické faktory: Pocit nedostatku moci Strach z odhalení Pocit nejistoty Motivace Obava ze ztráty odměny Neuvědomování si jednotlivých prvků kultury Zaměňování povědomí a znalostí - Konflikt motivů

Osobní dovednosti v znalostním managementu Způsoby, kterými lidé filtrují přehlcení informacemi Efektivní čtení Způsob pořizování si poznámek Analýza a pochopení informací Syntetizace informací Efektivní komunikace s druhými lidmi

Hlavní sociální faktory : Jazyk Vyhnutí se konfliktu Byrokracie a struktura Nesouvislost předpokladů Podceňování základních úrovní organizace Neznalost či špatný odhad znalostní báze spolupracovníků Emoce Pseudoinovátoři

stává se nejdůležitějším strategickým zdrojem SLOŽKY: Intelektuální kapitál organizace stává se nejdůležitějším strategickým zdrojem SLOŽKY: Lidský kapitál Znalostní kapitál

Lidský kapitál Zahrnuje individuální dovednosti a znalosti získané vzděláváním, školením, tréninky, zkušenostmi a poznáváním. implicitní charakter znalostí Znalostní kapitál Zahrnuje zdokumentované znalosti dostupné v různých formách explicitní charakter znalostí

Znalost je vytvářena v lidských sociálních systémech Znalostní management druhé generace (McElroy) Znalost je vytvářena v lidských sociálních systémech Větší zaměření na lidi, procesy a sociální iniciativy

zvyšování inteligence celé organizace Řízení lidských zdrojů v znalostních organizacích nutno zaměřit na : zvyšování inteligence celé organizace uvolněním potenciálu pracovníků formou učení, spolupráce, participace a iniciativy

Na konečný výsledek zavedení znalostního managementu vždy mají rozhodující vliv lidé zmocňovat pracovníky vhodně motivovat spravedlivě hodnotit budovat organizační kulturu, která podporuje a oceňuje sdílení znalostí

PODNIKATELSKÝ INSTITUT PYRAMIDA, S. R. O PODNIKATELSKÝ INSTITUT PYRAMIDA, S.R.O. KARLŠTEJNSKÁ 11/30, PRAHA 5 E-MAIL: PYRAMIDA@PYRAMIDA-INSTITUT.CZ, HTTP://WWW.PYRAMIDA-INSTITUT.CZ TEL/FAX: 251 611 455, 251 612 282, MOBIL: 739 571 753