Role projektu „Klíče pro život“ v podpoře práce s dětmi a mládeží.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Advertisements

Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
ECVET v Programu celoživotního učení
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
CZ / /0314 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Projekt „Další vzdělávání pedagogických pracovníků v environmentálním vzdělávání, výchovy a osvětě (EVVO )“ CZ.1.07/1.3.45/
Operační program přeshraniční spolupráce Česká republika – Polská republika 2007 – 2013 „Rozvoj lidských zdrojů česko-polského Slezska“ Program Operacyjny.
Cesta ke kvalitě AUTOEVALUACE - Vytváření systému a podpora škol v oblasti vlastního hodnocení aneb Cesta ke kvalitě PhDr. Ivana Shánilová, manažerka aktivity.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení IPn SETKÁNÍ ŘEDITELŮ STŘEDOČESKÉHO KRAJE
Informační schůzka ŠANCE – před - po 1. výzvě.
Projektový den Střední školy elektrotechnické, Ostrava, Na Jízdárně 30, příspěvkové organizace Mária Borovská Ostrava, TIME (tréninkové, inovační,
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Název projektu: KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Soukromá vyšší odborná škola sociální o.p.s., Jihlava (projekt.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY VZDĚLÁVÁNÍ V OBLASTI KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Vytvoření a podpora Lokálního partnerství pro sociálně vyloučenou lokalitu Přichystalova 70 Sdružení Podané ruce, o.s.
Další vzdělávání v terciárním vzdělávacím sektoru Současnost a výhled do budoucna MŠMT Odbor vyššího odborného a další vzdělávání Mgr. Monika Měšťanová.
Monitoring dalšího vzdělávání
CZ / /0390 Posílení role Odborového svazu KOVO při zvyšování adaptability jeho členů Příjemce dotace: OBSLUŽNÁ SPOLEČNOST,a.s. Partner: Odborový.
Cesta k modernímu vzdělávání
Nové moduly pro řízení inovací reg. č.: CZ.1.07/3.2.02/ října 2014, Plzeň Představení projektu Mgr. Karel Psohlavec.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Projekt K2 Klíčová aktivita Metodická podpora uznávání neformálního vzdělávání Mgr. Daniela Havlíčková, garantka Ing. Zuzana Kratinohová, odborná pracovnice.
1.Multikulturní výchova 2.Medializace a mediální výchova 3.Výchova k dobrovolnictví 4.Zdravé klima neformálního a zájmového vzdělávání 5.Participace a.
VÝHLED NA ROK 2009 Prioritní osa 1 – Počáteční vzdělávání Prioritní osa 3 – Oblast podpory 3.2 Podpora nabídky dalšího vzdělávání Pavlína Mikešová
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Další vzdělávání v ČR.
PROJEKT ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY V ELEKTROTECHNICKÝCH OBORECH Realizátor projektu: Střední škola technická Žďár nad Sázavou od Vyšší odborná.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS (OP RLZ 3.2) ( RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. PaedDr. Jiří Mezuláník, CSc. Vysoká.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. projekt CENTRA PODPORY INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Individuální národní.
Celkový záměr Podpora a propagace informačního systému pro mládež (ISM) − vytvořit systém podporující trvale udržitelný rozvoj zájmového a neformálního.
Konference projektu UNIV 2 KRAJE ve Zlínském kraji PhDr. Helena Marinková, Ph.D.
Ing. Eva Bartoňová, náměstkyně ministra, skupina finanční, právní a správy úřadu, MŠMT.
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
Systém dílčích kvalifikací - cesta k výučnímu listu Střední odborná škola a Střední odborné učiliště technické, Třemošnice, Sportovní 322.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Seminář Reg. č: CZ.1.07/1.3.49/
Úvodní konference projektu Kreativní a kompetentní učitel CZ.1.07/1.3.06/ Třeboň, 7. září 2010.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
ŘEŠENÍ PROJEKTU UNIV 3 Seminář Seč 6. října 2015.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Učitelé pro učitele UPROU ( ). UPROU  Tento projekt je spolufinancován Evropským sociální fondem (75%) a státním rozpočtem ČR (25%).  OP RLZ.
NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,
Individuální projekt OP VVV
Šablony OP VVV a podpora nadání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Podpora škol v rámci realizace dalšího vzdělávání v JMK
KA 1 Podpora a rozvoj služeb v oblasti SPOD
Úvodní konference projektu UNIV 2 KRAJE, PRAHA
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Název operačního programu:
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Podpora procesů uznávání
„Koncept“ – Koncepce dalšího vzdělávání
Transkript prezentace:

Role projektu „Klíče pro život“ v podpoře práce s dětmi a mládeží

Koncepční materiály MŠMT Koncepce státní politiky pro oblast dětí a mládeže na období 2007– oblastí „Vytváření vhodných podmínek pro osobnostní rozvoj mladých lidí a jejich uplatnění ve společnosti“ Strategie celoživotního učení v ČR Provázanost strategických směrů, návrhu opatření a operačních programů ČR pro období 2007–2013 „Poskytnout všem skupinám populace v průběhu celého života příležitosti k získávání a uznávání kvalifikací použitelných na trhu práce a ke zdokonalování klíčových kompetencí potřebných pro uplatnění v pracovním, občanském i osobním životě“

Cíle zájmového a neformálního vzdělávání v ČR / KPŽ Provázat formální a neformální vzdělávání na základě rozvoje klíčových kompetencí Reagovat na potřeby zaměstnavatelů a moderní společnosti Platná součást celoživotního učení Vytvořit systém podporující trvale udržitelný rozvoj zájmového a neformálního vzdělávání, zvýšení kvality a rozšíření nabídky zájmového a neformálního vzdělávání.

Kroky realizace Co je potřeba realizovat k naplnění cíle a k celospolečenskému uznávání výstupů zájmového a neformálního vzdělávání: Popsat situaci a identifikovat potřeby (KA 01) Vytvořit nástroj pro zvyšování kvality řízení organizací (KA 02) Modernizovat systém dalšího vzdělávání (KA 02 – KA 07) Vytvořit nástroj pro identifikaci a uznávání přínosu zájmového a neformálního vzdělávání vzdělavateli a zaměstnavateli (KA 06 + VM) Podpořit moderními formami a metodami informovanost a aktivní účast mládeže na veřejném životě (KA 07 + KA 04 + PR)

Linie projektu UZNÁVÁNÍ NEFORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ PODPŮRNÉ AKTIVITY KA 01 Výzkumy KA 02 Standardizace organizací zájmového a neformálního vzdělávání KA 03 Studium pedagogiky volného času KA 04 Průběžné vzdělávání KA 05 Funkční vzdělávání KA 06 Uznávání neformálního vzdělávání (vč. zájmového) KA 07 Podpora informačního systému pro mládež

Vzdělávání v projektu provázanost KA VZDĚLÁVÁNÍ KA 03 KA 02 KA 04 KA 05 KA 07 KA 06 KA 01 METODICKÁ ČINNOST REALIZACE KURZŮ A VZDĚLÁVACÍCH PROGRAMŮ PDPPDP MKPMKP KA 01 Výzkumy KA 02 Standardizace organizací neformálního vzdělávání KA 03 Studium pedagogiky volného času KA 04 Průběžné vzdělávání KA 05 Funkční vzdělávání KA 06 Uznávání neformálního vzdělávání KA 07 Podpora informačního systému pro mládež

Realizace projektu Facilitovaný proces Evaluace ŠVP Odbornostní setkání po krajích ČR Proškolení koordinátoři a odborná veřejnost v průřezových tématech Celostátní setkání pedagogů volného času a vychovatelů, výměna zkušeností Pracovní workshopy k posílení kvality organizací, Benchmarking Publikace a Příklady dobré praxe Metodická činnost

Realizace projektu - Vzdělávací programy a kurzy v rámci KA KA 02 Standardizace organizací zájmového a neformálního vzdělávání Sada 8 e-learningových kurzů pro klíčové kompetence Podrobný obsahový návrh Studia pedagogiky volného času s rozšířenou časovou dotací Nový obsahový návrh Studia pedagogiky volného času – e-learning s časovou dotací 80 hod KA 03 Studium pedagogiky volného času

Realizace projektu - Vzdělávací programy a kurzy v rámci KA KA 04 Průběžné vzdělávání Sada 6 vzdělávacích programů pro průřezová témata projektu včetně blended learningových kurzů Sada 60 vzdělávacích programů ve formě příkladů dobré praxe – pro pracovníky pracující s dětmi a mládeží či pro děti a mládež Sada 40 zrealizovaných inovovaných seminářů a kurzů pro pracovníky SVČ, NNO, školních klubů a školních družin

Realizace projektu - Vzdělávací programy a kurzy v rámci KA Inovovaný studijní program, který odráží standardy kvality vedoucích pracovníků SVČ a rozvíjí klíčové kompetence potřebné pro řízení (také s využitím pro pracovníky NNO, školní kluby a školní družiny v přímé návaznosti na KA 02) KA 05 Funkční vzdělávání Sada vzdělávacích programů ve formě sborníku příkladů dobré praxe KA 06 Uznávání neformálního vzdělávání (vč. zájmového) Sada 13 inovovaných (ze 14 realizovaných) vzdělávacích programů pro pracovníky poskytující informace mládeži v ICM a pro poskytovatele informací z dalších subjektů KA 07 Podpora informačního systému pro mládež

Shrnutí - vzdělávání Přes cca přihlášených účastníků do cca 274 vzdělávacích aktivit od začátku realizace projektu Vzdělávání opřené o stavbu kompetenčních profilů jednotlivých pozic směřuje k uznání kvalifikací a lepší uplatnitelnosti na trhu práce. Evaluace výsledku vzdělávacích akcí: VM/EVAN

Uznávání neformálního vzdělávání Uznávání neformálního vzdělávání – trojí uznání: uznání společenské prospěšnosti uznání ze strany zaměstnavatelů + sebeuznání „formální“ uznání kompetencí získaných neformálním vzděláváním ze strany státní správy a vzdělávacích institucí

Dva kroky vedoucí k uznávání Tvorba 24 minimálních kompetenčních profilů pro 11 pozic Tvorba a ověření 24 vzdělávacích programů v oblasti UNV Vznik publikací a příkladů dobré praxe Analýza postoje vzdělavatelů a zaměstnavatelů k UNV Podklady ke kartám 11 typových pozic pro NSK Odborná setkání se zaměstnavateli a vzdělavateli k problematice UNV Osobní kompetenční portfolio, memorandum Vznik publikací s příklady dobré praxe k zhodnocení a prezentaci kompetencí Realizace projektu – uznávání neformálního vzdělávání

Minimální kompetenční profily pro pracovníky pracující s dětmi a mládeží manažer NNO, projektový manažer volnočasových aktivit, hlavní vedoucí zotavovací akce dětí a mládeže, ekonom NNO, garant vzdělávání, lektor vzdělávacích aktivit neformální výchovy a vzdělávání, bezpečnostní garant, laický zdravotník, samostatný vedoucí dětí a mládeže, vedoucí dětí a mládeže – nad 18 let, pracovník pracující v organizaci poskytující výchovně vzdělávací aktivity pro děti a mládež – oblast první pomoci a prevence (průřezová kompetence)

Klíčové kompetence pracovníků s dětmi a mládeží Klíčové kompetence pro pracovníky s dětmi a mládeží jsou kompetence měkké i odborné. Osobní kompetenční portfolio

Základní informace – Osobní kompetenční portfolioOsobní kompetenční portfolio Osobní kompetenční portfolio (OKP)

Úvodní slovo – O OKPO OKP Osobní kompetenční portfolio (OKP)

Důvody použití nástroje – Proč OKP?Proč OKP? Osobní kompetenční portfolio (OKP)

Základ pro osobní kompetenční portfolio Osobní kompetenční portfolio (OKP)

Důležité odkazy 1)webové stránky OKP – 2)Vzdělávací modul –

Závěrem Postupné naplňování cíle k celospolečenskému uznávání výstupů zájmového a neformálního vzdělávání: Popsat situaci a identifikovat potřeby (KA 01) Vytvořit nástroj pro zvyšování kvality řízení organizací (KA 02) Modernizovat systém dalšího vzdělávání (KA 02 – KA 07) Vytvořit nástroj pro identifikaci a uznávání přínosu zájmového a neformálního vzdělávání vzdělavateli a zaměstnavateli (KA 06 + VM) Podpořit moderními formami a metodami informovanost a aktivní účast mládeže na veřejném životě (KA 07 + KA 04 + PR)

Děkuji za pozornost